Nietypowe ustawienie rozrządu AAZ
: ndz wrz 26, 2010 10:37
Siemano
Wczoraj rozbiłem forumowemu koledze rozrząd w AAZ.
Pierwsza czynność po wstępnym rozebraniu gratów (osłon,filtra itd.),to sprawdzenie dotychczasowego ustawienia i niespodzianka na dzień dobry
Dodam,że wałek rozrządu i pompa wtryskowa były przestawione o taką samą ilość zębów (8!) w stosunku do wału korbowego...
Zastanawiałem się jak to mogło pracować,bo z teoretycznego i praktycznego punktu widzenia-nie miało prawa.
Powiedziałem,że wina leży po stronie sprzęgła,lecz właściciel kwestionował moje domysły...do czasu,gdy poskładałem rozrząd na nowych częściach i znakach tak jak powinno być.Próba obrotu wałem na sucho i zonk-puk,puk i wał stoi,zablokowany zaworem.
Zrzuciłem pasek,wykręciłem czwarty wtrysk,świecę i za pomocą cienkiego drucika szukam GMP.Znalazłem,ale w innym miejscu niż wskazywał znak na zamachu.Dodatkowo sprawdziłem,czy 2 otwory w kole pasowym na wale są idealnie w osi silnika (oś tych otworów ma przecinać 2 śruby w bloku),zrobiłem znak na kole zamachowym i złożyłem ponownie rozrząd,2 obroty wałem na sucho i jest gitara.
Po złożeniu wszystkiego do kupy silnik gada bez problemu.
Tutaj przedstawiam różnicę po ustawieniu znaku na wale.
Nie zwracajcie uwagi na znaki które zrobiłem na wałku rozrządu,bo to jest zdjęcie zrobione na nowych częściach,czyli po zbiciu koła z wałka.
Moje pytanie jest takie-od czego może być założone to sprzęgło,skoro ja w swoim 1,6TD miałem z 1,8 benzyna i wszystko hulało,a przecież sprzęgła w silnikach diesla 1,6 i 1,9 są P&P.Z silnika 1,6 benzyna też powinno pasować,jeśli jest taka skrzynia...
Przypuszczam,że to nieszczęsne sprzęgło może pochodzić z Audi z wzdłużnym ustawieniem silnika i z wziernikiem w skrzyni w innym miejscu (z boku)... Czy dobrze myślę?
Niby nic pilnego,bo auto złożone i zasuwa,ale jest to dla mnie pewnego rodzaju "zagwozdka",więc szukam sensownej odpowiedzi
Wczoraj rozbiłem forumowemu koledze rozrząd w AAZ.
Pierwsza czynność po wstępnym rozebraniu gratów (osłon,filtra itd.),to sprawdzenie dotychczasowego ustawienia i niespodzianka na dzień dobry
Dodam,że wałek rozrządu i pompa wtryskowa były przestawione o taką samą ilość zębów (8!) w stosunku do wału korbowego...
Zastanawiałem się jak to mogło pracować,bo z teoretycznego i praktycznego punktu widzenia-nie miało prawa.
Powiedziałem,że wina leży po stronie sprzęgła,lecz właściciel kwestionował moje domysły...do czasu,gdy poskładałem rozrząd na nowych częściach i znakach tak jak powinno być.Próba obrotu wałem na sucho i zonk-puk,puk i wał stoi,zablokowany zaworem.
Zrzuciłem pasek,wykręciłem czwarty wtrysk,świecę i za pomocą cienkiego drucika szukam GMP.Znalazłem,ale w innym miejscu niż wskazywał znak na zamachu.Dodatkowo sprawdziłem,czy 2 otwory w kole pasowym na wale są idealnie w osi silnika (oś tych otworów ma przecinać 2 śruby w bloku),zrobiłem znak na kole zamachowym i złożyłem ponownie rozrząd,2 obroty wałem na sucho i jest gitara.
Po złożeniu wszystkiego do kupy silnik gada bez problemu.
Tutaj przedstawiam różnicę po ustawieniu znaku na wale.
Nie zwracajcie uwagi na znaki które zrobiłem na wałku rozrządu,bo to jest zdjęcie zrobione na nowych częściach,czyli po zbiciu koła z wałka.
Moje pytanie jest takie-od czego może być założone to sprzęgło,skoro ja w swoim 1,6TD miałem z 1,8 benzyna i wszystko hulało,a przecież sprzęgła w silnikach diesla 1,6 i 1,9 są P&P.Z silnika 1,6 benzyna też powinno pasować,jeśli jest taka skrzynia...
Przypuszczam,że to nieszczęsne sprzęgło może pochodzić z Audi z wzdłużnym ustawieniem silnika i z wziernikiem w skrzyni w innym miejscu (z boku)... Czy dobrze myślę?
Niby nic pilnego,bo auto złożone i zasuwa,ale jest to dla mnie pewnego rodzaju "zagwozdka",więc szukam sensownej odpowiedzi