Strona 1 z 2

Montaż Intercoolera

: pn sie 16, 2010 19:39
autor: karol8114
Witam wszystkich, wiem że toczyło się wiele tematów na ten temat, ale opinie są podzielone, otóż moje pytanie jest następujące, od czego zamontować lodówę powietrza do golfa MK3 silnik AAZ, zależy mi aby "lodówka'' była zamontowana przed chłodnicą płynu, i czy na mojej K14 większy się turbo dziura?? wiadomo trzeba wypełnić objętość w intercoolerze. Zależy mi również na jak najmniejszym przerabianiu, chodzi mi o cięcie zderzaka, belki itp. Fotki mile widziane.

Montaż Intercoolera

: wt sie 17, 2010 08:54
autor: Ł-u-k-a-s-z
karol8114 pisze:czego zamontować lodówę powietrza do golfa MK3 silnik AAZ
w mk2 montuja z reni mastera
karol8114 pisze:czy na mojej K14 większy się turbo dziura??
napewno ja w moim zamontowałem orginalny i mam t3 i tez troche sie zmieniło

Montaż Intercoolera

: wt sie 17, 2010 09:40
autor: BENITO
Z dużych renault master lub mercedes sprinter, z małych VW sharan, BMW 525 TDS. Lag będzie większy ale można to skompensowac przez zwiększenei ciśnienia, założenie LDA i podlanie paliwem.

Montaż Intercoolera

: wt sie 17, 2010 23:09
autor: karol8114
No i tu pojawia się problem, turbo dziura, jaką chłodnicę dokładnie polecacie dla mojej K14?

Montaż Intercoolera

: wt sie 17, 2010 23:13
autor: t0mal
Możliwie największą jaką uda się zmieścić, lag się nie zwiększy, a k14 to jeszcze nie jest małe turbo :) w oplu to dopiero zabawki siedzą, albo w transporterze - t15

Montaż Intercoolera

: wt sie 17, 2010 23:52
autor: karol8114
No i widzę że opinie podzielone, jeśli chodzi o Lag. Zastanawiam się nad montażem IC z audi 1,8 T benzyna, co o tym myślicie? oczywiście przed chłodnicę płynu.

Montaż Intercoolera

: śr sie 18, 2010 00:59
autor: t0mal
Moja opinia jest słuszna.
Żeby nie było, że się orobisz, a efekt będzie żaden.
megane, albo saab, intercoolery z tych aut jeżdżą w forumowych golfach
od mastera, albo LT/sprinter mogą nie wejść do mk3

Re: Montaż Intercoolera

: śr sie 18, 2010 01:01
autor: t0mal
BENITO pisze:Z dużych renault master lub mercedes sprinter, z małych VW sharan, BMW 525 TDS. Lag będzie większy ale można to skompensowac przez zwiększenei ciśnienia, założenie LDA i podlanie paliwem.
Jak zwiększysz ciśnienie to zwiększysz także laga.
Co do podlania paliwem to się zgadzam

Montaż Intercoolera

: śr sie 18, 2010 08:57
autor: BENITO
t0mal, to ma wspólnego ze zwiększenie max ciśnienia?

Laga zwiększysz jak założysz większy IC bo masz większą objętość, w którą możesz napompować powietrze i więcej czasu zajmie turbinie wytworzenie takiego samego nadciśnienia w kolektorze co bez IC lub z mniejszym IC. Czysta fizyka panie :helm:

Montaż Intercoolera

: śr sie 18, 2010 09:14
autor: Ł-u-k-a-s-z
BENITO pisze:aga zwiększysz jak założysz większy IC bo masz większą objętość, w którą możesz napompować powietrze i więcej czasu zajmie turbinie wytworzenie takiego samego nadciśnienia w kolektorze co bez IC lub z mniejszym IC. Czysta fizyka panie :helm:
tez jestem tego zdania
a co do laga to miałem jr ,potem załorzyłem org ic i było czuć różnice,wiadomo jak podlejesz i zwie.cisnienie to można to zniwelowac ,lecz jak załorzysz fmic z dużym ic to na k14 może byc lag odczuwalny,takie jest moje zdanie :grin:

Montaż Intercoolera

: śr sie 18, 2010 09:18
autor: Ł-u-k-a-s-z
z tego co pamietam w mk2 ktos zamontował przed chłodnica ic z esiego,w miare mały ic nie drogi i mysle ze do k14 da rade :chytry:

Montaż Intercoolera

: śr sie 18, 2010 10:10
autor: BENITO
Z czego??? Bo kurna nie wiem o co kaman z tym esim :kac:

Montaż Intercoolera

: śr sie 18, 2010 11:31
autor: t0mal
Przypominam, że temat dotyczy MK3 1.9, nie mk2 1.6, który nie ma momentu z dołu to raz, laga można olać także ze względu na kilometry rur, których objętość jest większa od obj. samej chłodnicy.
Po założeniu dobrego IC auto mniej dymi i jest elastyczniejsze.

Opcje są dwie - słabe mody, lub seria i intercooler z tdi
albo porządny cooler i spokojna jazda na ciśnieniu w okolicach 1.5 bara

IC z tdi przedstawia się tak:
+ w miarę prosty montaż
+ oryginalny wygląd
- marna wydajność szczególnie bez oryginalnych osłon
- niska opłacalność

IC z saaba np
+ większa elastyczność
+ mniejsze zadymienie spalin
+ odporność silnika na przegrzanie
+ mniejsze spalanie
+ opłacalność
+ możliwość znacznego podniesienia doładowania
- rzeźba przy montażu (rurki złączki mocowania itp.)
- bałagan pod maską
- icek może być widoczny z zewnątrz, rury pod maską, (trochę WT).
- możliwe problemy z policją (jak np będą cię gonili i nie zdążą zmierzyć prędkości to uczepią się wszystkiego, także trzeba porządnie montować, zero np ostrych krawędzi)
BENITO pisze:Z czego??? Bo kurna nie wiem o co kaman z tym esim :kac:
z 1.8 td, ale to padaka, naprawdę lepiej jest dać z TDI

Montaż Intercoolera

: śr sie 18, 2010 13:26
autor: karol8114
http://allegro.pl/item1160322205_chlodn ... cenic.html" onclick="window.open(this.href);return false; coś takiego polecił mi kolega, co o tym myślicie?