Strona 1 z 2

Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

: pn sie 23, 2010 22:41
autor: Szymek okrutnik
otóż musze w swoim golfie przyspieszyć nieco kąt wtrysku. Poluzowałem wszystkie śruby tzn 3 śruby od strony koła pasowego i śrubę od strony przewodów wysokiego ćiśnienia. zluzowałem nieco pasek rozrządu napinaczem. no i chcę przesunąć pompę nieco w stronę silnika żeby przyspieszyć wtrysk i nie mogę.
pompa ani drgnie. Pukałem już delikatnie młotkiem ale boję się mocniej żeby cos z odlewu nie pękło. Silnik 1,6 Diesel bez turbiny, golf MkII rocznik 87... oznaczenie silnika JP

Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

: pn sie 23, 2010 23:24
autor: Witek.J
Paska rozrządu nie musisz luzować, nawet źle że to zrobiłeś bo napięcie paska ma pewien wpływ na statyczny kąt wtrysku. Popuść przewody wysokiego ciśnienia przy pompie bo to zapewne one uniemożliwiają ci ruch pompy. Kąt wypadałoby ustawić jakimś przyrządem (czujnik lub lampa) no chyba że masz doskonały słuch :hmm:

Re: Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

: wt sie 24, 2010 19:53
autor: Szymek okrutnik
Widzę że pompa nie zgrywa się ze znakiem tłoczonum na blaszanej obudowie. fachowiec powiedział mi do tego że silnik pracuje bardzo twardo i że musze przyspieszyć kąt wtrysku czyli ruszyc pompą w stronę silnika. Samochód nie ma dynamiki takiej jaką powinien miec. Jutro odkręcę przewody i zobacze czy pompa się ruszy. gdzie się montuje czujnik do sprawdzania kąta?? Pompa Jest Bosch - owska jak coś...

Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

: wt sie 24, 2010 21:39
autor: Maślak
pomiedzy czterema wychodzącymi przewodami paliwowymi masz śrubke, trzeba ja wykręcić i wkrecic zegar (czujnik zegarowy z odpowiedniej długosci przejsciówką) zapewne nie masz czegos takiego i jeżeli tego nigdy nie robiłeś to podjedz do jakiegos pompiarza zaoszczedzisz swój czas i nerwy :) koszt do 50 zł pozdro

Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

: wt sie 24, 2010 21:47
autor: karol8114
Jeśli silnik pracuje dość twardo to przyspieszenie kąta wtrysku pogorszy sprawę, wraz z obrotami wału opóźnia się kąt wtrysku, czyli odchylić od silnika. Dziwne ze mechanik tak to określił, przy jego założeniu praca będzie jeszcze bardziej twarda.

Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

: wt sie 24, 2010 23:04
autor: estek1988
zgadam się z przedmówcą jeśli praca jest glośna i twarda to trzeba opóźnić kąt czyli przekręcić pompą w stronę chłodnicy,
jeśli przyspieszysz go jeszcze to będzie przy niższych temperaturach odbijał i popsuje się rozrusznik,
znaki na wale wałku rozrządu i pompie muszą się zgadzać i wyprzedzenie 0,9 - 0,11 ustawiane ha zegar

Re: Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

: wt sie 24, 2010 23:07
autor: abrams
Szymek okrutnik pisze:otóż musze w swoim golfie przyspieszyć nieco kąt wtrysku. Poluzowałem wszystkie śruby tzn 3 śruby od strony koła pasowego i śrubę od strony przewodów wysokiego ćiśnienia. zluzowałem nieco pasek rozrządu napinaczem. no i chcę przesunąć pompę nieco w stronę silnika żeby przyspieszyć wtrysk i nie mogę.
pompa ani drgnie. Pukałem już delikatnie młotkiem ale boję się mocniej żeby cos z odlewu nie pękło. Silnik 1,6 Diesel bez turbiny, golf MkII rocznik 87... oznaczenie silnika JP

zakres regulacji się kiedyś kończy, być może masz już MAX wyprzedzony kąt wtrysku !! wtedy ratuje przestawienie o 1 ząbek na rozrządzie... i pompa MAX w tył....( od silnika w strone pasa ) ale nie rób tego sam jeśli nie robiłeś tego nigdy jedz do pompiarza tak jak koledzy pisałi zapłacisz max 50 zł a ustawi na zegar dobrze :)
Szymek okrutnik pisze:fachowiec powiedział mi do tego że silnik pracuje bardzo twardo i że musze przyspieszyć kąt wtrysku czyli ruszyc pompą w stronę silnika.
fachowiec powiedziałby na odwrót zbyt metaliczna praca oznacza zbyt wczesny kąt wtrysku

Re: Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

: wt sie 24, 2010 23:49
autor: Szymek okrutnik
hmm dzięki za wszystkie rady mam teraz mętlik w głowie:) podjadę do jakiegoś bardziej renomowanego fachowca albo sprubuję cofnąć pompę i zobączę jaki efekt tego będzie

Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

: śr sie 25, 2010 10:10
autor: jhosef
Piszecie, że koszt ustawienia kąta to koło 50 zł. Ja jestem po wymianie rozrządu i chciałem przeprowadzić regulację u pompiarza w Gdańsku. Troszkę mam wrażenie ze przy głośny jest po wymianie, mocno klepie. Ale gdziekolwiek się pytałem w Gdańsku za ustawienie chcą 150-170 zł i to jeszcze z łachą że czasu nie mają, a to nie wiadomo ile zejdzie itp itd. I tak już jeżdżę 2 miesiąc po wymianie.

Te 50 zł macie sprawdzone? Czy to tylko w gdańsku są takie szalone ceny?

Może ktoś zna miejsce w 3city gdzie z tym jechać?

Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

: śr sie 25, 2010 10:21
autor: Adamm
jhosef, nie wiem skad taka cene wzieli, ja biore min. 100 bo jest troche zabawy z tym i gimnastyki zeby zamontowac najpierw czujnik a potem odpowiednio to ustawic wg danych serwisowych,

Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

: śr sie 25, 2010 10:22
autor: jhosef
Adamm, ok 100 zł rozumiem, ale jak ktoś mi mówi ze 170 ale to nie wiem bo mi się nie chce to mi ręce opadają.

Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

: śr sie 25, 2010 10:51
autor: Maślak
moze taką cene walneli bo jak jest dobry fachowiec to rozbiera rozrząd ustawia idealnie rozrządnapina tak jak ma byc i dopiero ustawia kąt wtrysku. samo ustawienie nie moze kosztowac wiecej jak 50 to jest zwykły prosty stary silnik. no u mnie tak jest.

Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

: śr sie 25, 2010 12:01
autor: abrams
170zł ? :D to dlaczego ja biore 50 zł :D głupim najwidoczniej :D

Problem podczas przestawiania kąta wtrysku

: śr sie 25, 2010 13:06
autor: pitru
Ja raz zapłaciłem 70 zł :rotfl: . zobaczyłem co i jak dorobiłem przedłużkę za 20zł (zegar miałem) i teraz działam sam. :grin: Ale uważam, że sama regulacja kąta zegarem za 50zł to rozsądna kwota. Branie więcej za taką usługę, to dla mnie po prostu naciąganie frajerów. Jak ktoś wie co i jak, to zapłacenie więcej może zagotować :grrr: