Strona 1 z 2

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

: czw sie 26, 2010 18:36
autor: sliver
podczas jazdy auto straciło moc i było coraz słabsze. udało mi się przejechać 2km ale silnik już całkiem stracił siłę i przestał odpalać. wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem szczelność, odpowietrzyłem, powietrza w przewodach przed pompą nie ma ale mimo to silnik nie odpala... nawet nie próbuje podczas kręcenia. co mogło paść? co sprawdzić? auto to golf III '96r. z silnikiem 1.9D 1Y, przebieg ok. 250 kkm.

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

: czw sie 26, 2010 18:48
autor: don vittorio
A kopci n biało w trakcie kręcenia na rozruszniku? Czy to czasami nie będzie klin na wale? Skoro jak twierdzisz układ paliwowy jest ok...

Re: 1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

: czw sie 26, 2010 18:52
autor: sliver
don vittorio pisze:A kopci n biało w trakcie kręcenia na rozruszniku? Czy to czasami nie będzie klin na wale? Skoro jak twierdzisz układ paliwowy jest ok...
nie kopci ale dziwnie śmierdzi... dla wykluczenia układu paliwowego idę jeszcze sprawdzić czy dochodzi paliwo do wtryskiwaczy i czy działa elektrozawór w pompie.
jak najprościej ocenić czy to klin?

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

: czw sie 26, 2010 18:56
autor: don vittorio
Teraz jak już nie odpala? No właśnie jak podczas kręcenia kopci na biało a nie zapala. Wtedy to właśnie paliwo jest podawane do cylindra ale ze względu na przestawiony kąt nie zapala.

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

: czw sie 26, 2010 19:42
autor: sliver
no to u mnie nie kopci na biało:( sprawdzałem i do wtrysków paliwo dochodzi, po przekręceniu stacyjki zawór w pompie pyka.

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

: czw sie 26, 2010 19:59
autor: don vittorio
Kopci to może za dużo powiedziane... ale wogóle nic z rury? :goof:
Obstawiam i tak klina, ponieważ z tego co opisujesz to tak: auto coraz słabsze, słaby klin i przestawia kąt. Dalej zgasło i kręcisz i nie odpala; klin mocno już zużyty, telepie kółkiem i kąt poza zakresem i nie odpala. Zróć uwagę na kółko w trakcie kręcenia na rozruszniku.

Re: 1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

: czw sie 26, 2010 20:25
autor: sliver
co to za czujnik/elektrozawór na górze pompy, zaznaczony strzałką na foto? po przekręceniu stacyjki pojawia się na nim 7V - czy to jest poprawne napięcie?

Obrazek
Obrazek

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

: czw sie 26, 2010 20:41
autor: don vittorio
Popatrz tu...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=185943" onclick="window.open(this.href);return false;

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

: czw sie 26, 2010 21:13
autor: karol8114
Na zdjęciach pokazałeś dwa różne elektrozawory, określ się o który chodzi.

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

: czw sie 26, 2010 21:17
autor: karol8114
Na pierwszym zdjęciu zawór N 109, odpowiada za otwarcie paliwa, na drugim zdjęciu zawór odpowiadający za dynamiczną zmianę kąta wtrysku. Nigdy nie sprawdzałem, ale na N 109 chyba powinno być 12 V, jutro sprawdzę.

Re: 1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

: czw sie 26, 2010 21:30
autor: karol8114
A tak mniej więcej wygląda w środku.

Re: 1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

: czw sie 26, 2010 21:33
autor: sliver
karol8114 pisze:Na pierwszym zdjęciu zawór N 109, odpowiada za otwarcie paliwa, na drugim zdjęciu zawór odpowiadający za dynamiczną zmianę kąta wtrysku. Nigdy nie sprawdzałem, ale na N 109 chyba powinno być 12 V, jutro sprawdzę.
chodzi mi o ten który dokładnie jest zaznaczony na drugim zdjęciu, ten na samej górze pompy. na nim mam 7V. będe wdzięczny jak podasz mi ile masz u siebie.

edit:
za zmianę kąta odpowiada chyba ten elektrozawór z linką poniżej tego zaznaczonego strzałką na drugim zdjęciu?

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

: pt sie 27, 2010 08:28
autor: pitru
Ale przecież N109 to jest elektrozawór proporcjonalny i napięcie na pewno będzie zmienne. Nie widzę dokładnie na twoich zdjęciach ale wydaje mi się że
el-zaw. zmiany kąta jest wkręcony na wyjściu z pompy centralnie na środku pomiędzy przewodami tak jest u mnie. Nie oglądałem dokładnie 1.9d ale mogę się mylić. Ato co widzę na ostatnim zdjęciu wygląda mi na el-zaw odcięcia paliwa a nie N109

1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?

: pt sie 27, 2010 09:54
autor: karol8114
Jeśli chodzi o ten drugi elektrozawór to jak mówiłem odpowiada za zmianę dynamicznego kąta wtrysku, ja mam AAZ, owy elektrozawór znajduje się trochę w innym miejscu, dopiero po przekroczeniu ok. 3 tyś obrotów pojawia się w nim napięcie 9 V, potwierdzone w innym golfie. O ten zawór nie obawiaj się, jeśli nawet go odłączysz nie będzie miało to wpływu na odpalenie auta, zwłaszcza teraz jak jest ciepło. Do sprawdzenia fazy rozrządu, pokrywa zaworów do góry.