Szarpie przy przyspieszaniu
: ndz paź 03, 2010 21:38
Mam problem z szarpaniem silnika ale z tego co czytałem inny niż wszystkie.
Temat dotyczy silnika 1Z zamontowanego w Audi 80 B4 na przepływomierzu Pierburg.
Otóż na 3-4-5 biegów zdarza mu się szarpać przyspieszając. Nie dzieje się to zawsze, ale często. Niezależnie czy silnik nagrzany czy zimny.
- nastawnik był czyszczony oraz wymieniany na drugi (wszystko doregulowane przez Adamm'a)
- ustawiony właściwy kąt wtrysku (to również robił kolega Adamm, więc wykluczam pomyłkę przy ustawianiu).
- próbowałem na wtryskach 210 i 185 (na 185 szarpie nieznacznie mniej)
- próbowałem na seryjnym programie jak i na chipie (na seryjnym szarpie nieznacznie mniej)
- nowe kompletne sprzęgło Sachs
Co to może być za cholerstwo?
Jak zaznaczyłem szarpanie nie pojawia się zawsze ale w ok. 70% przypadków.
Czytałem gdzieś na forum, że może to być zabrudzony czujnik położenia wału, ale gdzie go znajdę?
Czy może macie jakieś inne sugestie.
Szczególnie szarpie w zakresie 1400 - 1700 obr, czasami zdarza się wyżej na obrotach. Jak już zaczyna szarpać to drążek zmiany biegów miota się jak szalony w górę i w dół.
Poduszki pod skrzynią i pod silnikiem również miałem wymienione na nowe.
Temat dotyczy silnika 1Z zamontowanego w Audi 80 B4 na przepływomierzu Pierburg.
Otóż na 3-4-5 biegów zdarza mu się szarpać przyspieszając. Nie dzieje się to zawsze, ale często. Niezależnie czy silnik nagrzany czy zimny.
- nastawnik był czyszczony oraz wymieniany na drugi (wszystko doregulowane przez Adamm'a)
- ustawiony właściwy kąt wtrysku (to również robił kolega Adamm, więc wykluczam pomyłkę przy ustawianiu).
- próbowałem na wtryskach 210 i 185 (na 185 szarpie nieznacznie mniej)
- próbowałem na seryjnym programie jak i na chipie (na seryjnym szarpie nieznacznie mniej)
- nowe kompletne sprzęgło Sachs
Co to może być za cholerstwo?
Jak zaznaczyłem szarpanie nie pojawia się zawsze ale w ok. 70% przypadków.
Czytałem gdzieś na forum, że może to być zabrudzony czujnik położenia wału, ale gdzie go znajdę?
Czy może macie jakieś inne sugestie.
Szczególnie szarpie w zakresie 1400 - 1700 obr, czasami zdarza się wyżej na obrotach. Jak już zaczyna szarpać to drążek zmiany biegów miota się jak szalony w górę i w dół.
Poduszki pod skrzynią i pod silnikiem również miałem wymienione na nowe.