Garrett T2, brak doładowania...
: czw wrz 23, 2010 00:13
Witam
Od kilku miesięcy nurtuje mnie pewien problem.
Odkąd kupiłem auto z SB pod maską, cały czas mnie zastanawiało dlaczego nie czuć 'kopa' doładowania z turbo.
Problem mnie nurtował na tyle, że zacząłem przy tym grzebać.
Przy dodawaniu gazu w ogóle nie czuć ciśnienia na wężach idących do ICka i z niego. Jest wręcz przeciwnie, gdy trzyma się wąż i doda gazu to czuć jak robi się podciśnienie i jeszcze bardziej zasysa wąż i słychać jak powietrze leci z puszki filtra.
I teraz tak, zacząłem od sprawdzenia membrany w LDA, wszystko jest jak należy.
Bawiłem się dawką paliwa, przy skręconej przestaje kopcić, ale odcina silnik przy 3k rpm,
przy odkręconej dawce dosyć mocno, jest czarny bąk. Nie muszę chyba mówić, że jak jest dawka w położeniu 'zero' to auto jedzie jak zwykły diesel, ale przy wyższych obrotach kopci - stawiam, że ma za mało powietrza mieszanka (brak doładowania).
Dmuchałem w wężyk idący z grzybka do turbo, nic to nie daje, nie pompuje.
Wyczytałem, że to może być zawór WG, dzisiaj dałem nura pod auto i go wymacałem, jednak silnik był jeszcze ciepły, a ja nie miałem za dużo czasu żeby czekać, aż ostygnie bo zajmowałem kanał 'na firmie' u znajomego.
Jutro będę miał więcej czasu na diagnozę, dlaczego nie ładuje.
I teraz mam pytanie...
Jak sprawdzić, że ten zawór jest zapieczony ? Zdjąć sztangę z zabezpieczenia i nią kręcić ? Jeżeli będzie swobodnie się obracać to znaczy, że jest ok ?
Jeżeli nie będzie chciała się ruszyć to co ? Na chama spróbować ją okręcać ?
Co jeszcze może być powodem braku doładowania ? Turbina nie świszczy, oleju nie pali (wiadomo, jakieś tam śladowe ilości na pewno), wirnik ma lekkie luzy wzdłużne, obstawiaj raczej że z turbiną jest raczej wszystko ok.
Czy jest dużo roboty, żeby wyjąć turbo ? Co warto zrobić przy okazji, jeżeli będzie trzeba ją wyjąć ?
Proszę o pomoc, ponieważ od kilku dni problem ten mnie bardzo nurtuje, bo miałem okazję się przejechać zdrowym SB i wiem, że mój też może tak jechać, tylko nie wiem w czym tkwi problem...
Szukałem w szukajce, nie umiem nic znaleźć co zaspokoiło by moją ciekawość.
Pzdr.
Od kilku miesięcy nurtuje mnie pewien problem.
Odkąd kupiłem auto z SB pod maską, cały czas mnie zastanawiało dlaczego nie czuć 'kopa' doładowania z turbo.
Problem mnie nurtował na tyle, że zacząłem przy tym grzebać.
Przy dodawaniu gazu w ogóle nie czuć ciśnienia na wężach idących do ICka i z niego. Jest wręcz przeciwnie, gdy trzyma się wąż i doda gazu to czuć jak robi się podciśnienie i jeszcze bardziej zasysa wąż i słychać jak powietrze leci z puszki filtra.
I teraz tak, zacząłem od sprawdzenia membrany w LDA, wszystko jest jak należy.
Bawiłem się dawką paliwa, przy skręconej przestaje kopcić, ale odcina silnik przy 3k rpm,
przy odkręconej dawce dosyć mocno, jest czarny bąk. Nie muszę chyba mówić, że jak jest dawka w położeniu 'zero' to auto jedzie jak zwykły diesel, ale przy wyższych obrotach kopci - stawiam, że ma za mało powietrza mieszanka (brak doładowania).
Dmuchałem w wężyk idący z grzybka do turbo, nic to nie daje, nie pompuje.
Wyczytałem, że to może być zawór WG, dzisiaj dałem nura pod auto i go wymacałem, jednak silnik był jeszcze ciepły, a ja nie miałem za dużo czasu żeby czekać, aż ostygnie bo zajmowałem kanał 'na firmie' u znajomego.
Jutro będę miał więcej czasu na diagnozę, dlaczego nie ładuje.
I teraz mam pytanie...
Jak sprawdzić, że ten zawór jest zapieczony ? Zdjąć sztangę z zabezpieczenia i nią kręcić ? Jeżeli będzie swobodnie się obracać to znaczy, że jest ok ?
Jeżeli nie będzie chciała się ruszyć to co ? Na chama spróbować ją okręcać ?
Co jeszcze może być powodem braku doładowania ? Turbina nie świszczy, oleju nie pali (wiadomo, jakieś tam śladowe ilości na pewno), wirnik ma lekkie luzy wzdłużne, obstawiaj raczej że z turbiną jest raczej wszystko ok.
Czy jest dużo roboty, żeby wyjąć turbo ? Co warto zrobić przy okazji, jeżeli będzie trzeba ją wyjąć ?
Proszę o pomoc, ponieważ od kilku dni problem ten mnie bardzo nurtuje, bo miałem okazję się przejechać zdrowym SB i wiem, że mój też może tak jechać, tylko nie wiem w czym tkwi problem...
Szukałem w szukajce, nie umiem nic znaleźć co zaspokoiło by moją ciekawość.
Pzdr.