Strona 1 z 1

Octavia SDI czy da się naprawić klapę gaszącą

: czw sie 26, 2010 11:05
autor: Neoarti
W mojej octavii Sdi nie działa klapa gasząca co za tym idzie rzuca silnikiem przy gaszeniu i wywala błąd na vagu bo się nie zamyka tylko cały czas jest otwarta czy taką część można naprawiać ?? czy w grę wchodzi tylko wymiana ??

Octavia SDI czy da się naprawić klapę gaszącą

: czw sie 26, 2010 12:40
autor: Sztomel
Musisz odpowiedzieć tylko co to masz za silnik bo w jednych SDI (tych starszych czyli AEY) klapa jest sterowana podciśnieniem a w nowszych AGP i AQM elektrycznie za pomocą silniczka V157. Sterowanie pierwszej jest łatwo naprawić ale drugiej to już zależy od rodzaju usterki w V157. Poza tym podaj kod błędu bo możliwe że jest brak połączenia elektrycznego z elektrozaworem podającym podciśnienie do siłownika klapy gaszącej lub z V157.

Octavia SDI czy da się naprawić klapę gaszącą

: czw sie 26, 2010 13:32
autor: Neoarti
klapa sterowana elektrycznie nie pamiętam kodu błędu ale pisze coś właśnie o v157
bąłd jest taki sam czy klapa jest podłączona do instalacji czy też nie

Re: Octavia SDI czy da się naprawić klapę gaszącą

: czw sie 26, 2010 18:31
autor: Neoarti
kod błedu 19559

Octavia SDI czy da się naprawić klapę gaszącą

: czw sie 26, 2010 18:55
autor: Sztomel
czyli albo uszkodzenie wewnątrz silnika albo na wtyczce wiązce lub sterowniku silnika. W tym celu wypnij wtyczkę od V157 i przy pomocy miernika uniwersalnego sprawdź napięcie pomiędzy pinem 4 wtyczki a masą np. korpusem pompy wtryskowej (pin 4 to pin zewnętrzny od strony półokrągłej wtyczki) oraz sprawdź napięcie pomiędzy pinem 4 a 1 wtyczki (oczywiście pomiaru dokonaj na kluczyku w stacyjce przekręconym w pozycję zapłon) Podczas pomiarów napięcie w obydwu przypadkach powinno być takie samo jak napięcie akumulatora - jeśli tak będzie to trzeba rozebrać silnik V157 i tam szukać przerw w obwodzie a jeśli będzie brak napięcia na ww. pinach wtyczki lub jego znaczny spadek to musisz sprawdzić całą wiązkę od wtyczki aż do wtyczki przy sterowniku silnika (pęknięta izolacja, zwarcie pomiędzy przewodami, zwarcie do masy oraz zwarcie do plusa). Jeśli instalacja będzie sprawna to niestety trzeba będzie się zająć sterownikiem silnika ale raczej wykluczam taką ewentualność. Praca klapy gaszącej w SDI jest również zależna od aktywności zaworu EGR - jest to zupełnie inaczej niż w TDI, w SDI klapa gasząca przymyka się jeśli zawór EGR jest aktywowany ale nawet nie ma sensu robić logów grupy 003 gdyż od razu jest wiadomo, że wskazania MAF actual będą odbiegać od normy z powodu ww. błędu.

Octavia SDI czy da się naprawić klapę gaszącą

: pt sie 27, 2010 12:17
autor: Neoarti
a czy jazda z taką usterka jest szkodliwa dla silnika
? co do napięcia to pomiedzy 4 pinem (zewnętrznym od strony zaokrąglonej) a masą mam ok 8V natomiast pomiędzy pinami 1-4 (oba zewnętrzne) jest tyle co w aku czyli nieco ponad 12V

Re: Octavia SDI czy da się naprawić klapę gaszącą

: śr wrz 17, 2014 11:08
autor: hutnik
Ja mam podobny problem w Golfie 1.9tdi PD AXR, też mam klapę gaszącą elektryczną, tyle że u mnie ona przepala bezpiecznik 34 od jakiegoś czasu, wypiołem wtyczkę i jest dobrze poza gaszeniem bo silnikiem telepie podczas gaszenia.
Rozglądam się za klapą gaszącą. Najlepiej gasić ze sprzęgłem i oszczędzać dwumas.

Octavia SDI czy da się naprawić klapę gaszącą

: pn wrz 22, 2014 01:09
autor: Sztomel
Skoro wywala bezpiecznik to znaczy, że V157 ma zwarcie więc ...

Octavia SDI czy da się naprawić klapę gaszącą

: pn wrz 22, 2014 20:32
autor: hutnik
V157 czyli rozebrać klapę gasząca i dobrać się do silniczka?

Octavia SDI czy da się naprawić klapę gaszącą

: wt wrz 23, 2014 07:31
autor: Sztomel
Innego wyjścia nie masz ale najpierw sprawdź czy sama klapa gasząca się nie blokuje mechanicznie wewnątrz jej obudowy o np. nagar bo to też będzie powodowało przepalanie bezpiecznika.

Re: Octavia SDI czy da się naprawić klapę gaszącą

: śr paź 08, 2014 11:53
autor: lukas1305
Witam.
Panowie temat jest o sdi ale ,żeby nie zakładać nowego to napisze tutaj,otóż na jakiś czas temu zapalił mi sie check i info na desce (gas scarico ....)komunikaty mam w języku włoskim ale dowiedziałem sie ,że chodzi o coś z analizą spalin,jak kolega podpiął to był jeden błąd czujnika płynu chłodzącego i żeczywiście wskaźnik na desce wariował .....tydzień temu wymieniłem ten czujnik i do przedwczoraj było ok,a dzień potem znów identyczny w/w komunikat podpiety i dwa błędy ale inne 1) 19558 P3102 silnik klapy wlotu powietrza(v157)-brak sygnału oraz 2) 17075 P0691 obieg wentylatora1 -niski sygnał ....z tego co wyczytałem to jest problem z albo z silniczkem lub może być przetarty kabelek i przy okazji tego wszystkiego nie chodził wentylator(ponoć jest na jednym bezpieczniku z v157 i żeczywiście pod maską spalony był 10A ale zanim go włożyłem wypiąłem wtyczke z przepustnicy włożyłem nowy i wentylatory sie załączyły a w momencie(i tego alarmu z wentylatorów już nie ma tylko został ten pierwszy z v157) jak wepne wtyczke to bezpiecznik pada czyli zwara gdzieś i mianowicie chciałem zapytać zanim wymienie na nową przepustnice jak sprawdzić czy walnięty silniczek czy kabelek gdzieś przetarty,są tam cztery kable w kostce dwa fioletowe(pewnie sygnałowe do ecu) jeden brąz(masa?) i czerwono-niebieski(+?)czy tam na kostce TYLKO pojawia się napięcie w chwili gaszenia czy jak......chce wykluczyć albo przetarcie kabelka lub v157

dodam ,że jak pierwszy raz zapilił mi sie check to wymontowałem całą klape i wyczyściłem w środku choć za bardzo co tam nie było czyścić tylko śladowe ilości oleju,jak odpiołem ten wąż i paluchem ruszam przepustnice to moge ją zamknąć a a jak puszczam to sama wraca do poz.otwartej(narazie jeżdże z wypiętą wtyczką z przepustnicy ale wiadomo na dłuższą mete niebardzo bo przy gaszeniu budą bardziej telepie)
Panowie podpowiedźcie coś jak to ugryźć.