Strona 1 z 3

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

: pn wrz 27, 2010 20:01
autor: Frymek
Witam. Jakieś 3 tygodnie temu zakupiłem VW Bora 1.9 TDI 115 KONI 2001r. Do czasu do kiedy nie wymieniłem w nim rozrządu zbierał się jak dziki. A wymieniłem go jakieś 3 dni temu razem z pompa wody wszystkie możliwe filtry jak i olej i płyn chłodniczy.I odnoszę teraz wrażenie że jak depnę mu do końca na 1 biegu wydaje się spoko ale na 2 biegu jak dojdzie do 3 tys obrotów wydaje mi się ze turbina i silnik słabiej ciągnie. I nie wiem co jest czy ja mam już jakieś urojenia.
A może to jest normalne że turbina ostro ciągnie do 3 tys. a dalej słabiej.Nie wiem co robić czy jechać do mechanika i bawić się w jego zgadywanki.
Może ktoś zna przyczyny albo to moje jakieś filmy urojone.

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

: pn wrz 27, 2010 20:09
autor: Sztomel
wymiana rozrządu i Twoje objawy to najwyraźniej zwykły zbieg okoliczności, obawiam się, że łapiesz tzw. "tryb awaryjny" przy tych 3 tyś. obrotów ale te wątpliwości rozwieje diagnostyka Vagiem.

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

: pn wrz 27, 2010 20:09
autor: italiano_83
To na początek musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy auto osłabło czy nie po zmianie rozrządu.
Jeśli tak, to warto by podpiąć vag-a i sprawdzić parametry pracy silnika, błędy w ECU wykonać logi.

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

: pn wrz 27, 2010 20:16
autor: Frymek
Panowie może to głupie pytanie ale co to jest ten Vag bo jestem zielony jeśli chodzi o auta????
A wiec turbina powinna dalej ciagnąć po 3 tys a nie że ja odczuwam zmianę mocy na mniejsza?????

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

: pn wrz 27, 2010 20:44
autor: italiano_83
Frymek pisze:Panowie może to głupie pytanie ale co to jest ten Vag bo jestem zielony jeśli chodzi o auta????
Program do diagnostyki aut grupy "vag"
Frymek pisze:A wiec turbina powinna dalej ciagnąć po 3 tys a nie że ja odczuwam zmianę mocy na mniejsza?????
Teoretycznie moc powinna się rozwijać w seryjnym 1.9TDI 115kM do ~4000

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

: pn wrz 27, 2010 21:01
autor: Frymek
Dziękuje bardzo za pomoc lecę jutro i sprawdzę tą prace silnika zobaczę co mi powie wiec jak coś dalej bedzie nie wyjaśnione zawitam tu ponownie

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

: pn wrz 27, 2010 23:43
autor: phanteon
Witam

Nie znam się i moi przedmówcy nie wymienili tego problemu (a znają się chłopaki) - czy po wymianie rozrządu i jego złym ustawieniu nie będą właśnie takie objawy?

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

: pn wrz 27, 2010 23:47
autor: bongo
phanteon pisze:Nie znam się i moi przedmówcy nie wymienili tego problemu (a znają się chłopaki) - czy po wymianie rozrządu i jego złym ustawieniu nie będą właśnie takie objawy?
italiano_83 pisze:To na początek musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy auto osłabło czy nie po zmianie rozrządu.
Jeśli tak, to warto by podpiąć vag-a i sprawdzić parametry pracy silnika, błędy w ECU wykonać logi.
:bajer:

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

: pn wrz 27, 2010 23:54
autor: phanteon
Umiem czytać i nie ma nic o rozjechanym kącie wtrysku.

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

: wt wrz 28, 2010 00:00
autor: bongo
phanteon pisze:Umiem czytać i nie ma nic o rozjechanym kącie wtrysku.
W PD nie ma kąta wtrysku :bajer:

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

: wt wrz 28, 2010 08:40
autor: phanteon
Tego nie wiedziałem.

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

: wt wrz 28, 2010 20:04
autor: Fahoo
ale jest synchronizacja wałków

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

: wt wrz 28, 2010 20:06
autor: Fahoo
ps
mysle ze w uproszczeniu mozna posługiwac sie zwrotem kąt wtrysku w silniku na pd bo jak by nie było to od ustawienia wałka i wału zalezsy moment wtrysku

Albo zwidy albo faktycznie coś gryzie ten silnik

: wt wrz 28, 2010 20:45
autor: bongo
Fahoo pisze:ale jest synchronizacja wałków
A czym to diagnozujesz?