Strona 1 z 1

Turbina golf V 2.0

: ndz paź 03, 2010 12:25
autor: kamo87
witam , mam takie pytanko odnosnie turbiny w tym modelu, jak sobie auto chodzi na wolnych obrotach to ona tak gwizdze jak siedzi sie w srodku , nie tak strasznie mocno ale , slyszalny dzwiek to jest jesli siedzi sie w srodku , na zewnatrz juz tak tego nie slychac, auto ma przejechane 146 tys 2004 rocznik, jak wejdzie na wyzsze obroty to juz tak tego nei slychac , moje pytanie to czy mam sie martwic ze cos nie tak jest i czeka mnie wymiana, czy tez przy takim przebiegu ze ona tak gwizda to jest cos w sumie normalnego?

Turbina golf V 2.0

: ndz paź 03, 2010 15:04
autor: italiano_83
Jakieś inne objawy ? Auto wpada w tryb awaryjny/serwisowy? Nadmierne zużycie oleju, dymienie? Świst turbo na jałowym często pogłębia się w momencie zadziałania zaworu EGR, dodatkowo w momencie kiedy zmienna geometria turbosprężarki przycina się turbo świszczy, ewentualna nieszczelność układu wydechowego tuż za turbosprężarką.
Zdały by się logi dynamiczne 011 co by zobaczyć jak "pracuje" turbo.

Turbina golf V 2.0

: ndz paź 03, 2010 17:49
autor: kamo87
zadnych trybow awaryjnych , dymienia tez nie ma, tylko taki ''gwizd, swist '' jak sie doklada gazu na malym biegu , jak wchodzi w obroty

Re: Turbina golf V 2.0

: czw paź 07, 2010 10:09
autor: doggie
kamo87 pisze:zadnych trybow awaryjnych , dymienia tez nie ma, tylko taki ''gwizd, swist '' jak sie doklada gazu na malym biegu , jak wchodzi w obroty

nie przejmuj się - mój gwiżdże od prawie 250.000 km :wink: jeżeli nadmiernie nie dymi, nie zużywa nadmiernych ilości oleju, ciśnienie doładowania jest w normie to jeździj i nie przejmuj się gwizdem, turbiny VNT z racji swej budowy mają tendencje do pogwizdywania