Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu

Post autor: lowi85 » wt sie 10, 2010 01:27

Temat bardzo stary i wałkowany tu już dziesiątki jak nie setki razy. Ktoś go musi odświeżyć – wypadło na mnie. Chodzi o diodę oleju i brzęczyk wskazujący zbyt niskie ciśnienie oleju.
Czy naprawdę nikt czytający to forum nie ma pojęcia dlaczego ta dziwna (głupia) sprawa ma miejsce? Ja przynajmniej nie znalazłem.
O co konkretnie chodzi?

Od ponad roku jeździłem na oleju ELF 10W40, filtr oleju jaki miałem to Filtrom OP525 – wszystko było dobrze.
Wczoraj wymieniłem i olej i filtr na takie same – nic więcej nie ruszałem.
I co? Dopadła mnie podobna sprawa jaką przeżyło kilka(dziesiąt) osób z tego forum, tzn. dioda miga i odzywa się brzęczyk po przekroczeniu 2000obr. Po dojściu do ok. 3000obr. Wszystko wraca do normy, jeśli natomiast nie dodam gazu brzęczyk piszczy a dioda miga aż do wyłączenia silnika. Jeśli zapalam znów wszystko jest ok i sytuacja powtarza się znów aż wskazówka obrotomierza dojdzie do 2000obr i tak w kółko.
Oczywiście pierwsza myśl to „niskie ciśnienie oleju” ale jakim cudem ciśnienie ma być niskie skoro brzęczyk nie piszczy a dioda nie mruga cały czas. Zgodził bym się z tym że ciśnienie jest niskie gdyby dioda mrugała nie zależnie od ilości obrotów silnika ale tak się nie dzieje.
Zresztą gdyby ciśnienie było tak niskie to dało by się to usłyszeć, a silnik pracuje cały czas tak samo.
Jedyna racjonalna rzecz jaka przychodzi do głowy to „zepsuł się czujnik przy filtrze” ale jakim cudem mógł się zepsuć skoro kilka minut wcześniej działał bez problemu?
Ważna informacja – jeśli odłączę przewód z czujnika (w czasie gdy brzęczyk piszczy a dioda mruga) i przyłożę go do masy to wszystko wraca do normy.

Piszę oczywiście cały czas o szarym czujniku ciśnienia oleju (przy filtrze oleju)

Każdy z pewnością napisze mi teraz że na 100% padł mi ten czujnik, ale czytając podobne tematy na tym (i nie tylko) forum dowiaduje się ze to nie jest wcale takie oczywiste. I niby jakim prawem sie zepsuł skoro kilka minut wcześniej - przed wymianą filtra i oleju było wszsytko ok???

Ja oczywiście jutro kupie nowy czujnik i zobaczę co to zmieni ale ciekawe jestem jakie jest Twoje (Wasze) zdanie :)


Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu

Post autor: Michał_1977 » wt sie 10, 2010 06:15

lowi85 pisze:I niby jakim prawem sie zepsuł skoro kilka minut wcześniej - przed wymianą filtra i oleju było wszsytko ok???
Takim prawem,że dostał większe ciśnienie na nowym oleju i go szl. trafił...
lowi85 pisze:ELF 10W40
Czy owy olej spełnia normę VW 505 00? :bajer:
Z tego co mi wiadomo,to leją to fabrycznie do francuzów...
lowi85 pisze:Ktoś go musi odświeżyć – wypadło na mnie
Trzeba było odświeżyć któryś ze starych,a nie pisać od razu nowy.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu

Post autor: evolution » wt sie 10, 2010 09:06

lowi85 pisze:Filtrom OP525
tu jest przyczyna filtron to gooooooooooooooooooooooooo kup filtr knechta i bedzie ok


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Re: Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu

Post autor: lowi85 » wt sie 10, 2010 14:18

Michaś_1977 pisze:Takim prawem,że dostał większe ciśnienie na nowym oleju i go szl. trafił...
Wygląda na to że własnie tak się stało... Wymieniłem czujnik i wszystko jest OK - odkryłem Ameryke! :hmm:
Szczerze napisze, że o usterce czujnika przez większe ciśnienie nawet nie pomyślałem.
Michaś_1977 pisze:Czy owy olej spełnia normę VW 505 00? :bajer:
Z tego co mi wiadomo,to leją to fabrycznie do francuzów...
Z tego co wyczytałem w necie to spełnia - pierwsza lepsza strona:
•ACEA A3-96 / B3-96
•API SJ / CF
•US ARMY MIL-L-46152 D
•MERCEDES-BENZ 229.1
Volkswagen 500.00 / 505,00 (11/92)
•Rover G4 / 057
•BMW / Porsche olej homologowany
Michaś_1977 pisze:Trzeba było odświeżyć któryś ze starych,a nie pisać od razu nowy.
Nie chcę czyjegoś tematu obracać w mój problem.


Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14142
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu

Post autor: Michał_1977 » wt sie 10, 2010 16:45

lowi85 pisze:Nie chcę czyjegoś tematu obracać w mój problem.
Lepiej odgrzać starego kotleta,niż zaśmiecać forum nowymi :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu

Post autor: evolution » wt sie 10, 2010 21:22

lowi85, jaki kolor zalozyles?? czarny czy bialy???


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Re: Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu

Post autor: lowi85 » wt sie 10, 2010 23:36

evolution pisze:lowi85, jaki kolor zalozyles?? czarny czy bialy???
w AAZ ma być szary i taki założyłem.


Masz mało problemów? – kup sobie następne auto… ;)

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu

Post autor: evolution » śr sie 11, 2010 08:17

kolego szary czunik to czujnik niskiego cisnienia, za brzeczyk przy 2 k rpm odpowiada czunik bialy ( ewentualnie czarny) zamontowanie szarego nie usunelo problemu a tylko pomniejszylo o polowe zakres zadzialania czujnika a nie usunelo ci problemu ktory bankowo masz dalej, twoj ori czujnik nie ulegl uszkodzeniu na co potwierdzenie masz w swojej pierwszej wypowiedzi gdzie sam napisales ze po dojsciu do 3 krpm wszystko sie uspokaja wiec czunik wykazywal minimalne mierzone cisnienie( musialbyc to bialy czujnik), proponuje zaac sie jeszcze raz tym i przedewszystkim zmierzyc cisnienie ma byc minimum 2 bary przy 2krpm mysle ze masz kolo 1,6 bara max i problemem bedzie tylko filtr filtrona ktory ogranicza przeplyw oliwy


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu

Post autor: sroger » pn maja 02, 2011 20:27

lowi85 pisze:Temat bardzo stary i wałkowany tu już dziesiątki jak nie setki razy. Ktoś go musi odświeżyć – wypadło na mnie. Chodzi o diodę oleju i brzęczyk wskazujący zbyt niskie ciśnienie oleju.
Czy naprawdę nikt czytający to forum nie ma pojęcia dlaczego ta dziwna (głupia) sprawa ma miejsce? Ja przynajmniej nie znalazłem.
O co konkretnie chodzi?

Od ponad roku jeździłem na oleju ELF 10W40, filtr oleju jaki miałem to Filtrom OP525 – wszystko było dobrze.
Wczoraj wymieniłem i olej i filtr na takie same – nic więcej nie ruszałem.
I co? Dopadła mnie podobna sprawa jaką przeżyło kilka(dziesiąt) osób z tego forum, tzn. dioda miga i odzywa się brzęczyk po przekroczeniu 2000obr. Po dojściu do ok. 3000obr. Wszystko wraca do normy, jeśli natomiast nie dodam gazu brzęczyk piszczy a dioda miga aż do wyłączenia silnika. Jeśli zapalam znów wszystko jest ok i sytuacja powtarza się znów aż wskazówka obrotomierza dojdzie do 2000obr i tak w kółko.
Oczywiście pierwsza myśl to „niskie ciśnienie oleju” ale jakim cudem ciśnienie ma być niskie skoro brzęczyk nie piszczy a dioda nie mruga cały czas. Zgodził bym się z tym że ciśnienie jest niskie gdyby dioda mrugała nie zależnie od ilości obrotów silnika ale tak się nie dzieje.
Zresztą gdyby ciśnienie było tak niskie to dało by się to usłyszeć, a silnik pracuje cały czas tak samo.
Jedyna racjonalna rzecz jaka przychodzi do głowy to „zepsuł się czujnik przy filtrze” ale jakim cudem mógł się zepsuć skoro kilka minut wcześniej działał bez problemu?
Ważna informacja – jeśli odłączę przewód z czujnika (w czasie gdy brzęczyk piszczy a dioda mruga) i przyłożę go do masy to wszystko wraca do normy.

Piszę oczywiście cały czas o szarym czujniku ciśnienia oleju (przy filtrze oleju)

Każdy z pewnością napisze mi teraz że na 100% padł mi ten czujnik, ale czytając podobne tematy na tym (i nie tylko) forum dowiaduje się ze to nie jest wcale takie oczywiste. I niby jakim prawem sie zepsuł skoro kilka minut wcześniej - przed wymianą filtra i oleju było wszsytko ok???

Ja oczywiście jutro kupie nowy czujnik i zobaczę co to zmieni ale ciekawe jestem jakie jest Twoje (Wasze) zdanie :)
Mam to samo.
Od czego zacząć ?
Wymieniłem Filtr na NIE Filtrona.
Jutro wymienię olej na Mobil 15W-40
Co dalej sprawdzać?


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu

Post autor: wesol » pn maja 02, 2011 21:52

a co to za filozofia wielka. SPrawdzasz ile wynosi cisnienie oleju odpowiednim sprzetem, sprawdzasz czujnik cisnienia i kabloteke bo tez lubi sie psuc no i jak sie okaze ze brak cisnienia to na poczetek pompa do wytargania.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu

Post autor: sroger » pn maja 02, 2011 22:36

dla kogoś kto się za bardzo nie zna to wielka filozofia, więcej wyrozumiałości


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

Awatar użytkownika
Grabnięty
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 13:39
Lokalizacja: Kraków

Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu

Post autor: Grabnięty » czw maja 12, 2011 09:04

Witam wszystkich, podłączę się pod temat, sroger działałeś coś w temacie wymiany oleju? Filtr to podobno najlepszy Filtron. Pytam gdyż mam podobne objawy i nie wiem czy targać od razu pompę oleju czy zmienić sam filtr i olej?



Awatar użytkownika
sroger
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 308
Rejestracja: sob lis 24, 2007 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu

Post autor: sroger » czw maja 12, 2011 12:30

Grabnięty pisze:Witam wszystkich, podłączę się pod temat, sroger działałeś coś w temacie wymiany oleju? Filtr to podobno najlepszy Filtron. Pytam gdyż mam podobne objawy i nie wiem czy targać od razu pompę oleju czy zmienić sam filtr i olej?
Działałem w tym temacie... Wymieniłem filtr i olej , podobno Filtron nie jest najlepszy.
Wymieniłem filtr na Norauto bo innego nie znalazłem.
Wymieniłem olej na mineralny Mobil.
Wymieniłem czujnik brązowy i biały. Przed wymianą czujników piszczek załączał się przy 2100obr a wyłączał przy 2500obr na rozgrzanym silniku. Po wymianie czujników i przy rozgrzanym silniku załącza się piszek przy 2100obr i wyłącza przy 2200obr. Już nic nie kumam.
Mechanior sprawdził ciśnienie manometrem i mówi że cisnienie jest więc silnik się smaruje, powiedział że to mogą być panewki , wał , pompa kurde wszystko.
Dolałem zagęszczacza oleju i piszczek załącza się rzadko ale wiem że to nie najlepsza metoda.
Silnik nie traci na mocy i nic się z nim nie dzieje, pewnie wyzionie ducha niedługo, ale wolę chyba kupić nowy-stary silnik i go wymienić niż teraz bawić się w eliminowanie poszczególnych części, pompa,szlif wału,panewki itd itd etc.
Pozdrawiam.


2011-2013 Golf III 1.8 90KM ABS 1992r.
2013-2015 Golf III 1.9 TDI 90KM 1994r.

Baryla
...
...
Posty: 963
Rejestracja: pt mar 21, 2008 21:57
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Re: Ciśnienie oleju dioda i piszczący brzęczyk - znowu

Post autor: Baryla » czw maja 12, 2011 14:35

evolution pisze:kolego szary czunik to czujnik niskiego cisnienia, za brzeczyk przy 2 k rpm odpowiada czunik bialy ( ewentualnie czarny) zamontowanie szarego nie usunelo problemu a tylko pomniejszylo o polowe zakres zadzialania czujnika a nie usunelo ci problemu ktory bankowo masz dalej, twoj ori czujnik nie ulegl uszkodzeniu na co potwierdzenie masz w swojej pierwszej wypowiedzi gdzie sam napisales ze po dojsciu do 3 krpm wszystko sie uspokaja wiec czunik wykazywal minimalne mierzone cisnienie( musialbyc to bialy czujnik), proponuje zaac sie jeszcze raz tym i przedewszystkim zmierzyc cisnienie ma byc minimum 2 bary przy 2krpm mysle ze masz kolo 1,6 bara max i problemem bedzie tylko filtr filtrona ktory ogranicza przeplyw oliwy
czujnik biały, czarny i szary są montowane w podstawce oleju, a niebieski i brązowy w głowicy. Biały jest na ciśnienie 1.8 bar (prawdopodobnie tylko benzyna), czarny na 1.4bar (TDI) a szary na 0.9bar (TD). Niebieski i brązowy są zamienne i obydwa są na 0.3bar. Ja u siebie w TD miałem czary i przez to załączał mi się piszczek. Po wymianie na szary mam już spokój od ponad roku.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 244 gości