Strona 1 z 2

SB'ek chłodne powietrze +pytanie do VireWolf88

: śr wrz 01, 2010 14:11
autor: 25baton25
witam

jestem tu nowy i dość długo przeglądam te i nie tylko te posty, ale nie widzę, żadnego konkretnego rozwiązania mojego problemu.

sprawa wygląda następująco- na początku lipca posypała mi się turbina 1.6 TD 60KM. Nie chciałem jej robić, bo wcześniej udało mi się kupić SB'ka na części, który się grzał, więc już od początku stawiałem na uszczelkę lub pękniętą głowice. Po przełożeniu silnika SB do mojego golfa od raz wymieniłem termostat, czujnik temp. chłodnicy, uszczelkę pod głowicą oraz dałem do sprawdzenia i splanowania głowicę. skręciłem, zapaliłem i wszystko jest ok-tylko ostatnio jadąc ok 70-80 km/h włączyłem ogrzewanie i wieje chłodne powietrze. Jak zacznę gazować lub jadę szybko ( obroty pow 3 tys.) to dmucha coraz cieplejszym powietrzem aż do gorącego. silnik się nie grzeje, po lekkim przekroczeniu środkowej kreski dolny wąż robi się gorący i po chwili włącza się wentylator-czyli wszystko niby ok... Narazie jest zalany wodą i mi jej nie ubywa ani nie przybywa, dziś zauważyłem, że gdy silnik osiągnie normalną temperaturę przy odkręconym korku zb. wyrównawczego i po puszczeniu gazu poziom wody lekko się podniesie, zaraz opadnie i z przewodu cienkiego, który łączy chłodnicę i zb. wyrówn. lekko wydostają się bąbelki powietrza i woda wylatuje z niego lekko spieniona(ale ani jej nie ubywa ani nie przybywa, ani nie kopci na biało, ani w niej nie ma oleju). dodatkowo jak złapie dolny lub górny przewód to lekko twardnieje. Dodam, że w starym silniku ogrzewanie też wyglądało tak samo, czyli było uzależnione od obrotów( np na autostradzie przy 140 grzeje super, dojeżdżam do bramek wrzucam na luz i w momencie wieje zimne powietrze, potem znowu się rozpędzę i grzeje znowu jak bajka). Dużo czytałem o tym i podejrzewam albo pompę wody, bo tylko ona została przełożona ze starego silnika, albo zapowietrzony układ-tylko jak go odpowietrzyć?? opisane sposoby nic nie dają !Znalazłem również taką opinie, że powodem może być klapa kierująca strumień powietrza albo na nagrzewnicę albo ją omija, podobno ta klapa wygląda jak kratka, która jest pokryta jakąś gąbką i skajem, który po latach kruszeje, przez co strumień powietrza nie trafia na nagrzewnicę, a do kratek dostają się reszki tej gąbki-i u mnie co jakiś czas do jednej z kratek nawiewu dolatuje taki kawałek gąbki....

i jeszcze jeden problem to czujnik temperatury turbiny i pompa chłodzenia turbiny-w starym silniku nie miałem tych dwóch wtyczek do których powinny być podłączone te czujniki i nie mam do czego tego podłączyć- jak to zrobić-POMOCY!!!!

proszę o każdą pomoc, bo moi miejscowi mechanicy nie dają sobie rady, a koszty rosną i rosną

SB'ek na wolnych obrotach dmucha chłodne powietrze

: śr wrz 01, 2010 20:23
autor: Michał_1977
25baton25, być może zrobiła się jakaś mikro dziurka w nagrzewnicy i zapowietrza się.Wycieku nie zauważysz,ale będzie się działo właśnie tak jak opisujesz.Widziałem taki przypadek i słyszałem o kilku :bajer:

SB'ek na wolnych obrotach dmucha chłodne powietrze

: śr wrz 01, 2010 20:51
autor: Bartek_R
Tu masz prowizoryczną instalację elektrycznej pompy cieczy
B-bezpiecznik 10A
M elektr pompa
C czujnik temp ( włącznik termiczny)
+ ze stacyjki ja podłączył bym pod przewód idący do radia ponieważ napięcie na nim pojawia się bezpośrednio po włożeniu kluczyka do stacyjki bez jego przekręcania
ale można też pod ten przewód na którym napięcie jest dopiero po przekręcenia kluczyka no chyba że ma ktoś inny patent :bigok:
Obrazek

SB'ek na wolnych obrotach dmucha chłodne powietrze

: śr wrz 01, 2010 21:17
autor: karol8114
Stawiam na zakamieniałą nagrzewnicę, na niskich obrotach płyn zostaje schłodzony przez wentylator nagrzewnicy, wyższe obroty= szybszy przepływ no i jakoś grzeje. Temat przerabiałem kilka lat wcześniej w nieszczęsnym audi 2,0 D. Koszt nagrzewnicy do Twojego autka ok. 50 zł.

SB'ek na wolnych obrotach dmucha chłodne powietrze

: śr wrz 01, 2010 21:26
autor: karol8114
Wąż wchodzący i wychodzący do nagrzewnicy powinny mieć tą samą temperaturę, jak będzie wiało zimnym chwyć za węże, będziesz miał odpowiedz.

SB'ek na wolnych obrotach dmucha chłodne powietrze +sprzęgło

: śr wrz 01, 2010 21:41
autor: 25baton25
wielkie dzięki za podpowiedzi- co do nagrzewnicy to nie będę kupował używanej bo mam z drugiego u siebie więc ją tylko zamienię-też podejrzewałem taki problem, ale rozbierają starego wiem ile roboty będzie z dostaniem się do nagrzewnicy- dzień zejdzie jak nic. ale posłucham się waszych rad i może w weekend się za to zabiorę.

co do czujnika temperatury turbiny i pompy chłodzenia turbiny to jak sprawdzić czy po podłączeniu już instalacji tak jak pokazuje VireWolf88 dochodzi prąd, bądź impuls do tych urządzeń?? doczytałem się w książce o golfie mk2 1.6D małej wzmianki na temat pompy i czujnika i piszą tam, że to się włącza jeśli temperatura turbiny przekroczy 110 st C - więc jak najprościej sprawdzić czy to dobrze będzie podłączone??

i jeszcze jedno pytanko - czy coś się stanie jeżeli założyłem do tego silnika sprzęgło 200mm zamiast 210mm które było już wytarte-przełożyłem cały komplet i póki co chodzi chyba dobrze, a za nowy zestaw krzyczą sobie prawie 4 stówki... więc dlatego zdecydowałem się na przełożenie mniejszej tarczy...

SB'ek na wolnych obrotach dmucha chłodne powietrze +sprzęgło

: śr wrz 01, 2010 21:49
autor: 25baton25
oba węże mają ciągle mniej więcej tą samą temperaturę - na tą chwile nie jestem w stanie określić na stówę, ale wydaje mi się, że jeden z nich jest czasem trochę chłodniejszy, ale sprawdzę to dokładnie jutro.

A czy po zapaleniu zimnego silnika i włączeniu nadmuchu na max i temp również na max to woda dojdzie do takiej temp. że włączy się wentylator?? bo u mnie na luzie wieje w kabinie letnie pow/ prawie chłodne/ i czekając z pięć min albo i dłużej wentylator się nie włącza ale i wskazówka się nie wychyla za połowę - dopiero jak go przegazuję to temp. od razu się lekko podniesie i włącza się wentylator - dziś tak zauważyłem ale na odkręconym korku...

SB'ek na wolnych obrotach dmucha chłodne powietrze +sprzęgło

: śr wrz 01, 2010 21:54
autor: karol8114
Nagrzewnica działa jak chłodnica, będzie nawet obniżać temperaturę silnika przy szybkich prędkościach. Dokładnie obadaj temp. węża powrotnego z nagrzewnicy.

SB'ek na wolnych obrotach dmucha chłodne powietrze +sprzęgło

: śr wrz 01, 2010 21:58
autor: 25baton25
to znaczy że wąż powrotny nagrzewnicy jaką powinien mieć temperaturę - tak na wyczucie ręką :helm:

SB'ek na wolnych obrotach dmucha chłodne powietrze +sprzęgło

: śr wrz 01, 2010 22:01
autor: karol8114
Oba powinny mięć tą samą temperaturę, będzie świadczyło o tym że nagrzewnica jest drożna.

SB'ek na wolnych obrotach dmucha chłodne powietrze +sprzęgło

: śr wrz 01, 2010 22:02
autor: 25baton25
a jeśli jeden z nich jest w którymś momencie chłodniejszy od drugiego to znaczy, że wina tkwi w nagrzewnicy...??

SB'ek na wolnych obrotach dmucha chłodne powietrze +sprzęgło

: sob wrz 04, 2010 21:12
autor: 25baton25
witam ponownie

no i problem słabego ogrzewania rozwiązany - po całodniowym dłubaniu i rozbieraniu okazało się że winna wyła nagrzewnica, teraz hula jak złoto.

mam jeszcze pytanie do VireWolf88 lub kogoś bardziej zorientowanego ode mnie odnośnie załączonego schematu wyżej - czy jeżeli plus ze stacyjki po wyjściu ze stycznika połączę razem z masą to nie będzie dochodziło do jakiegoś zwarcia????

dzięki za pomoc

SB'ek chłodne powietrze +pytanie do VireWolf88

: sob wrz 04, 2010 21:15
autor: karol8114
Mówiłem że nagrzewnica, a co dokładnie było? zakamieniała?

SB'ek chłodne powietrze +pytanie do VireWolf88

: sob wrz 04, 2010 23:24
autor: 25baton25
dokładnie tak-rdzy w niej było prze dużo- mimo tego ze wcześniej ją płukałem różnymi środkami, próbowałem ją udrożnić podłączając na przemian do każdego króćca wodę pod ciśnieniem to wszystko okazało się dziś, że zawiodło. po wyciągnięciu tej nagrzewnicy i po obróceniu wyleciał z niej taki żur, że sam się nie dziwię, że nie chciało jej się grzać :bigok: