Strona 1 z 1

Szarpie przy przyspieszaniu

: ndz paź 03, 2010 21:38
autor: klekocix
Mam problem z szarpaniem silnika ale z tego co czytałem inny niż wszystkie.

Temat dotyczy silnika 1Z zamontowanego w Audi 80 B4 na przepływomierzu Pierburg.

Otóż na 3-4-5 biegów zdarza mu się szarpać przyspieszając. Nie dzieje się to zawsze, ale często. Niezależnie czy silnik nagrzany czy zimny.

- nastawnik był czyszczony oraz wymieniany na drugi (wszystko doregulowane przez Adamm'a)
- ustawiony właściwy kąt wtrysku (to również robił kolega Adamm, więc wykluczam pomyłkę przy ustawianiu).
- próbowałem na wtryskach 210 i 185 (na 185 szarpie nieznacznie mniej)
- próbowałem na seryjnym programie jak i na chipie (na seryjnym szarpie nieznacznie mniej)
- nowe kompletne sprzęgło Sachs

Co to może być za cholerstwo?
Jak zaznaczyłem szarpanie nie pojawia się zawsze ale w ok. 70% przypadków.

Czytałem gdzieś na forum, że może to być zabrudzony czujnik położenia wału, ale gdzie go znajdę?
Czy może macie jakieś inne sugestie.

Szczególnie szarpie w zakresie 1400 - 1700 obr, czasami zdarza się wyżej na obrotach. Jak już zaczyna szarpać to drążek zmiany biegów miota się jak szalony w górę i w dół.
Poduszki pod skrzynią i pod silnikiem również miałem wymienione na nowe.

Szarpie przy przyspieszaniu

: ndz paź 03, 2010 21:46
autor: Adamm
c\ujnik polozenia walu masz wkrecony w blok w okolicach podstawy filtra oleju, przykrecony na ampul bodajze 5 lub 6 tke

odkrecasz go i wyciagasz czujnik, mozesz go wytrzec jak jest zabrudzony i zamontowac ponownie

Re: Szarpie przy przyspieszaniu

: śr lis 24, 2010 13:19
autor: MAD86
witam ja również borykam się z tym problemem...
tak jak kolega pisze nastawnik czyszczony
kąt wtrysku sprawdzony
ostatnio wymieniłem wtrysk sterujący (w starym cewka była padnięta) i o dziwo szarpanie silnika przeniosło się na wyższe obroty

Silnik mam także 1z na Pierburg'u.
Na samym początku gdy się to pojawiło była zmieniana dawka wtrysku co zlikwidowało problem może na tydzień :(

Szarpie przy przyspieszaniu

: śr lis 24, 2010 15:41
autor: ciachotdi
Adamm pisze:c\ujnik polozenia walu masz wkrecony w blok w okolicach podstawy filtra oleju, przykrecony na ampul bodajze 5 lub 6 tke

odkrecasz go i wyciagasz czujnik, mozesz go wytrzec jak jest zabrudzony i zamontowac ponownie
A czy AZZ ma taki czujnik położenia wału ???