Strona 1 z 1
					
				Szarpie silnikiem
				: pt paź 01, 2010 12:59
				autor: kutwica
				Witam mam problem w swoim mk4 1.9tdi otóż gdy dojeżdrzam np do świateł i wciskam sprzęgło silnik spada na wolne obroty i gdy już obroty są w okolicy 900 paru zaczyna szarpać silnikiem, kiedy zatrzymam się to ustaje. Sprawdzałem vagiem i wyszedł błąd 01282 z tego co sprawdziłem to jest on związany z zaworkiem podciśnieniowym n239 , wymieniłem do niego przewody tzn kawałek tych przewodów bo były poprzecierane, ale to nic nie pomogło. Jak sprawdzić czy ten zawór jest sprawny. I jak usunąć tą usterkę?
Pozdro
			 
			
					
				Szarpie silnikiem
				: pt paź 01, 2010 16:01
				autor: munior
				To raczej nie zaworek tylko koło dwumasowe
			 
			
					
				Szarpie silnikiem
				: pt paź 01, 2010 16:27
				autor: Sztomel
				Jeśli chodzi o błąd 01282 to wypnij wtyczkę z elektrozaworu N239 i miernikiem uniwersalnym zmierz jaką ma rezystancję pomiędzy jego dwoma stykami a następnie sprawdź miernikiem czy podaje napięcie na pin nr 1 wtyczki (pin nr 1 jest po lewej stronie wtyczki jeśli jej wycięcie skierowane jest do dołu) w tym celu włóż jeden przewód miernika do pinu nr 1 a drugim dotknij do masy np. bloku silnika i podaj jakie wyniki otrzymałeś (napięcie 12V na tym pinie jest stałe po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję zapłon i trzyma jeszcze przez przez 3 sekundy po zgaszeniu silnika a sterownik podaje wtedy masę na pin nr 2 sterując w ten sposób elektrozaworem N239). Możesz też wpiąć w piny wtyczki szeregowo żarówkę 12V i sprawdzić czy przy gaszeniu silnika żarówka będzie się świecić przez 3 sekundy. Przyczyna telepania silnika przy dojeżdżaniu do świateł jak do tej pory nie została trafnie zdiagnozowana (mimo wymiany koła dwumasowego).
			 
			
					
				Re: Szarpie silnikiem
				: sob paź 02, 2010 15:00
				autor: kutwica
				Witam zmierzyłem rezystancje i wyszła mi 38 omów a napięcie jest po przekręceniu kluczyka 12V i po wyłączeniu zapłonu tez jeszcze jest przez pare sekund. Dodam jeszcze ze to nie dzieje mi się cały czas tylko raz dobrze jest a raz właśnie pojawia sie to drganie na vagu przy tym błedzie pisze intermitted to chyba oznacza błąd sporadyczny nieciągły
			 
			
					
				Re: Szarpie silnikiem
				: ndz paź 03, 2010 15:03
				autor: kutwica
				Niewiem czy ta oporność jest właściwa? Spróbuje jeszcze sprawdzić dokładnie ten kabel od tego zaworka.
			 
			
					
				Szarpie silnikiem
				: pn paź 04, 2010 14:52
				autor: Sztomel
				Jest właściwa - wymagana wartość: 25 do 45 Ω ale jak stwierdziłeś problem nie musi się ujawnić od razu po pierwszym sprawdzeniu gdyż występuje sporadycznie, najbardziej prawdopodobna jest usterka kabelka w instalacji do N239.
			 
			
					
				Szarpie silnikiem
				: śr kwie 10, 2013 20:04
				autor: eFIeLiPeO
				wiem, ze bylo to 3 lata temu,ale dzisiaj odkrylem gdzie byl problem wiec podaje solucje 

 mialem walniety wezyk podcisnienia przy trojniku miedzy akumulator vac a zaworkiem n17 i zaworkiem zwrotnym. takze warto sprawdzic na pierwszym miejscu wezyki podcisnienia.