Strona 1 z 2

grzeje się w korku przy takiej pogodzie jak dziś :(

: wt wrz 21, 2010 18:41
autor: superkasztan
Witam

Dziś stanąłem chwile w korku i temp. poszła tak na 3/4 wskaźnika.

Wystraszyłem się, dopiero co go poskładałem na nowych częściach.
Nowe końcówki wtrysków,
nowa uszczelka pod głowicą,
głowica porobiona,
pierścienie wymienione,
termo włącznik nowy 90/95
chłodnica ma może z dwa lata.
termostat nowy whaler 84 stopnie

Ogólnie wymieniłem termo włącznik ( jest nowy ) ale różnicy nie ma.
Zauważyłem taką dziwną sytuacje że chłodnica się nie nagrzewa równomiernie.
Termo włącznik jest na samym dole w lewym dolnym rogu a króćce ( IN, OUT) po prawej stronie.
Gdy przy wlocie i wylociechłodnica jest gorąca to tam gdzie termowłącznik się znajduje jest tylko ciepła
Chłodnica behr-hella ( Made in PRoCH :)

Zastanawiam się czy nie kupić termowłącznika na 70 stopni bo taki znalazłem:
http://sklep.intercars.com.pl/?grut=101931" onclick="window.open(this.href);return false;
tylko inna wtyczka by musiała być do niego.
W ogóle to powinienem mieć dwubiegunowy wentylator, ale po 1,6 d pozostał jedno biegunowy.
Wsadziłem kupę kasy w ten silnik i nie chciał bym żeby go szlag trafił.
Ona ma dopiero dostać w palnik :satan: a tu już przy docieraniu takie niedoskonałości :panna:

Proszę o jakąś wskazówkę

Pozdrawiam

grzeje się w korku przy takiej pogodzie jak dziś :(

: wt wrz 21, 2010 19:23
autor: lukasz.gtd
Ja bym dobrze obejrzał chłodnice i ewentualnie podmienił czujnik cieczy przy głowicy lub zmierzył temp płynu bezpośrednio w zbiorniczku wyrównawczym (uważaj odkręcając na ciepłym), ale to tylko moja skromna sugestia :bajer:

grzeje się w korku przy takiej pogodzie jak dziś :(

: wt wrz 21, 2010 21:45
autor: Michał_1977
superkasztan, mi też w korkach dochodzi do 3/4 wskaźnika i nie przejmuję się.Wentylator mi się włącza,więc jest O.K.
Jak ruszę i jadę dłużej,to pęd powietrza schłodzi ciecz w chłodnicy i utrzymuje się przy 90*.Śmigam tak już drugi rok,a silniczek ma się dobrze :bigok:
Termostat powinien być na 87* :bajer:

P.S. To jak dziś była pogoda w Żorach? :grin:

grzeje się w korku przy takiej pogodzie jak dziś :(

: wt wrz 21, 2010 22:45
autor: superkasztan
Sie masz Michał
no ciepło było, ale bez upału ;)może z 20 stopni
ale bez jaj, właśnie chodzi o to że ta pinda się nie włączy,
cała chłodnica musi się zalać żarem żeby się obudził łaskawie pan termowłącznik, a wtedy wskazówka będzie raczej przy końcu skali.
No nie chce myśleć co będzie jak będzie upał ( w przyszłym roku ;] )

Inna sprawa że oba czujniki jakie są od temp cieczy mam włączone do bocznego krućca, nie wiem, może są nie właściwe.
Ale jak jadę to dobrze pokazuje temp. stoi na baczność wskazówka.

Termostat specjalnie założyłem na 84 stopniki,
czeka na założenie Garett T3 i spory cooler, silniczek ma się grzać, ale od buta a nie od stania w miejscu ;)

Zaryzykuje kupienie tego termowłącznika na 70 celcjuszy, zobaczymy co sie będzie działo.

Chyba że chłodnica zarosła, wq*wia mnie to. Bo miało być wszystko jak w zegarku. ehh

grzeje się w korku przy takiej pogodzie jak dziś :(

: wt wrz 21, 2010 23:51
autor: tomogolf2
a odpowitrzyles uklad chłodzenia? moze ten przewodzik co idzie do zrbiorniczka wyrownaczego jest niedrozny :bajer:

grzeje się w korku przy takiej pogodzie jak dziś :(

: śr wrz 22, 2010 01:48
autor: superkasztan
Wszystko odpowietrzone
zrobiłem ponad 1000 km było git
dziś stanąłem w korku i taka zagwozdka.
Już wcześniej zanim robiłem remoncik silnika zauważyłem że tak długo musi się grzać żeby się wiatrak włączył.
Wymieniłem wtedy termo włącznik. Nic to nie zmieniło, tak jak wcześniej pisałem, za daleko jest od najcieplejszego miejsca.
A muszę to rozwiązać bo nowe wodne przewody ( ori ) mam zakładać do chłodnicy. stare są popękane

grzeje się w korku przy takiej pogodzie jak dziś :(

: śr wrz 22, 2010 12:24
autor: tomogolf2
moze pompa wody ? a jak właczysz naweiew na cieple temp spada?

grzeje się w korku przy takiej pogodzie jak dziś :(

: śr wrz 22, 2010 19:29
autor: Michał_1977
Być może czujnik w chłodnicy jest do bani,mimo,że nowy.
Pewnie zamiennik...Jaki?

