Strona 1 z 2

szarpie silnik

: pn sie 09, 2010 00:49
autor: mariusz_skc
Witam.

Nie spotkałem idealnego tematu, więc rozpocznę nowy.
Mam Mk3 z 1992r. 1.9 GTD 75KM AAZ

Mianowicie przy dość niskich temperaturach, czy to zima czy to okolice 0 stopni, jak odpalam po nocnym postoju strasznie szarpie silnikiem jakby miał zaraz wyskoczyć, tak jakby nie palił na wszystkie gary.. zimę jakoś przejeździłem teraz gdy noce ciepłe nie ma takich problemów o dziwo..
No i czasem puści mu się chmurę czarną przy pierwszym odpaleniu jakby się zadławił szczególnie jak za krótko podgrzeje świece i nie przekręci za pierwszym.
Co to może być? Świece są wymienione na nowe.
Czy to koniec wtrysków ?
Bo już nie mam pomysłów a w tą zimę musi być już dobry..

Re: szarpie silnik

: pn sie 09, 2010 00:55
autor: BartekGib
Sprawdź jak tam z wężykami paliwa - czy paliwo dochodzi, może powietrze w pęcherzykach, może czas pomyśleć o wymianie filtra paliwa.

szarpie silnik

: pn sie 09, 2010 01:52
autor: mariusz_skc
W tym problem że dbam o wszystko.. wszystkie filtry są nowe, płyn w chłodnicy 2x do roku, olej co 8 tysięcy..
to takie coś jest jakby na jednym garze nie palił a chwilę pochodzi dosłownie 20 sekund i zaczyna pracować normalnie no i obroty mu falują

szarpie silnik

: pn sie 09, 2010 08:31
autor: lukasz.gtd
Miałem podobnie w 1.6TD. Jak go kupiłem to zaczęło się lać z 1 wtrysku, później objawy jak u Ciebie, a przyczyna była prozaiczna, wtrysk lał ropą, więc spadało ciśnienie paliwa we wtrysku, w wyniku czego padła końcówka wtrysku (pompiarz mówił, że za małe ciśnienie i zapchała się sadzą). Możesz zmierzyć sprężanie, bo może masz przedmuch na uszczelce pod głowicą. A płyn chłodnicy wystarczy jak wymienisz 1x na 2 lata.

szarpie silnik

: pn sie 09, 2010 12:02
autor: mariusz_skc
ok to podjadę i zobaczę jak to ze sprężaniem..
a opłaca się w razie czego wymieniać same końcówki czy lepiej całe wtryski jak to się przedstawia?
a orientujecie się jaki koszt by był gdyby w razie czego padła uszczelka??

szarpie silnik

: pn sie 09, 2010 12:32
autor: DaroD
ja jestem tego zdania ze jak wymieniac to caly wtrysk bo w gruncie rzeczy koszt bedzie niewiele wiekszy jak wymieniac koncowke bo do naszych tdekow to czesci wcale drogie nie sa :D
a co do uszczelki pod glowica to polecam matalowa uszczelke, bedziesz sie musial dobrze starac zeby takowa wydmuchac :lol:
a co do kosztow to trzeba liczyc ; uszczelka okolo 80-100 zl ja u siebie mam victor reinz i elegancko a co do roboty to zalezy od mechaniora, jeden wezmie za samo zrzucenie glowicy 150, 100 zl wymiana i kolejna stowka za poskladanie do kupy musisz popytac u siebie.

szarpie silnik

: pn sie 09, 2010 14:21
autor: lukasz.gtd
DaroD pisze:ja jestem tego zdania ze jak wymieniac to caly wtrysk bo w gruncie rzeczy koszt bedzie niewiele wiekszy jak wymieniac koncowke
Ale po co wymieniać obudowę wtrysku, jak jest ok? Wykręcasz wtryski, jedziesz do pompiarza i Ci stwierdzi, czy oprócz końcówek wtrysku coś jeszcze trzeba.
DaroD pisze:a co do kosztow to trzeba liczyc ; uszczelka okolo 80-100 zl ja u siebie mam victor reinz i elegancko a co do roboty to zalezy od mechaniora, jeden wezmie za samo zrzucenie glowicy 150, 100 zl wymiana i kolejna stowka za poskladanie do kupy musisz popytac u siebie.
Jeszcze trzeba doliczyć planowanie głowicy + sprawdzenie szczelności, coś kolo 100PLN.

szarpie silnik

: pn sie 09, 2010 16:00
autor: DaroD
lukasz.gtd,
no moze i masz racje z tym wtryskiem choc widzialem wtryski po 60 zl to w sumie nie tak duzo.
chociaz jak u siebie robilem w styczniu maly remont silnika to glowica byla sprawdzona tylko pod wzgledem odchylen powierzchni, wszytstko bylo w porzadku a po poskladaniu sprawdzenie cisnienia na garach i najnirzej bylo na trzecim 25,5 bara. tylko ze ja sam krecilem pod okiem mechanika i nie wiele mnie to kosztowalo. Jak mariusz_skc, ma jakies pojecie o tym i mozliwosc czegos takiego to wyjdzie sporo taniej.

szarpie silnik

: pn sie 09, 2010 16:02
autor: mariusz_skc
już dzisiaj byłem u pompiarza. powiedział mi że na bank to nie uszczelka,bo miałby problem z odpaleniem bo sprężania by nie było a tak to odpala z pierwszego ale go szarpie na początku, no i raczej na pewno końcówki skoro tak w ciepłe noce jest dobrze, że może po prostu zalewać któraś z końcówek i nie pali jak powinien..wyjeżdżam niedługo nad morze i umówiłem się na sam początek września i ma pomierzyć wszystko i zmienić końcówki także napiszę co i jak.. mówił, że końcówki jakiejś niemieckiej firmy ale nie pamiętam po 65zł za sztukę.

a wtryski można samemu wykręcić?? nie ma tak że powinny być z odpowiednią siłą potem dokręcane ??
I jak rozpoznać końcówkę do wymiany?

szarpie silnik

: pn sie 09, 2010 21:25
autor: lukasz.gtd
mariusz_skc pisze:jakiejś niemieckiej firmy ale nie pamiętam po 65zł za sztukę
Pewnie Monarka, tylko bierz z pewnego źródła, bo na rynku jest sporo chińskich podróbek. Osobiście polecam Boscha:D
mariusz_skc pisze:a wtryski można samemu wykręcić?? nie ma tak że powinny być z odpowiednią siłą potem dokręcane ??
I jak rozpoznać końcówkę do wymiany?
Wszystko można samemu wykręcać :bigok: A wtryski sprawdzi Ci pompiarz na stole.

szarpie silnik

: wt sie 10, 2010 00:22
autor: mariusz_skc
a no dobra dzięki, jak tylko przyjadę z urlopu od razu pisze co słychać u pompiarza :D

szarpie silnik

: wt sie 10, 2010 08:21
autor: jenrix
miałem identyczny problem zimą, pomogła wymiana świec....

szarpie silnik

: śr sie 11, 2010 15:47
autor: DaroD
moze sie myle ale slyszalem cos takiego ze silnik troche szrpie jak kat wtrysku jest minimalnie zle ustawiony i mozna zaopserwowac to tylko jak jest chlodniej na dworze.jenrix, masz tez racje bo clio 1.9 d mojej mamuski byla swieczka na drugim garze spalona i tez tak szarpalo silnikiem przy nizszych temperaturach.

Re: szarpie silnik

: śr sie 11, 2010 20:04
autor: karol8114
Uważaj z dokręcaniem wtrysków, bo głowica pęka jak zapałka, dokręcamy momentem 70NM