Strona 1 z 2
[MK4] Kupno turbiny
: sob wrz 04, 2010 12:07
autor: seelk
Witam,
Mam na autku nakulane 195tyś i wracając z wakacji okazało się, że przyszedł czas na wymianę turbo bo już niedomaga. Przy 120km/h wpada w tryb serwisowy itd.
Chciałem kupić turbinę na allegro bo jednak koszt nowej to spory wydatek, jednak wiadomo różnie można trafić z używkami z allegro, ale są to "sklepy" więc chyba zaryzykuję. Mam do wyboru 2 turbiny:
1)
http://allegro.pl/turbina-vw-passat-aud ... 36689.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2)
http://allegro.pl/audi-vw-seat-turbina- ... 48216.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ja osobiście myślałem o kupnie pierwszej bo wg opisu ma 80tyś przebiegu, druga, wg stanu licznika na zdjęciach auta 175tyś, to prawie tyle co moje auto a nie chciałbym za 20tyś kolejny raz wymieniać turbiny.
Niestety nie mam sam możliwości wymiany turbiny i zastanawiam się ile mogą ode mnie zawołać w warsztacie za wymianę?
[MK4] Kupno turbiny
: sob wrz 04, 2010 12:32
autor: fatal79
seelk, kolego to, że łapiesz tzw. notlaufa wcale nie musi oznaczać, że turbinkę trzeba wymienić!!! Czy człowieka z chorym np. sercem się nie leczy tylko od razu przeszczepia nowe???
Po pierwsze napisz jaki masz silnik, po drugie podłącz auto pod VAGa, zrób porządne logi dynamiczne, zapisz je, wrzuć na forum i wtedy będzie można coś więcej powiedzieć. A nie od razu chcesz wymieniać!
[MK4] Kupno turbiny
: sob wrz 04, 2010 13:07
autor: perki
i pewnie okaze sie ze turbo tylko do czyszczenia jak w 90% przypadkow .
[MK4] Kupno turbiny
: sob wrz 04, 2010 13:15
autor: seelk
Ok, zrobie w najblizszym czasie logi tylko musze znalezc opis ich wykonania i zabieram sie do roboty.
Jesli okazaloby sie ze wystarczy czyszczenie to bylaby bajka
[MK4] Kupno turbiny
: sob wrz 04, 2010 15:58
autor: leon79
Przy tym przebiegu turbo eksploatowane z głową jeszcze nie pada (pod warunkiem,że przebieg oryginalny).
[MK4] Kupno turbiny
: ndz wrz 05, 2010 23:15
autor: seelk
Witam ponownie, zrobilem dzisiaj dynamiczne logi tzn z grupy 003, 008 i 011. Mam nadzieje ze sa wlasciwe dla silnika AJM 115KM.
Log (0 - 008)
Log (1 - 003)
Log (2 - 011)
Log (3 - 011)
Zamieściłem 2 logi grupy 011. Pierwszy silnik załapał "muła" już na pierwszym biegu, wiec zrobilem drugi raz, po wylaczeniu silnika i co dziwne autko szlo bez problemu do 140km/h i jeszcze czulem moc pod pedalem, ale brakowalo mi juz drogi, wiec nie mam pojecia dlaczego raz wchodzi wtryb serwisowy, a raz nie, ale mam nadzieje ze logi pomoga.
[MK4] Kupno turbiny
: ndz wrz 05, 2010 23:29
autor: Łuki_79
Log 008 - nie miałeś pedału w podłodze,pierwszy log 011 w całości wykonany w trybie awaryjnym więc do
drugi 011 od 3200 rpm - notlauf.Wykonaj właściwie logi tzn na III biegu od 1500 do 4000 rpm z pedałem w podłodze - grupy 003,008,010,011(każda osobno) za każdym razem kasując błąd 17965 i uruchamiając ponownie silnik.
Re: [MK4] Kupno turbiny
: pn wrz 06, 2010 00:12
autor: axen5000
Ja jestem świeżo po wymianie Turbiny.
Miałem identyczne objawy raz było dobrze a czasem tak jak piszesz właśnie.
Jezdziłem tak 2 miesiące prawie. pod koniec użytkowania Turbiny coraz częściej zaczynało się Turbo wyłączać.
Jedz do jakiegos mechanika i niech rozkreci i zobaczy cyz Turbo nadaje się do czyszczenia. Jeśli nie dopiero rozglądaj się za nową sprężarką.
Jeśli auto ma taki przebieg jak piszesz to nie powinoo jeszcze pasc Turbo.
Mój golf w dniu gdy padło turbo miał najechane ponad 300 000 więc się nie zdziwiłem.
Pozdrawiam
[MK4] Kupno turbiny
: pn wrz 13, 2010 14:18
autor: seelk
witam ponownie, znalazlem troche czasu i zrobilem ponowne testy dynamiczne, mam nadzieje ze teraz sa dobre. But byl w podlodze
Log (0 - 003,008,011)
Log (0 - 004,008,010)
i tutaj jeszcze kilka pojedynczych:
Log (0 - 003)
Log (0 - 008)
Te pojedyncze robilem najpierw, a dopiero pozniej zorientowalem sie ze monza zrobic kilka jednoczesnie
Co do samego pomiaru to jak pewnie widac doladowanie jest w okolicach 2300 obr/min no i max 120km/h mimo ze wczesniej, kasowalem blad:
Kod: Zaznacz cały
1 Fault Found:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 08-00 - Control Limit Surpassed
[MK4] Kupno turbiny
: pn wrz 13, 2010 19:12
autor: GoF
Logi dobre, turbo też dobrze przeładowuje. Wyciągnąć na stół i zobaczyć czy czyszczenie wystarczy czy może już turbo wymaga regeneracji. Jak już się wyciągnie suszarkę a stan odbiega od ideału to można się na coś takiego szarpnąć.
[MK4] Kupno turbiny
: pn wrz 13, 2010 19:46
autor: Łuki_79
seelk pisze:Te pojedyncze robilem najpierw, a dopiero pozniej zorientowalem sie ze monza zrobic kilka jednoczesnie
Następnym razem wykonuj logi pojedynczo - są wtedy dokładniejsze,gdyż próbkowanie jest częstsze(zapis wartości).Zdejmij zabezpieczenie z dzwigni sterującej zmienną geometrią i sprawdz z osobna co się zacina - sztanga czy geometria
Re: [MK4] Kupno turbiny
: pn wrz 13, 2010 20:47
autor: perki
poszukaj na regionalny speca ;] lepiej dac pare zlotych komus sprawdzonemu jezeli sam nie czujesz sie na silach .
[MK4] Kupno turbiny
: pn wrz 13, 2010 22:18
autor: seelk
Czyli najlepszym wyjsciem byloby przeczyszczenie turbo? Przy ewentualnym czyszczeniu trzeba pozniej wymieniac olej czy jak to wyglada? Wystarczy tylko przeczyscic i wlozyc na swoje miejsce?
[MK4] Kupno turbiny
: wt wrz 14, 2010 07:13
autor: wesol
wyczyscic wnetrze czesci goracej turbiny z sadzy. Zlozysz i dalej latasz.