Kłopot z pompowtryskiwaczami? TDI PD
: śr wrz 01, 2010 20:48
Witam!
Ponieważ na forum nie znalazłem nic pomocnego zdecydowałem założyć nowy temat.
Pacjentem jest Seat Altea. Rocznik 2005. Pod maską silnik 1.9 TDI oznaczenie kodowe BJB. A oto problem:
W aucie od pewnego czasu pojawiają się błędy dotyczące pompowtryskiwaczy. Diagnoza wykazała:
- nieprawdopodobny sygnał z N240 i N243
- brak zapłonu w cylindrze 1 i 4.
Powyższe błędy występują z różną częstotliwością. Czasem auto jeździ cały dzień i dopiero wieczorem łapie pierwsze błędy. W aucie wymieniono filtr paliwa. Naturalnie kiedy już złapie błąd kultura pracy silnika spada, spadaja też osiągi i wzrasta zużycie paliwa (z 0,6 na 1,2 l/h na biegu jalowym).
Co to może być Koledzy? Jak sprawdzić pompowtryskiwacze za pomocą VAG-COMa? Co moze być przyczyną takiej usterki? Napisałem o zaworach N240 i N243 bowiem to zawsze dotyczy 1 i 4 cylindra. Naprawdę sporadycznie 2 i 3.
Ponieważ na forum nie znalazłem nic pomocnego zdecydowałem założyć nowy temat.
Pacjentem jest Seat Altea. Rocznik 2005. Pod maską silnik 1.9 TDI oznaczenie kodowe BJB. A oto problem:
W aucie od pewnego czasu pojawiają się błędy dotyczące pompowtryskiwaczy. Diagnoza wykazała:
- nieprawdopodobny sygnał z N240 i N243
- brak zapłonu w cylindrze 1 i 4.
Powyższe błędy występują z różną częstotliwością. Czasem auto jeździ cały dzień i dopiero wieczorem łapie pierwsze błędy. W aucie wymieniono filtr paliwa. Naturalnie kiedy już złapie błąd kultura pracy silnika spada, spadaja też osiągi i wzrasta zużycie paliwa (z 0,6 na 1,2 l/h na biegu jalowym).
Co to może być Koledzy? Jak sprawdzić pompowtryskiwacze za pomocą VAG-COMa? Co moze być przyczyną takiej usterki? Napisałem o zaworach N240 i N243 bowiem to zawsze dotyczy 1 i 4 cylindra. Naprawdę sporadycznie 2 i 3.