Strona 1 z 2

MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

: sob wrz 18, 2010 15:40
autor: Zapfen
Witam, problem polega na tym, ze gdy włączę nawiew to czuć olej bardzo wyraźnie... jeśli chodzi o silnik to turbo w dobrej kondycji, lekko sączy olej z uszczelki kapy zaworowej.

jeśli chodzi o zużycie oleju to od wymiany do wymiany (8000km) trzyma równy poziom.

zastanawiam sie czy to możę być uszczelka co odgradza komorę silnika,

druga rzecz to mam wystrzępioną uszczelkę tą od podszybia (plastik tam gdzie montowane są wycieraczki) to nie mam uszczelki tej do szyby

MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

: sob wrz 18, 2010 17:38
autor: Martin99
a przypadkiem nie cieknie Ci z spływu z turbo? zapach pojawia sie jakos podczas jazdy czy stale?

MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

: sob wrz 18, 2010 23:18
autor: swistak240
sam sobie odpowiedziales saczy olej z pod klawiatury i nie masz uszczelki miedzy komora silnika a poszybiem gdzie nawiew lapie powietrze :)

Re: MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

: pn wrz 20, 2010 03:39
autor: Zapfen
uszczelka troche wyszczerbiona :) ale przeciez komora silnika ma tez uszczelke, to nie powinno sie przedostawac.
zapach pojawia sie najczesciej i najmocniej w powolnym ruchu , najpierw jazda, i jak chwile postoje i ruszam to intensywnosc wzrasta...

sinik ma odpowiednia temp pracy , w porywach do 83 stopni (te silniki tak pracuja)

kolego, z tego turbo dokladnie skad ? jak zdejme rury to widac troszke oleju, ale to z odmy.

Re: MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

: pn wrz 20, 2010 08:30
autor: apln
Zapfen pisze: sinik ma odpowiednia temp pracy , w porywach do 83 stopni (te silniki tak pracuja)
Mylisz się kolego, ma być niecałe 90 stopni. Sprawdź termostat i czujnik temp przy kroćcu, ma być z zieloną opaską :bigok:

MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

: pn wrz 20, 2010 09:49
autor: mara_010
ja tez tak mam leju nic nie ubywa od wymiany do wymiany. teraz w tym miesiacu mam do wymiany turbo bo puszcza olej i za pewne z ta te zapachy oleju przez nawiew. nie wiem czym mam sie martwic skoro w obiegu z chlodziwem nie mam oleju, oleju z silnika mi nie ubywa a czuc ten olej w kabinie jedynie co mozesz zrobic to wymienic filtr kabinowy na tez z aktywnym weglem. po tym troche pomoglo i tylko raz na jakis czas cos czuc

MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

: pn wrz 20, 2010 09:55
autor: BENITO
To niekoniecznie musi być olej, sprawdź wężyki przelewowe przy wtryskach, czasami kapie z nich paliwo na rozgrzaną głowicę i wtedy cuchnie z pod maski.

MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

: wt wrz 21, 2010 21:58
autor: Zapfen
Kolego apln, nie jesteś w stanie uzyskać 90 stopni w aaz, taka konstrukcja, nawet serwis mówi ze maksymalnie dochodzi do 87 stopni, tak też wentylatory są ustawione ze przy 87 się załącza i drugi bieg 92, chyba ze coś masz z czujnikiem, albo ktoś kombinował


filtr wymieniony ale to nie to , gdzieś musi być nieszczelność między komorą silnika a resztą, zakleje luke po uszczelce od podszybia, zobacze czy pomoże

Re: MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

: śr wrz 22, 2010 00:30
autor: Zapfen
wężyki są si ;) wymieniane niedawno, sparcieć nie zdążyły. zapach to 100% olej, taki wygrzewany gdzieś, jak już ma temperaturę to dopiero czuć

Re: MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

: czw wrz 23, 2010 18:53
autor: Zapfen
no więc problemem okazuje sie jednak uszczelka kapy ;), także w weekend poprawiam,

odtłuszcze wszystko i chce dać sylikon montażowy (ten wysokotemperaturowy, motoryzacyjny) na nią i skręcić, mam nadzieje że pomoże, bo poki co szyby zaparowane, a ja bez dmuchawy :PP,

MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

: czw wrz 23, 2010 20:01
autor: apln
Zapfen napisałem, że NIECAŁE 90 stopni, zgadza się dokładnie 87 :bigok:

A nie tak jak Ty piszesz ze temperatura jest poprawna i wynosi 83, bo to jest za mało, poczytaj na forum. Też miałem z tym problemy, pomogła zmiana czujnika na BERU i termostat Wahlera, ale nie o tym temat...

MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

: czw wrz 23, 2010 20:08
autor: karol8114
Dla waszych niejasności ;
Układ chłodzenia
Obieg wymuszony przez pompę odśrodkową.
Termostat jest umieszczony na przewodzie wlotowym przy pompie cieczy chłodzącej
- temperatura początku otwarcia od 85°C
- temperatura pełnego otwarcia od 105°C
- skok zaworu - 7 mm.

Wentylator jest elektryczny, o dwóch prędkościach marki Bosch:
- temperatura włączenia
- 1. prędkości 92...97°C
- 2. prędkości 99...105°C
- temperatura wyłączenia
- 1. prędkości 84...91°C
- 2. prędkości 91...98°C

MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

: czw wrz 23, 2010 20:16
autor: jhosef
Walczyłem z tym samym. Ciekła uszczelka pod deklem, sączyło się na półoś, która rozrzucałą to w około. Mimo ładnej uszczelki na grodzi i tak waliło w aucie. Wymiana na nową uszczelkę Erling niewiele dała (kompletna z gumkami). Na gumki musiałem coś podłożyć aby mocniej dociskało bo z jakiegoś powodu mimo dokręcenia do końca olej się sączył.

MK3 GTD zapach oleju przez nawiewy...

: pt wrz 24, 2010 00:17
autor: shark:)
mam to samo, i nawet stojąc kolo auta czuc olej, nic nie ubywa...nigdzie wyciekow nie widac...sam nie wiem gdzie szukac przyczyne