grzeje się w korku przy takiej pogodzie jak dziś :(

: śr wrz 22, 2010 22:36
autor: Toshiba
Ja miałem coś podobnego. Było dobrze, nagle źle.. Znów dobrze, nagle źle.. I tak w kółko. Co było nie tak? Korek od zbiorniczka wyrównawczego w jakiś sposób padł. Wymieniłem i wszystko pięknie hula :) Kup nowy korek (10 zł) i wymień. Zobaczymy jak wtedy będzie.

grzeje się w korku przy takiej pogodzie jak dziś :(

: czw wrz 23, 2010 01:27
autor: grandi
Z tego co pamiętam wentylator powinien załanaczać się 95 105 stopni a nie 90 bo temperatura otwarcia termostatu to 78 , u mnie wiatrak włancza sie prawie na 3/4 skali

grzeje się w korku przy takiej pogodzie jak dziś :(

: czw wrz 23, 2010 08:08
autor: wyrobnik
Powiem ci tak. ja juz drugi raz przejechałem się na wskazaniach czujników temperatury w moich samochodach. W moim mk2 temperatura dochodziła do 3/4 skali , wymieniłem termostat i to samo , dokładnie to samo wskazanie stało na bacznośc i trzeba było długiego postoju w korku aby coś sie zmieniło . Niedawno kupiłem Audi tym razem pokazywało 70 stopni (w audi mojego ojca jest dokładnie tak samo)i czasami łaskawie wychodziło dalej. Po wymianie termostatu nie ma zmian, zwyczajnie wskaźniki kłamią . Polecam ci samemu zmierzyć temperature termometrem, bedziesz miał pewnośc tego jak jest w rzeczywistości . Ja jestem w dupe 75 zł na 2 niepotrzebnie wymienionych termostatach.
A ze swojego doświadczenia wiem że potrzeba na prawde długiego korka aby wentylator chłodnicy zaczął działać

grzeje się w korku przy takiej pogodzie jak dziś :(

: czw wrz 23, 2010 09:08
autor: superkasztan
Witam

nie pisałem, pompa wody też jest NEW, ze starego silnika został blok, i układ korbowo tłokowy no i turbo :panna:
czujnik który zamontowałem w chłodnicy to jakiś tani szajs, kumpel mi taki załatwił, biało czerwone pudełko 3 literowa nazwa, ale nie pamiętam jaka.
Mam stale ori czujnik, jeszcze go nie sprawdziłem, ale pewnie działa.
Jak założyłem nowy czujnik to tak długo czekałem aż się włączył wiatrak,
ale to było za 3/4 skali. Może to jest jeszcze bezpieczna temp dla silnika ??
Czytałem że w golfach mk3 td temperatura się utrzymuje 75 stopni??? wg wskaźnika??

Ja mam silnik z audi, i na króćcu od przodu chłodnicy jest chyba czujnik ale od zegarowego wskaźnika ( tak mi się wydaje ) albo jest zepsuty.
Bo jak podłącze do niego kabelek od czujnika z licznika, albo od świec to nie działa ani jedno ani drugie.
Oba te kabelki mam podłączone do bocznego krućca, tam są dwa takie same czujniki.

Może to jest jakaś droga, że przez przedni króciec jest szybszy obieg cieczy chłodzącej??
może tam jest niższa temp.??

Pozdr

Re: grzeje się w korku przy takiej pogodzie jak dziś :(

: śr paź 06, 2010 17:01
autor: MADMAXOG
Cześć! U mnie wentylator włącza się równiutko w połowie skali. Na diodzie. Po tym jak wszystko powymieniałeś w obrębie chłodnicy i opisałeś jej stopień nagrzewania się, obstawiłbym jej zamulenie. Miałem tak w moim pugu 405td i w golfinie. Płukanie pomogło w golfie, w pugu- wymiana bo się rozleciała.Z nową nie ma szans na przegrzanie. Chociaż w golfie jak przycisnę powyżej 150km/h troszkę dłużej to też temperatury nabiera, a jak zamknę licznik to szybko muszę zwolnic, bo się zagotuje. W chłodnicy jest dużo kamienia i szlamu. A nasze td-ki przy bucie (w mieście na postoju i krótkich dojazdach też) ostro się grzeją i musi być efektywne chłodzenie bo jak nie to kicha. Wyciągnij chłodnice i ją przepłucz porządnie lub zalej jakimś odkamieniaczem. Może pomoże. Tylko może się okazać , że jak bardzo stara chłodnica to się po tym rozleci jej uszczelnienie. To i tak wymiana jej będzie potrzebna. Powiem tylko że chłodnice do diesla są grubsze i większe niż do większości benzyn, przez co jest dość droga. Pozdrawiam Matrek!
Ps. daj znać co z tego wyjszło.

Re: grzeje się w korku przy takiej pogodzie jak dziś :(

: śr paź 06, 2010 18:24
autor: superkasztan
Witam

Leżą kupione nowe węże do chłodnicy ( ori :) górny i dolny
Chłodnica ma może 1,5 roku, Bher-Hella ale zrobiona chinach :/
Czekam na termowłącznik 75/70 stopni
Jeszcze chce założyć przedni króciec z mojego 1,6 JP tam były czujniki z przodu.

Przed spuszczeniem wody wleje odkamieniacz, potem zaleje płyn i napiszę co się zmieniło.

Mam nadzieję że wszystko będzie git :D, ale to się dopiero okaże.

Pozdrawiam