AHF - Problemy z Pierwszym Odpaleniem
: pt sie 20, 2010 21:17
Wiem ze temat byl wałkowany juz parę razy ale jakoś niemoge sie wstrzelic z moim problemem idealnie w występujące usterki u innych
wiec....
Tyle co kupiłem Golfa IV 99r 150k przebiegu na liczniku... Silnik 110KM AHF ogólnie mówiąc ładnie pracuje ma moc nie kopci.
Problem pojawia sie gdy odpalam auto po dluzszym postoju (im dluzej stoji tym wiekszy problem z odpaleniem)
Mianowicie wyglada to tak jesli auto stoji ok 20h i chce je odpalić musze krecic rozrusznikiem ok 5 sekund przez ten czas slychac ze silnik prubuje odpalic ale niemoze tak jakby juz chytało ale niedokonca... gdy juz odpali chodzi wmiare ok lecz przez nastepne 5-7 sekund troche bardziej niz zwykle kopci ciezko okreslic kolor dymu bo ani on biały ani czarny taki jakby pomiedzy napewno nie niebieski po tych 5-7 sekundach wszystko wraca do normy dym calkiem znika.
Dodam ze gdy po tym pierwszym odpaleniu po postoju natychmiast zgaszę auto i spróbuje je odpalić ponownie to silniczek pali na dotyk...
Jesli auto stoi np 3h to pierwsze odpalenie nietrwa 5 sekund a np 2 sekundy (poprostu pare razy rozrusznik musi zakręcić więcej niz normalnie)
Pierwsza mysla ktora przyszla mi do glowy był fakt ze paliwo może sie cofać zpowrotem do baku.. ale nie zaobserwowałem bąbelków powietrza w przewodzie paliwowym ktory idzie od filtra do pompy...
Chcialbym prosic was o pomoc w wytyczeniu wskazówek za co się po kolei brać...
Wymienilem Olej i Filtry (powietrza+oleju)
zastanawiam sie czy nie zalozyc zaworu zwrotnego tylko nie wiem w którym miejscu najlepiej bylo by go umieścić pozatym niewiem czy to cos pomoże skoro niema bąbelków
Wyczytałem w jakimś temacie opinie ze może to byc spowodowane zużytymi kolami zębatymi na rozrządzie co o tym sądzicie ??
Kolejnym problemem moze być pompa paliwa... albo zly kont wtrysku (ale wtedy pewnie odpalał by ogólnie zle na zimnym silniku a nie tylko 1 odpalenie)
Moze byc tez uszkodzony zaworek Cieplny nad filtrem paliwa.. lub zapchany filtr...
jakie parametry w tej sytuacji najlepiej sprawdzać na VAGu ?? Poczatek Wtrysku na pompie ??
Jak myslicie dolanie paliwa bezposrednio do filtra zaraz przed pierwszym odpaleniem pod długim postoju mogło by zweryfikować czy to wina układu paliwowego?? (jesli normalnie odpali po dolewce) bo zawsze jest opcja ze układ paliwowy jest zapowietrzony bądź nie hermetyczny
moj mechanik wraca dopiero za tydzien z wakacji wiec w tym czasie chcialbym zebrac jak najwiecej informacji na temat mojej usterki bądz w najlepszym wypadku samodzielnie ją naprawic...
z góry dziękuje za wszelką pomoc i pozdrawiam
wiec....
Tyle co kupiłem Golfa IV 99r 150k przebiegu na liczniku... Silnik 110KM AHF ogólnie mówiąc ładnie pracuje ma moc nie kopci.
Problem pojawia sie gdy odpalam auto po dluzszym postoju (im dluzej stoji tym wiekszy problem z odpaleniem)
Mianowicie wyglada to tak jesli auto stoji ok 20h i chce je odpalić musze krecic rozrusznikiem ok 5 sekund przez ten czas slychac ze silnik prubuje odpalic ale niemoze tak jakby juz chytało ale niedokonca... gdy juz odpali chodzi wmiare ok lecz przez nastepne 5-7 sekund troche bardziej niz zwykle kopci ciezko okreslic kolor dymu bo ani on biały ani czarny taki jakby pomiedzy napewno nie niebieski po tych 5-7 sekundach wszystko wraca do normy dym calkiem znika.
Dodam ze gdy po tym pierwszym odpaleniu po postoju natychmiast zgaszę auto i spróbuje je odpalić ponownie to silniczek pali na dotyk...
Jesli auto stoi np 3h to pierwsze odpalenie nietrwa 5 sekund a np 2 sekundy (poprostu pare razy rozrusznik musi zakręcić więcej niz normalnie)
Pierwsza mysla ktora przyszla mi do glowy był fakt ze paliwo może sie cofać zpowrotem do baku.. ale nie zaobserwowałem bąbelków powietrza w przewodzie paliwowym ktory idzie od filtra do pompy...
Chcialbym prosic was o pomoc w wytyczeniu wskazówek za co się po kolei brać...
Wymienilem Olej i Filtry (powietrza+oleju)
zastanawiam sie czy nie zalozyc zaworu zwrotnego tylko nie wiem w którym miejscu najlepiej bylo by go umieścić pozatym niewiem czy to cos pomoże skoro niema bąbelków
Wyczytałem w jakimś temacie opinie ze może to byc spowodowane zużytymi kolami zębatymi na rozrządzie co o tym sądzicie ??
Kolejnym problemem moze być pompa paliwa... albo zly kont wtrysku (ale wtedy pewnie odpalał by ogólnie zle na zimnym silniku a nie tylko 1 odpalenie)
Moze byc tez uszkodzony zaworek Cieplny nad filtrem paliwa.. lub zapchany filtr...
jakie parametry w tej sytuacji najlepiej sprawdzać na VAGu ?? Poczatek Wtrysku na pompie ??
Jak myslicie dolanie paliwa bezposrednio do filtra zaraz przed pierwszym odpaleniem pod długim postoju mogło by zweryfikować czy to wina układu paliwowego?? (jesli normalnie odpali po dolewce) bo zawsze jest opcja ze układ paliwowy jest zapowietrzony bądź nie hermetyczny
moj mechanik wraca dopiero za tydzien z wakacji wiec w tym czasie chcialbym zebrac jak najwiecej informacji na temat mojej usterki bądz w najlepszym wypadku samodzielnie ją naprawic...
z góry dziękuje za wszelką pomoc i pozdrawiam