Strona 1 z 1

sztanga turbiny

: czw wrz 09, 2010 08:51
autor: Xprzemcio
Czy sztanga turbiny powinna poruszać się całym swoim zakresie od góry do dołu ,czy wykonywać tylko niewielki ruch ?

sztanga turbiny

: czw wrz 09, 2010 09:20
autor: leon79
1,5 - 2cm.

Re: sztanga turbiny

: pt wrz 10, 2010 14:43
autor: Sztomel
Xprzemcio pisze:Czy sztanga turbiny powinna poruszać się całym swoim zakresie od góry do dołu ,czy wykonywać tylko niewielki ruch ?
wszystko zależy od tego w jaki sposób to sprawdzałeś :
- jeśli dodawałeś gazu na dość wysokie obroty na biegu jałowym to sztanga ma wtedy niewielki ruch tzn. podnosić się powinna do góry (ze skrajnego dolnego położenia - oparta dźwignia zmiennej geometrii o śrubę ogranicznika jej skoku) w niewielkim zakresie,
- jeśli sprawdzałeś zakres jej pracy ręcznie ją naciskając (przy niepracującym silniku) lub Vagiem w grupie 011 i trybie BS (silnik pracuje na biegu jałowym) to powinna chodzić w zakresie około 1.8 cm.

sztanga turbiny

: pt wrz 10, 2010 19:56
autor: Xprzemcio
sprawdzałem na nieodpalonym silniku , wyjąłem wężyk z n75 , sztanga chodziła od góry do dołu ok 2cm. dość luźno. po włożeniu wężyka do n75 i odpaleniu została wciągnięta do dołu , czy tak powinno być przecież wtedy jest max.doładowanie!

sztanga turbiny

: sob wrz 11, 2010 00:13
autor: michszym11970
po włożeniu wężyka do n75 i odpaleniu została wciągnięta do dołu , czy tak powinno być przecież wtedy jest max.doładowanie!
tak ma być,dzięki temu turbo wcześniej "wstaje", na wolnych obrotach i tak nie ma maksymalnego doładowania, dopiero na wyższych obrotach i pod obciążeniem gdy ciśnienie doładowania zadane przez komputer zostanie osiągnięte N75 reguluje pracą sztangi (zbija ciśnienie do zadanego), żeby nie dopuścić do przeładowania

sztanga turbiny

: sob wrz 11, 2010 08:52
autor: Sztomel
Xprzemcio pisze:po włożeniu wężyka do n75 i odpaleniu została wciągnięta do dołu , czy tak powinno być przecież wtedy jest max.doładowanie!
michszym11970 wyjaśnił tę kwestię wcześniej, od siebie dodam, że tak ma być, na wolnych obrotach nie jest max doładowanie tylko jest pełne wykorzystanie niskiej dynamiki spalin przez turbosprężarkę. Gdyby kierownice spalin w turbo nie ustawiały się w pozycji prawie przymkniętej na niskich obrotach silnika czyli w pozycji pełnego wykorzystania małej dynamiki spalin to miałbyś problem dynamicznie ruszyć samochodem z miejsca.