Szarpanie silnika na 2 biegu przy niskiej prędkości
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Szarpanie silnika na 2 biegu przy niskiej prędkości
witam mam problem z moim mkIV 1,9tdi 90 koni silnik szarpie mi na 2 biegu przy małej prędkości tak 20- 30 kmh na pierwszym biegu nic się nie dziej tylko na drugim silnik zaczyna szarpać
Szarpanie silnika na 2 biegu przy niskiej prędkości
Szarpie podczas przyspieszania? Jeżeli szarpie jak odpuścisz gaz, to zacznij od sprawdzenia poduszek silnika i oceń stan zużycia przegubów.
A czy na wyższych biegach i wyższej prędkości jak po rozpędzaniu puścisz gaz też szarpie?
A czy na wyższych biegach i wyższej prędkości jak po rozpędzaniu puścisz gaz też szarpie?
Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24
- 21Golfista21
- Gadatliwa bestia
- Posty: 717
- Rejestracja: ndz lut 15, 2009 14:00
- Lokalizacja: Strzelin
Re: Szarpanie silnika na 2 biegu przy niskiej prędkości
może gdzieś powietrze łapie do układu paliwowego. Podobne objawy miałem jak mi pompa wtryskowa padła tylko że na większym biegu i przy większej prędkości.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=351409 nowy nabytek
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
to nie, że ja się boję prędkości to prędkość boi się mnie :D
Szarpanie silnika na 2 biegu przy niskiej prędkości
szarpie jak przyspieszam powoli i tylko na 2 biegu i przy tych prędkościach
Szarpanie silnika na 2 biegu przy niskiej prędkości
musisz zmienić kodowanie sterownika silnika ze skrzyni automatycznej na manualną. Robi się to tak :
VAG-COM -> Select -> 01 Engine - na planszy będzie napis "Soft. Coding" a obok kod 00001 i tę ostatnią jedynkę trzeba zmienić na dwójkę czyli tak 00002, w tym celu wchodzimy dalej w 07 Recode i w wyświetlonym polu zmian zmieniasz wartość a następnie klikasz na "Do It" i gotowe. Ktoś pewnie grzebał Ci w sterowniku w celu lepszego rozruchu ciepłego silnika. Ponadto w Vagu, po wejściu w 01 Engine i kliknięciu na 02 Fault Code pokażą się błędy związane z brakiem komunikacji ze sterownikiem skrzyni biegów - zwyczajnie je skasuj po przekodowaniu sterownika.
VAG-COM -> Select -> 01 Engine - na planszy będzie napis "Soft. Coding" a obok kod 00001 i tę ostatnią jedynkę trzeba zmienić na dwójkę czyli tak 00002, w tym celu wchodzimy dalej w 07 Recode i w wyświetlonym polu zmian zmieniasz wartość a następnie klikasz na "Do It" i gotowe. Ktoś pewnie grzebał Ci w sterowniku w celu lepszego rozruchu ciepłego silnika. Ponadto w Vagu, po wejściu w 01 Engine i kliknięciu na 02 Fault Code pokażą się błędy związane z brakiem komunikacji ze sterownikiem skrzyni biegów - zwyczajnie je skasuj po przekodowaniu sterownika.
