Czujnik na pompie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Czujnik na pompie

Post autor: Michał_1977 » czw paź 07, 2010 22:26

HASAN_SAS pisze:Za co to odpowiada?
Ale co?
Ja na zdjęciu poza elektrozaworem odcinającym paliwo nic nie widzę z elektrycznych spraw... :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Czujnik na pompie

Post autor: Sztomel » pt paź 08, 2010 07:31

No właśnie chodzi o elektrozawór N109 i dochodzący do niego pojedynczy kabelek elektryczny - to nie jest czujnik tylko elektrozawór dzięki któremu podawane jest z pompy wtryskowej paliwo na wtryskiwacze pod wysokim ciśnieniem. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce tym kabelkiem jest podawane 12V na ten N109 i otwiera się przepływ paliwa z pompy na wtryskiwacze i silnik po zakręceniu rozrusznikiem uruchamia się a w momencie przekręcenia kluczyka w pozycję wyłączenia zapłonu odcinane jest zasilanie na ten elektrozawór i zamyka się przepływ paliwa co umożliwia zgaszenie silnika. Dlatego N109 nazywa się popularnie zaworem start-stop.


Obrazek

przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Re: Czujnik na pompie

Post autor: przemlin » śr lis 24, 2010 18:10

Czy dobrym zabezpieczeniem anty kradzieżowym było by odcięcie zasilania do tego zaworka przez ukryty wyłącznik w kabinie, czyli rozcięcie tego kabelka gdzieś w niewidocznym miejscu, i poprowadzenie dwóch przewodów do kabiny na ukryty wyłącznik?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Czujnik na pompie

Post autor: Sztomel » śr lis 24, 2010 18:31

Jest to raczej cienkie zabezpieczenie gdyż wystarczy wtedy do N109 podpiąć kabelek na "krótko" z + akumulatora i już elektrozawór będzie cały czas otwarty i pompa poda paliwo do wtryskiwaczy.


Obrazek

przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Re: Czujnik na pompie

Post autor: przemlin » śr lis 24, 2010 19:37

Fakt cienkie byłoby to zabezpieczenie, ale w połączeniu z niestandardowym mechanizmem otwierania maski , mogło by być całkiem skuteczne, ale mogę się mylić...



Awatar użytkownika
człek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: śr lip 30, 2008 11:31
Kontakt:

Czujnik na pompie

Post autor: człek » śr lis 24, 2010 19:59

Miesiąc temu przy 140km/h urwał mi się ten kabelek z zaworku. Myślałem, że rozrząd strzelił jak mnie pociągnęło do przodu i zgasł. Wystraszony jak dziecko wyszedłem z auta :goof:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 240 gości