Strona 1 z 1

Czujnik na pompie

: czw paź 07, 2010 22:26
autor: Michał_1977
HASAN_SAS pisze:Za co to odpowiada?
Ale co?
Ja na zdjęciu poza elektrozaworem odcinającym paliwo nic nie widzę z elektrycznych spraw... :bajer:

Czujnik na pompie

: pt paź 08, 2010 07:31
autor: Sztomel
No właśnie chodzi o elektrozawór N109 i dochodzący do niego pojedynczy kabelek elektryczny - to nie jest czujnik tylko elektrozawór dzięki któremu podawane jest z pompy wtryskowej paliwo na wtryskiwacze pod wysokim ciśnieniem. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce tym kabelkiem jest podawane 12V na ten N109 i otwiera się przepływ paliwa z pompy na wtryskiwacze i silnik po zakręceniu rozrusznikiem uruchamia się a w momencie przekręcenia kluczyka w pozycję wyłączenia zapłonu odcinane jest zasilanie na ten elektrozawór i zamyka się przepływ paliwa co umożliwia zgaszenie silnika. Dlatego N109 nazywa się popularnie zaworem start-stop.

Re: Czujnik na pompie

: śr lis 24, 2010 18:10
autor: przemlin
Czy dobrym zabezpieczeniem anty kradzieżowym było by odcięcie zasilania do tego zaworka przez ukryty wyłącznik w kabinie, czyli rozcięcie tego kabelka gdzieś w niewidocznym miejscu, i poprowadzenie dwóch przewodów do kabiny na ukryty wyłącznik?

Czujnik na pompie

: śr lis 24, 2010 18:31
autor: Sztomel
Jest to raczej cienkie zabezpieczenie gdyż wystarczy wtedy do N109 podpiąć kabelek na "krótko" z + akumulatora i już elektrozawór będzie cały czas otwarty i pompa poda paliwo do wtryskiwaczy.

Re: Czujnik na pompie

: śr lis 24, 2010 19:37
autor: przemlin
Fakt cienkie byłoby to zabezpieczenie, ale w połączeniu z niestandardowym mechanizmem otwierania maski , mogło by być całkiem skuteczne, ale mogę się mylić...

Czujnik na pompie

: śr lis 24, 2010 19:59
autor: człek
Miesiąc temu przy 140km/h urwał mi się ten kabelek z zaworku. Myślałem, że rozrząd strzelił jak mnie pociągnęło do przodu i zgasł. Wystraszony jak dziecko wyszedłem z auta :goof: