Strona 1 z 1

Kłopot z pompowtryskiwaczami? TDI PD

: śr wrz 01, 2010 20:48
autor: Buli fan VW
Witam!

Ponieważ na forum nie znalazłem nic pomocnego zdecydowałem założyć nowy temat.

Pacjentem jest Seat Altea. Rocznik 2005. Pod maską silnik 1.9 TDI oznaczenie kodowe BJB. A oto problem:

W aucie od pewnego czasu pojawiają się błędy dotyczące pompowtryskiwaczy. Diagnoza wykazała:

- nieprawdopodobny sygnał z N240 i N243
- brak zapłonu w cylindrze 1 i 4.

Powyższe błędy występują z różną częstotliwością. Czasem auto jeździ cały dzień i dopiero wieczorem łapie pierwsze błędy. W aucie wymieniono filtr paliwa. Naturalnie kiedy już złapie błąd kultura pracy silnika spada, spadaja też osiągi i wzrasta zużycie paliwa (z 0,6 na 1,2 l/h na biegu jalowym).

Co to może być Koledzy? Jak sprawdzić pompowtryskiwacze za pomocą VAG-COMa? Co moze być przyczyną takiej usterki? Napisałem o zaworach N240 i N243 bowiem to zawsze dotyczy 1 i 4 cylindra. Naprawdę sporadycznie 2 i 3.

Kłopot z pompowtryskiwaczami? TDI PD

: śr wrz 01, 2010 21:25
autor: odzim
zrób logi grup 013 i 023 i 018 to Ci powiem co z twoimi pompkami , a moze tylko na polaczeniu pompek trzeba styki posprawdzac ale to pod deklem trzeba zobaczyć

Kłopot z pompowtryskiwaczami? TDI PD

: śr wrz 01, 2010 21:50
autor: Buli fan VW
W porządku. Jak tylko będę miał wyniki to zamieszczę, dzięki. Też myślałem o tych wtyczkach przy elektromagnesach. Zrobię logi i dam znać.

Kłopot z pompowtryskiwaczami? TDI PD

: wt mar 29, 2011 21:22
autor: Buli fan VW
Odkurzam własny temat. Tak się złożyło, że krótko po tym napisanym poście samochód wyzdrowiał. Sądzę, że stało się to po kilku dawkach środka LIQUI MOLY do silników Diesela.

W każdym razie niedawno problem powrócił i zmuszony jestem ponownie zwrócić się z prośbą o pomoc do Kolegi odzim,
Zrobiłem dziś logi tych trzech parametrów: 013, 018 i 023.

013:
Tuesday,29,March,2011,20:45:15
03G 906 016 DH ,,R4 1.9L EDC G000SG 6093,

,Group A:,'013,,,,Group B:,'003,,,,Group C:, Not Running
,,Inj. Quantity,Inj. Quantity,Inj. Quantity,Inj. Quantity,,RPM,Mass Air / Rev.,Mass Air / Rev.,Duty Cycle,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, mg/R, mg/R, mg/R, mg/R,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP,,,,
,0.33,-1.79,-1.69,-1.62,2.99,0.16,903,240.0,250.0,41.4,,,,,
,0.68,-1.81,-1.69,-1.60,2.99,0.51,882,240.0,220.0,43.0,,,,,
,1.02,-1.84,-1.62,-1.53,2.99,0.85,924,240.0,235.0,42.2,,,,,
,1.37,-1.86,-1.65,-1.58,2.99,1.19,882,245.0,240.0,42.6,,,,,
,1.71,-1.91,-1.67,-1.55,2.99,1.54,903,240.0,220.0,43.4,,,,,
,2.05,-1.91,-1.65,-1.53,2.99,1.88,903,240.0,250.0,42.6,,,,,
,2.40,-1.91,-1.65,-1.55,2.99,2.23,882,240.0,240.0,43.0,,,,,
,2.74,-1.88,-1.67,-1.58,2.99,2.57,903,240.0,240.0,43.0,,,,,
,3.08,-1.84,-1.65,-1.55,2.99,2.91,882,240.0,240.0,43.8,,,,,
,3.43,-1.86,-1.72,-1.55,2.99,3.26,903,240.0,235.0,44.2,,,,,

018
Tuesday,29,March,2011,20:46:25
03G 906 016 DH ,,R4 1.9L EDC G000SG 6093,

,Group A:,'018,,,,Group B:,'003,,,,Group C:, Not Running
,,(no units),(no units),(no units),(no units),,RPM,Mass Air / Rev.,Mass Air / Rev.,Duty Cycle,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP,,,,,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP,,,,
,0.15,0.0,0.0,0.0,128.0,0.32,903,245.0,245.0,45.8,,,,,
,0.49,0.0,0.0,0.0,128.0,0.67,882,240.0,225.0,47.0,,,,,
,0.84,0.0,0.0,0.0,128.0,1.01,924,240.0,245.0,46.2,,,,,
,1.18,0.0,0.0,0.0,128.0,1.35,882,240.0,235.0,47.0,,,,,
,1.52,0.0,0.0,0.0,128.0,1.70,924,240.0,235.0,46.6,,,,,
,1.87,0.0,0.0,0.0,128.0,2.04,903,240.0,235.0,46.2,,,,,
,2.21,0.0,0.0,0.0,128.0,2.38,903,240.0,225.0,45.8,,,,,
,2.54,0.0,0.0,0.0,128.0,2.69,882,240.0,240.0,45.4,,,,,
,2.85,0.0,0.0,0.0,128.0,3.01,924,240.0,240.0,44.6,,,,,
,3.16,0.0,0.0,0.0,128.0,3.32,903,240.0,240.0,44.6,,,,,

023
Tuesday,29,March,2011,20:47:40
03G 906 016 DH ,,R4 1.9L EDC G000SG 6093,

,Group A:,'023,,,,Group B:,'003,,,,Group C:, Not Running
,,(no units),(no units),(no units),(no units),,RPM,Mass Air / Rev.,Mass Air / Rev.,Duty Cycle,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP,,,,,STAMP, /min, mg/R, mg/R, %,STAMP,,,,
,0.34,127.0,127.0,108.0,0.0,0.17,882,240.0,230.0,45.0,,,,,
,0.69,127.0,127.0,111.0,0.0,0.52,924,240.0,245.0,44.6,,,,,
,1.03,127.0,127.0,112.0,0.0,0.86,882,240.0,240.0,45.0,,,,,
,1.37,127.0,127.0,110.0,0.0,1.20,924,240.0,225.0,45.8,,,,,
,1.72,127.0,127.0,107.0,0.0,1.55,903,240.0,245.0,45.4,,,,,
,2.06,127.0,127.0,111.0,0.0,1.89,903,240.0,225.0,46.6,,,,,
,2.41,127.0,127.0,111.0,0.0,2.24,903,240.0,255.0,45.8,,,,,
,2.75,127.0,127.0,109.0,0.0,2.58,882,240.0,240.0,47.0,,,,,
,3.09,127.0,127.0,110.0,0.0,2.92,924,240.0,235.0,47.0,,,,,
,3.44,127.0,127.0,110.0,0.0,3.27,903,240.0,245.0,46.6,,,,,

Przepraszam jednocześnie za taki bełkot informacji, po fakcie okazało się, że podglądanie grupy pod spodem zapisało się. Jeśli nie da się z tego nic wywnioskować jutro postaram się o czytelniejszy zapis. Podobnie jeśli konieczne będzie przeprowadzenie logów w czasie jazdy.

Nawiasem mówiąc dodam, że przed badaniem VAG wskazał błędy dla 1 i 4 cylindra (nieprawdopodobny sygnał, brak zapłonu i przekroczony zakres regulacji).

Kłopot z pompowtryskiwaczami? TDI PD

: wt mar 29, 2011 21:41
autor: Detektor
Buli fan VW pisze:(nieprawdopodobny sygnał
chyba raczej "nieprawidłowy", być może do przeczyszczenia styki w kościach pomp.
Buli fan VW pisze:przekroczony zakres regulacji
tutaj to już VAG wyraził się jasno, czy ktoś w zeszłym roku "zaglądał" do głowicy w twoim aucie ?

Kłopot z pompowtryskiwaczami? TDI PD

: śr mar 30, 2011 15:18
autor: Buli fan VW
Nie, głowicy nikt nie dotykał. Dopiero teraz mam zamiar zdjąć pokrywę i sprawdzić wtyczki pompowtryskiwaczy. A co z wartościami logów?

Odnośnie błędów to jest mi osobiście trudno postawić jakąś diagnozę. Filtr paliwa wymieniany był jeszcze latem, ostatnio raptem dwa tygodnie temu - po powrocie objawów. Zasadniczo błędy dotyczą 1 i 4 cylindra, zazwyczaj to albo przekroczony zakres regulacji albo niewłaściwy sygnał. Sterownik rejestruje też czasem brak zapłonu. Czasem tak a czasem pojawia się tylko błąd bez braku zapłonu w danym cylindrze. Ostatnie badanie przeprowadziłem na biegu jałowym, podczas tego może kwadransa błędy te pojawiały się co kilka minut. Pod koniec zaś pompowtryskiwacz 1 cylindra niemal nieustannie wskazywał błąd - kasowany wracał natychmiast.

Re: Kłopot z pompowtryskiwaczami? TDI PD

: śr mar 30, 2011 21:36
autor: Detektor
Buli fan VW pisze:A co z wartościami logów?
wrzuć normalnie te logi bo mam bałagan w oczach jak patrze na ten wykres i przy okazji zrób logi grupy 4
Buli fan VW pisze: kasowany wracał natychmiast
trzeba najpierw usunąć usterkę bo samo kasowanie błędów nic nie da
Buli fan VW pisze:przekroczony zakres regulacji albo niewłaściwy sygnał
(niewłaściwy sygnał) - jeżeli dobrze kojarzę to u wielu chłopaków z forum pojawiała się ta usterka a wyeliminowanie jej
polegało na przeczyszczeniu styków kości pompowtryskiwaczy, zaś jeżeli chodzi o (przekroczony zakres regulacji) to jestem bardzo żdziwiony tym błędem i się tak zastanawiam czy to napewno dotyczy pompowtrysków bo po ustawieniu ich (oczywiście zakładając,że ktoś przy nich coś robił) powinny być dokręcone kluczem dynamometrycznym lub dokręcone z odpowiednim kontem dokręcenia śrób według instrukcji volkswagena ale wtedy nie ma prawa nic tam się przestawić.
Jeżeli chodzi o błąd niewłaściwego sygnału to być może sam we własnym zakresie będziesz mógł wyeliminować usterkę ale w drugim przypadku to coś mi się wydaje że bez ingerencji jakiegoś kumatego mechanika się nie obejdzie.