pilna pomoc przy silniku ALE plastik na wale

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

1igor0111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr wrz 15, 2010 21:19

pilna pomoc przy silniku ALE plastik na wale

Post autor: 1igor0111 » śr wrz 15, 2010 21:24

własnie jestem w trakcie wymiany pompy wody w silniku 1.9 TDI "ALE" (VW GOLF 3) i nigdzie nie potrafię znaleźć nic na temat tego silnika. zatrzymałem sie na etapie odkrecania pompy. wiem już że muszę odkręcić jedno z kół pasowych rozrządu, tylko czy w tym wypadku muszę odkręcać koło pasowe na wale?? dostęp do rozkręcenia rozrządu blokuje mi ten plastik pod kołem z wału widoczny na fotkach.


jeśli bede musiał odkręcać koło z wału to jak je zdjąć?? ściągacz czy jest knif na to??
prawy czy lewy gwint??
dokręcić kluczem dynamometrycznym czy na max??

z góry dziękuję :)

Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

pilna pomoc przy silniku ALE

Post autor: Michał_1977 » śr wrz 15, 2010 21:53

1igor0111, nie odkręcaj centralnej śruby na wale!!!
Odkręć tylko te 4 mniejsze i zejdzie tylko koło paska wielorowkowego.Wtedy będziesz miał dostęp do zdjęcia osłony :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

1igor0111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr wrz 15, 2010 21:19

pilna pomoc przy silniku ALE plastik na wale

Post autor: 1igor0111 » czw wrz 16, 2010 16:27

a powiedz kolego jak zdjąć koło pasowe??? potrzebny jest obowiązkowo ściągacz czy jest szansa zrobić to inaczej??



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14298
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

pilna pomoc przy silniku ALE plastik na wale

Post autor: Michał_1977 » czw wrz 16, 2010 20:40

Trzeba dokładnie wyczyścić zatoczenie wokół śruby centralnej,popryskać jakimś odrdzewiaczem i próbować zdjąć.Można delikatnie podważać z kilku stron,troszkę popukać młotkiem,ale nie w rant,bo się ugnie i będzie cięło pasek.
Dasz radę :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

1igor0111
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr wrz 15, 2010 21:19

pilna pomoc przy silniku ALE plastik na wale

Post autor: 1igor0111 » czw wrz 16, 2010 21:36

dałem rade, bez ściągania koła
jak skończe to postaram sie opisać co i jak
dzieki



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości