MK3 TD AAZ rezonans paska wielorowkowego, skaczący napinacz

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

MK3 TD AAZ rezonans paska wielorowkowego, skaczący napinacz

Post autor: _model_ » pt paź 01, 2010 10:06

Witam. Golf MK3 1,9TD silnik AAZ. Mam problem ze skaczącym napinaczem, paskiem wielorowkowym. Wymieniłem juz napinacz, choć na oryginalnym i tak są mniejsze drgania, wymieniłem kółko napinacza, paski zakładałem już różne od Gates 6PK1148, przez Gates, Conti, Bosch 6PK1145, po aktualnie jakiś Dayco czy coś takiego 6PK1137. Jak patrzyłem, to nie widać bicia na kole pasowym na wale. Pasek napędza klimę i altek. Koło klimy wydaje się ok, altka też, choć chyba nie ma ono sprzęgiełka. Zauważyłem, że jak psiknę smarek silikonowym na pasek to drgania ustają i jest cicho. No ale po parunastu kilometrach drgania znowu występują. Na tym aktualnym najkrótszym pasku drgania i tak są najmniejsze, niż na tych dłuższych. Co można spróbować podmienić, może ktoś miał to samo i rozwiązał problem. Jest podobny wątek, ale do silnika TDI AFN i problem wystąpił po wymianie altka. U mnie nie wymieniałem wcześniej nic, poza pompą wody, no ale ona jest napędzana innym paskiem.



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

MK3 TD AAZ rezonans paska wielorowkowego, skaczący napinacz

Post autor: jaszczur » sob paź 02, 2010 15:37

_model_, najprostszą sprawą choć kosztowną to wymiana kólka na te ze sprzęgielkiem,porada jest w faq



Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

MK3 TD AAZ rezonans paska wielorowkowego, skaczący napinacz

Post autor: Maślak » sob paź 02, 2010 17:09

Tak jak kolega pisze zakładaj kółko ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym i bedziesz miał po problemie. mam taki sam silnik jak ty, robiłem tez tak jak ty kilka pasków nowy napinacz nowy pret nowe tulejki wszystko ori a i tak efekt mizerny po założeniu sprzegielka na altek SPOKÓJ. tylko potem załóż odpowiedni pasek 6PK1145 albo 6PK1148. jeżeli nie bedziesz czegoś wiedział odezwij sie do mnie na priv pomoge



_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

Re: MK3 TD AAZ rezonans paska wielorowkowego, skaczący napin

Post autor: _model_ » ndz paź 03, 2010 09:48

jaszczur pisze:_model_, najprostszą sprawą choć kosztowną to wymiana kólka na te ze sprzęgielkiem,porada jest w faq
Ok. Wymienie w najbliższym czasie koło ze sprzęgiełkiem. Nie mogę znależź porady, można poprosić linka?? Chyba coś mi na oczy padło i nie mogę znaleźć

Pozdro



Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

MK3 TD AAZ rezonans paska wielorowkowego, skaczący napinacz

Post autor: Maślak » ndz paź 03, 2010 11:18

wyciągasz cały altek, jak nie masz klucza specjalnego do dokręcenia sprzęgiełka to bierzesz wszystko pod pache lecisz do mechanika przekręcaja i wkładasz altek. taki klucz -> http://moto.allegro.pl/klucz-serwisowy- ... 12602.html" onclick="window.open(this.href);return false; a tu porada ->http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188196



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

MK3 TD AAZ rezonans paska wielorowkowego, skaczący napinacz

Post autor: jaszczur » ndz paź 03, 2010 12:25

_model_, tylko musisz dobrać odp sprzegło do latka,jak byś nr mi z niego spisał to ci dobiorę



_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

MK3 TD AAZ rezonans paska wielorowkowego, skaczący napinacz

Post autor: _model_ » ndz paź 03, 2010 14:29

Koło to ja juz dobiore w sklepie bez problemu. Mam dziłającą etke to sobie poradzę. Zresztą spiszę numery altka i będzie dobrze. A bez tego klucza specjalnego nie da rady wymienić koła?? Jest jakoś specjalnie zamocowane to koło?? Ja tam widzę zwykły wieloklin. O co z tym kluczem chodzi??



Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

MK3 TD AAZ rezonans paska wielorowkowego, skaczący napinacz

Post autor: Maślak » ndz paź 03, 2010 15:26

to jest włąśnie ten klucz którym sie dokręca sprzęgiełko, w środek wkładasz imbusa zeby przytrzymać wirnik (ośke) altka.



_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

MK3 TD AAZ rezonans paska wielorowkowego, skaczący napinacz

Post autor: _model_ » ndz paź 03, 2010 15:46

Heh.. Myślałem, że jak nie wyciągnę wogóle altka, tylko poluzuje stare koło mając jeszcze założony pasek, następnie zwale pasek, wymienie koło na to ze sprzęgiełkiem, lekko je przykręcę, tak jak mi pomoże ręka, następnie założe pasek to nie będzie mi się obracało koło z ośką, więc powinienem dokręcić je wtedy bez problemu, czy nie dobrze myślę?? Nie uśmiecha mi się kupić klucza za spora kasę, gdzie użyję go raz óra dwa w przeciągu paru lat, a z kolei jechać do machanika, który skasuje za przykręcenie koła pewnie ze 20 zeta. Samo sprzęgiełko tanie nie jest, więc nie chce się narażać na dodatkowe koszta. Skoro myślę, że moim sposobem też się uda. No chyba, że ktoś to przerabiał i tak się nie da.
A mam pytani ejeszcze, koło jest oznaczone jak założyć?? Czy tak jak mi się wydaje, że zakładam tak, że zabiera sprzęgło w stronę kręcenia silnika i altka, a w drugą stronę kręci się samo kółko beż ośki altka??



Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

MK3 TD AAZ rezonans paska wielorowkowego, skaczący napinacz

Post autor: Maślak » ndz paź 03, 2010 20:20

nie uda Ci sie ręką :jezor: tego dokręcić. ja kupowałem to sprzęgiełko za 120 zł firmy Magnetti Marelli. z założeniem nie ma problemu jest tylko jedna możliwość. w prawo obraca sie z altkiem w lewo czyli do tyłu ma luz ale nie taki żeby sie okręciło dookoła, minimalny skok



_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

MK3 TD AAZ rezonans paska wielorowkowego, skaczący napinacz

Post autor: _model_ » śr paź 06, 2010 10:52

No to dzisiaj wymieniam sprzęgiełko. Kupiłem za 145 zeta sprzęgiełko INA. Wymontowałem altek i jade z nim do elektormechanika. Wymiana będzie mnie kosztować 10 PLN. Więc nie kupywałem klucza za 50 PLN, bo się nie opłaca. Faktycznie nie ma szans wykręcić tego i przytrzymać ręką. A jak się okazało w starym kole było sprzęgiełko, ale jest rozsypane, znaczy się zblokowane. Nie było plastikowej osłonki na nim i jak się woda dostawała to zrobiła swoje i sprzęgiełko szlag trafił. Po południu wkładam altek i się okaże, czy jest poprawa czy to jeszcze nie to. Oby to było to. Dam znac co i jak.
Pozdro



_model_
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: pn wrz 01, 2008 07:57
Lokalizacja: Toruń / Osiek nad Wisłą
Auto: Skoda Rapid Liftback 1,0TSI 110KM MY2019
Silnik: DKRC
Kontakt:

MK3 TD AAZ rezonans paska wielorowkowego, skaczący napinacz

Post autor: _model_ » śr paź 06, 2010 19:47

No to działa. Wielkie dzięki za pomoc. Temat do zamknięcia



Awatar użytkownika
Maślak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: pn lip 24, 2006 15:18
Lokalizacja: Szczecin

MK3 TD AAZ rezonans paska wielorowkowego, skaczący napinacz

Post autor: Maślak » śr paź 06, 2010 20:16

niby taka mała rzecz a tak cieszy......... :bigok:



Kolejarz78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt cze 24, 2011 20:48
Lokalizacja: Racibórz

MK3 TD AAZ rezonans paska wielorowkowego, skaczący napinacz

Post autor: Kolejarz78 » pt lip 01, 2011 21:01

Maślak dzieki za pomoc.Kołeczko po wymienie i wszystko ok.
Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 207 gości