-
- Nowicjusz
- Posty: 0
- Rejestracja: czw wrz 02, 2010 01:44
Szarpanie silnika na 2 biegu przy niskiej prędkości
Sztomel jesteś mistrzem świata. Borykałem się z szarpaniem mojego ALH od kilku miesięcy a dokładnie od momentu uszczelnienia pompy i wymiany czujnika temperatury u super mechaniora w żorach. Autko zaczeło szarpać na 2 biegu najbardziej w zakresie od 1000- 1700 obr. Byłem strasznie wkur... na tego szpeca bo niedosyć że skasował po znajomości 350pln to pompa lała dalej, auto szarpało i jeszcze dach mi porysowali w zakładzie. Ogólnie odpuściłem go sobie i pojechałem do innego szpeca. Ten doszczelnił pompe i ustawił kąt wtrysku. Efekt= pompa nie lała auto szarpało dalej. Nikt nie wiedział o co chodzi.Następny szpec w serwisie skody stwierdził że chyba mam silnik przełożony od autka z automatem bo jakiś błąd wyskakuje ale on nie może go sksować ale to nie przeszkadza.Poraz kolejny zmienił ustawienie kąta bo poprzednik znów zpartolił, W ogóle auto po pierwszej ingerencji w pompe jakby straciło moc i moment. szpec ze skody próbował mi jeszcze wmówić że przepływka do wymiany i ma w promoćji za 450pln. NIe dałem sie nabrać. Dopiero wczoraj znalazłem tego powyższego posta z przeprogramowaniem sterownika. Objawy sie zgadzały, błąd braku komunikacji ze skrzynią wyskakiwał więc stwierdziłem że to musi być to. Pojechałem do kolejnego mechanika i po kilku minutach grzebania w VAG-u sterownik przeprogramowany na 00002. Bład wreszcie dał się skasować. Pale maszynę w celu jazdy próbnej i chyba 15s kręciłem ale załapał. JADĘ- SILNIK NIE SZARPIE NA 2 BIEGU A AUTO RWIE DO PRZODU JAKBY SIE MOC PODWOIŁA. cIAGNIE DO PRZODU JUŻ OD 1500 OBR.. nORMALNIE NIE TO AUTO. BYŁEM W CIĘŻKIM SZOKU, DALEJ JESTEM. Mały problem jest taki że cięzko pali na ciepło. Faktycznie chyba pierwszy szpec coś musiał pogrezebać. DZIĘKUJE SERDECZNIE. POZDRAWIAM
Szarpanie silnika na 2 biegu przy niskiej prędkości
Podłączę się do tematu. Mam takie same objawy jak w pierwszym poście - szarpanie na drugim biegu przy spokojnym przyspieszaniu ok. 20-30km/h. Czasem pomaga wciśnięcie sprzęgła. Ja co prawdam mam MK3 z 1Z. Przełożyłem cały silnik wraz ze skrzynią biegów (manual) z "rozbitka". Nie mam błędu komunikacji ze sterownikiem skrzyni, bo tam od początku siedział manual. Zaczęło się ok dwóch miesięcy temu. teraz zaczyna mnie to poważnie irytować. Od czego zacząć?
Mam jeszcze kilka drobnych problemów z moim autkiem.
Po odpaleniu zawsze, nie zależnie czy silnik zimny czy ciepły obroty wskakują na ok 1050-1070 obr/min, a po dwóch - trzech minutach wracają do normy czyli ok 950 obr/min. Zauważyłem przepalony bezpiecznik przy przekaźnikach na ścianie grodziowej w komorze silnika. Odpięcie kostki od czujnika temp. cieczy nie daje żadnego efektu.
Czasem (nie zawsze) mam problem z wrzuceniem "jedynki" i "trójki". Pozostałe biegi wchodzą bez żadnych oporów. Pomaga puszczenie sprzęgła i ponowne wciśnięcie. Linki wybieraka? Synchronizatory pierwszego i trzeciego biegu? Coś ze sprzęgłem? Czy może jeszcze coś innego?
Błagam pomóżcie, bo niby to błachostki, a jednak odbierają radość z jazdy. Z góry wielkie dzięki.
Mam jeszcze kilka drobnych problemów z moim autkiem.
Po odpaleniu zawsze, nie zależnie czy silnik zimny czy ciepły obroty wskakują na ok 1050-1070 obr/min, a po dwóch - trzech minutach wracają do normy czyli ok 950 obr/min. Zauważyłem przepalony bezpiecznik przy przekaźnikach na ścianie grodziowej w komorze silnika. Odpięcie kostki od czujnika temp. cieczy nie daje żadnego efektu.
Czasem (nie zawsze) mam problem z wrzuceniem "jedynki" i "trójki". Pozostałe biegi wchodzą bez żadnych oporów. Pomaga puszczenie sprzęgła i ponowne wciśnięcie. Linki wybieraka? Synchronizatory pierwszego i trzeciego biegu? Coś ze sprzęgłem? Czy może jeszcze coś innego?
Błagam pomóżcie, bo niby to błachostki, a jednak odbierają radość z jazdy. Z góry wielkie dzięki.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124618]VW Golf III 1.9TD by boro50, teraz już TDI :D[/url] - Zapraszam!
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]
Szarpanie silnika na 2 biegu przy niskiej prędkości
sterownik widzi prędkość ?boro50 pisze:Podłączę się do tematu. Mam takie same objawy jak w pierwszym poście - szarpanie na drugim biegu przy spokojnym przyspieszaniu ok. 20-30km/h. Czasem pomaga wciśnięcie sprzęgła. Ja co prawdam mam MK3 z 1Z. Przełożyłem cały silnik wraz ze skrzynią biegów (manual) z "rozbitka". Nie mam błędu komunikacji ze sterownikiem skrzyni, bo tam od początku siedział manual. Zaczęło się ok dwóch miesięcy temu. teraz zaczyna mnie to poważnie irytować. Od czego zacząć?
sprawdź temp. na vagu, przeczyć n109boro50 pisze:Po odpaleniu zawsze, nie zależnie czy silnik zimny czy ciepły obroty wskakują na ok 1050-1070 obr/min, a po dwóch - trzech minutach wracają do normy czyli ok 950 obr/min. Zauważyłem przepalony bezpiecznik przy przekaźnikach na ścianie grodziowej w komorze silnika. Odpięcie kostki od czujnika temp. cieczy nie daje żadnego efektu.
musisz wyregulować linkę na zabierakuboro50 pisze:Czasem (nie zawsze) mam problem z wrzuceniem "jedynki" i "trójki". Pozostałe biegi wchodzą bez żadnych oporów. Pomaga puszczenie sprzęgła i ponowne wciśnięcie. Linki wybieraka? Synchronizatory pierwszego i trzeciego biegu? Coś ze sprzęgłem? Czy może jeszcze coś innego?
Szarpanie silnika na 2 biegu przy niskiej prędkości
Kolego Sztomel mam podobne objawy jak wyzej opisane, tylko ze mnie sie to dzieje tylko na zimnym silniku i gdy stoi pod chmurka. Natomiast jak stoi w garazu to tego problemu nie ma , nie ma zadnych szarpnięć. wiec chyba to nie bedzie ta usterka co opisales jako zmiana kodowania sterownika.... bede wdzieczny za jakakolwiek odp. pozdr
Szarpanie silnika na 2 biegu przy niskiej prędkości
Jak chcesz to podjedź do mnie do Rybnika, masz raptem 30 km. Podepniemy pod vaga i zobaczymy co mu dolega.
Re: Szarpanie silnika na 2 biegu przy niskiej prędkości
Bardzo chetnie skorzystam z Twojej propozycji, kiedy mogłbym podjechac i w jakich godzinach ??
Szarpanie silnika na 2 biegu przy niskiej prędkości
Witam,
miałem to samo wystarczyło zmienić jedną cyfrę i efekt niesamowity, 5 minut roboty a mechanicy kazali sprzęgło wymieniać
Dzięki Sztomel !
miałem to samo wystarczyło zmienić jedną cyfrę i efekt niesamowity, 5 minut roboty a mechanicy kazali sprzęgło wymieniać
Dzięki Sztomel !
Szarpanie silnika na 2 biegu przy niskiej prędkości
Witam mam taki problem zrobilem te przekodowanie sterownika o ktorym mowa tylko tyle ze u mnie kod byl taki 00000 zmienilem to na 00002 zapisalem ustawienia po przejechaniu sie szarpanie ustalo ale auto nie ma mocy co najgorsze nie moge wrocic do poprzednich ustawien co robic ? wpisuje same zera tak jak bylo wczesniej i wywala mi blad ze wpisana wartosc jest bledna
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości