1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?
podczas jazdy auto straciło moc i było coraz słabsze. udało mi się przejechać 2km ale silnik już całkiem stracił siłę i przestał odpalać. wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem szczelność, odpowietrzyłem, powietrza w przewodach przed pompą nie ma ale mimo to silnik nie odpala... nawet nie próbuje podczas kręcenia. co mogło paść? co sprawdzić? auto to golf III '96r. z silnikiem 1.9D 1Y, przebieg ok. 250 kkm.
- don vittorio
- rock n roll
- Posty: 248
- Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
- Lokalizacja: kuj-pom
1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?
A kopci n biało w trakcie kręcenia na rozruszniku? Czy to czasami nie będzie klin na wale? Skoro jak twierdzisz układ paliwowy jest ok...
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.
Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”
Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”
Re: 1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?
nie kopci ale dziwnie śmierdzi... dla wykluczenia układu paliwowego idę jeszcze sprawdzić czy dochodzi paliwo do wtryskiwaczy i czy działa elektrozawór w pompie.don vittorio pisze:A kopci n biało w trakcie kręcenia na rozruszniku? Czy to czasami nie będzie klin na wale? Skoro jak twierdzisz układ paliwowy jest ok...
jak najprościej ocenić czy to klin?
- don vittorio
- rock n roll
- Posty: 248
- Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
- Lokalizacja: kuj-pom
1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?
Teraz jak już nie odpala? No właśnie jak podczas kręcenia kopci na biało a nie zapala. Wtedy to właśnie paliwo jest podawane do cylindra ale ze względu na przestawiony kąt nie zapala.
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.
Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”
Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”
1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?
no to u mnie nie kopci na biało:( sprawdzałem i do wtrysków paliwo dochodzi, po przekręceniu stacyjki zawór w pompie pyka.
- don vittorio
- rock n roll
- Posty: 248
- Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
- Lokalizacja: kuj-pom
1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?
Kopci to może za dużo powiedziane... ale wogóle nic z rury?
Obstawiam i tak klina, ponieważ z tego co opisujesz to tak: auto coraz słabsze, słaby klin i przestawia kąt. Dalej zgasło i kręcisz i nie odpala; klin mocno już zużyty, telepie kółkiem i kąt poza zakresem i nie odpala. Zróć uwagę na kółko w trakcie kręcenia na rozruszniku.
Obstawiam i tak klina, ponieważ z tego co opisujesz to tak: auto coraz słabsze, słaby klin i przestawia kąt. Dalej zgasło i kręcisz i nie odpala; klin mocno już zużyty, telepie kółkiem i kąt poza zakresem i nie odpala. Zróć uwagę na kółko w trakcie kręcenia na rozruszniku.
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.
Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”
Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”
Re: 1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?
co to za czujnik/elektrozawór na górze pompy, zaznaczony strzałką na foto? po przekręceniu stacyjki pojawia się na nim 7V - czy to jest poprawne napięcie?
- don vittorio
- rock n roll
- Posty: 248
- Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
- Lokalizacja: kuj-pom
1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?
Popatrz tu...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=185943" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=185943" onclick="window.open(this.href);return false;
"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.
Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”
Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”
1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?
Na zdjęciach pokazałeś dwa różne elektrozawory, określ się o który chodzi.
1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?
Na pierwszym zdjęciu zawór N 109, odpowiada za otwarcie paliwa, na drugim zdjęciu zawór odpowiadający za dynamiczną zmianę kąta wtrysku. Nigdy nie sprawdzałem, ale na N 109 chyba powinno być 12 V, jutro sprawdzę.
Re: 1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?
A tak mniej więcej wygląda w środku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: 1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?
chodzi mi o ten który dokładnie jest zaznaczony na drugim zdjęciu, ten na samej górze pompy. na nim mam 7V. będe wdzięczny jak podasz mi ile masz u siebie.karol8114 pisze:Na pierwszym zdjęciu zawór N 109, odpowiada za otwarcie paliwa, na drugim zdjęciu zawór odpowiadający za dynamiczną zmianę kąta wtrysku. Nigdy nie sprawdzałem, ale na N 109 chyba powinno być 12 V, jutro sprawdzę.
edit:
za zmianę kąta odpowiada chyba ten elektrozawór z linką poniżej tego zaznaczonego strzałką na drugim zdjęciu?
1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?
Ale przecież N109 to jest elektrozawór proporcjonalny i napięcie na pewno będzie zmienne. Nie widzę dokładnie na twoich zdjęciach ale wydaje mi się że
el-zaw. zmiany kąta jest wkręcony na wyjściu z pompy centralnie na środku pomiędzy przewodami tak jest u mnie. Nie oglądałem dokładnie 1.9d ale mogę się mylić. Ato co widzę na ostatnim zdjęciu wygląda mi na el-zaw odcięcia paliwa a nie N109
el-zaw. zmiany kąta jest wkręcony na wyjściu z pompy centralnie na środku pomiędzy przewodami tak jest u mnie. Nie oglądałem dokładnie 1.9d ale mogę się mylić. Ato co widzę na ostatnim zdjęciu wygląda mi na el-zaw odcięcia paliwa a nie N109
Kupię rurę powietrza i odpływ oleju do turbo K24
1.9D - coraz słabszy, a teraz już nie odpala. co padlło?
Jeśli chodzi o ten drugi elektrozawór to jak mówiłem odpowiada za zmianę dynamicznego kąta wtrysku, ja mam AAZ, owy elektrozawór znajduje się trochę w innym miejscu, dopiero po przekroczeniu ok. 3 tyś obrotów pojawia się w nim napięcie 9 V, potwierdzone w innym golfie. O ten zawór nie obawiaj się, jeśli nawet go odłączysz nie będzie miało to wpływu na odpalenie auta, zwłaszcza teraz jak jest ciepło. Do sprawdzenia fazy rozrządu, pokrywa zaworów do góry.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 95 gości