Strona 1 z 1

[MK3] nie dogrzany diesel

: sob sie 28, 2010 08:54
autor: matisim
witam.
czytałem pare tematów o moim problemie ale jednak nigdzie nie było odpowiedzi. otórz golfik osiągał temp 70stopni nie ważne ile jechałem. wymieniłem termostat, grzałem go z pół godziny na postoju i temp doszła do 75. przejechałem spokojnie z 5km i doszła do 80. termostat wahlera nówka, po trasie 17km nawet sie nie otworzy a temp. wody ma ok 85stopni. dolny wąż zimny i chłodnica też.
zastanawia mnie to czy z niską temp. ma związek to że wlałem 5L czystego koncentratu? KULER na -80stopni. czy jednak trzeba go rozcięczyć?

nie dogrzany diesel

: sob sie 28, 2010 10:11
autor: Rafał 21
matisim pisze:zastanawia mnie to czy z niską temp. ma związek to że wlałem 5L czystego koncentratu? KULER na -80stopni
matisim, a co to ma wspólnego z temperaturą ?? Trzeba pamiętać, że płyn chłodniczy to mieszanka wody i alkoholu (pochodne glikolu etylenowego). Temperatura krystalizacji (czyli zamarzania) płynu chłodniczego powinna wynosić minimum minus 35 stopni Celsjusza. Jeżeli masz nowy termostat [prawidłowy] to powinieneś sprawdzić czujnik temperatury [porównać wskazania] Diagnostyka VAG i wszystko będziesz wiedział :lol:

nie dogrzany diesel

: sob sie 28, 2010 11:46
autor: bieniek1984
Dokłdnie tak jak ci kolega napisał. Mogą być oszukane wskazania na wskaźniku. Czyli wag i ewentualnie spirometrem mozesz sprawdzić.

Re: nie dogrzany diesel

: sob sie 28, 2010 11:53
autor: karol8114
Autor tekstu wyraźnie napisał że dolny wąż jest zimny, czyli termostat nie otworzył się, więc nie sądzę żeby czujnik przekłamywał wraz z termostatem. A po drugie powinieneś rozcieńczyć maksymalnie do - 40 stopni.

nie dogrzany diesel

: sob sie 28, 2010 11:57
autor: karol8114
Termostat w Twoim dieslu zaczyna otwierać się od 87 stopni.

Re: nie dogrzany diesel

: sob sie 28, 2010 12:06
autor: souler
karol8114 pisze:Autor tekstu wyraźnie napisał że dolny wąż jest zimny, czyli termostat nie otworzył się, więc nie sądzę żeby czujnik przekłamywał wraz z termostatem. A po drugie powinieneś rozcieńczyć maksymalnie do - 40 stopni.

a zdajesz sobie sprawe co by bylo gdyby sie nie otworzyl?

nie dogrzany diesel

: sob sie 28, 2010 12:17
autor: karol8114
Nie otworzył się (jeszcze ) przy temperaturze 85 stopni. Za kogo mnie bierzesz ?

nie dogrzany diesel

: sob sie 28, 2010 16:26
autor: 21Golfista21
to że nowy nie znaczy dobry, zdarzyło mi się że nowy był wadliwy. ale podstawa to pod VAG'a podpiąć i zobaczyć co tam pokaże. może ci cały czas wentylator chodzi i go chłodzi? masz EGR'a czy już się pozbyłeś?

[MK3] nie dogrzany diesel

: sob sie 28, 2010 18:08
autor: matisim
Rafał 21 pisze:matisim, a co to ma wspólnego z temperaturą ??

a byś sie zdziwił.... w poprzedniej pracy bus na trasie ciągle sie gotował, ktoś wpadł na pomytsł żeby wlać czysty koncentrat i problem ustał. cud??
karol8114 pisze:Autor tekstu wyraźnie napisał że dolny wąż jest zimny, czyli termostat nie otworzył się, więc nie sądzę żeby czujnik przekłamywał wraz z termostatem. A po drugie powinieneś rozcieńczyć maksymalnie do - 40 stopni.

po niedzieli rozcięcze i zobaczymy. narazie wyciągnąłem strzykawką cały zbiorniczek i uzupełniłem zwykłą wodą.
21Golfista21 pisze:może ci cały czas wentylator chodzi i go chłodzi? masz EGR'a czy już się pozbyłeś?
nie chłodzi bo nawet chłodnica się nie nagrzeje, EGR juz zatkany :grin:.
karol8114 pisze:Autor tekstu wyraźnie napisał że dolny wąż jest zimny, czyli termostat nie otworzył się, więc nie sądzę żeby czujnik przekłamywał wraz z termostatem.
treż mi sie wydaje, bo jakby termostat był wlanięty to albo by sie gotował albo temp spadała do ok 70stopni jak przy poprzednim. a skoro dolny wąż jest zimny to na bank nie otwiera.

[MK3] nie dogrzany diesel

: sob sie 28, 2010 18:19
autor: Rafał 21
matisim pisze:a skoro dolny wąż jest zimny to na bank nie otwiera.
matisim, Co ty powtarzasz chłopie??? Teraz przy dodatnich temperaturach przejechanie 17 km. nie otworzy termostat/??? Ja przejeżdżam 4 i mam 90* Masz zwalony czujnik i przekłamania na zegarach tyle!! lub uchylony termostat .. Podepnij Vaga i nie będziesz gdybał

Re: [MK3] nie dogrzany diesel

: sob sie 28, 2010 20:50
autor: 21Golfista21
21Golfista21 pisze:może ci cały czas wentylator chodzi i go chłodzi? masz EGR'a czy już się pozbyłeś?
nie chłodzi bo nawet chłodnica się nie nagrzeje, EGR juz zatkany :grin:.[/quote]

nie zrozumiałeś mnie, chodzi mi o to że jak od momentu uruchomienia silnika od razu chodzi wentylator to się woda nie zagrzeje :P

[MK3] nie dogrzany diesel

: ndz sie 29, 2010 09:29
autor: matisim
21Golfista21 pisze:nie zrozumiałeś mnie, chodzi mi o to że jak od momentu uruchomienia silnika od razu chodzi wentylator to się woda nie zagrzeje :P
przeceiż bym zauważył jak pół godziny prze siedziałem nad silnikiem z otwarta maska. napewno sie nie włącza ani odrazu ani w trakcie jazdy.

Re: [MK3] nie dogrzany diesel

: ndz sie 29, 2010 09:58
autor: 21Golfista21
matisim pisze:
21Golfista21 pisze:nie zrozumiałeś mnie, chodzi mi o to że jak od momentu uruchomienia silnika od razu chodzi wentylator to się woda nie zagrzeje :P
przeceiż bym zauważył jak pół godziny prze siedziałem nad silnikiem z otwarta maska. napewno sie nie włącza ani odrazu ani w trakcie jazdy.
no i o to mi chodziło :bigok: