Strona 1 z 1

2,5 ACV klepie jak 30 letni transit

: sob sie 07, 2010 09:47
autor: gOOzOl
witam :bigok:

jest problem, mianowicie wczoraj silnik w moim T4 zaczął wydawac inne dzwięki niż zazwyczaj, stalo sie to ot tak sobie podczas jazdy.
zaczal klepac tak jakby glosniej, bardzo miekko, cos jak wlasnie transity stare. ale tu od razu uwaga:
klepie tylko jak ma gaz, jesli przykladowo jade na 3 majac 2500 obr, puszcze gaz, jest cisza, klepie tak jak powinien, dodam gazu i znow klepie nienaturalnie. wg mnie wiec cos na ukladzie paliwowym :chytry: na jałowym troche nim telepie, jakos tak nierowno chodzi, ale nierowno chodzil tez jak bylo niby wszystko ok.

nie kopci, moc jest, pali super. gdzie mam łapki wkladac? co wogole moglo sie posypac i robic taki efekt? ja wiem ze tematy z klepaniem czy ogolnie dziwnymi dzwiekami sa dosc trudne do diagnozy przez www, ale pewnei wielu z Was da rade cos podpowiedziec :pub: z gory dzieki, pozdr

2,5 ACV klepie jak 30 letni transit

: sob sie 07, 2010 13:25
autor: szymin89
A jak z hamulcem? sprawdź vacum- lubi czasami klepać :)

2,5 ACV klepie jak 30 letni transit

: sob sie 07, 2010 15:48
autor: BENITO
Mój sąsiad mechanik miał taką przypadłość w 2.5 TDi, posła śruba od korby i zrobiło dziurę w bloku.

Re: 2,5 ACV klepie jak 30 letni transit

: sob sie 07, 2010 23:20
autor: gOOzOl
szymin89 pisze:A jak z hamulcem? sprawdź vacum- lubi czasami klepać :)
hamulec ok, vacum tez to nie jest raczej na pewno

BENITO pisze:Mój sąsiad mechanik miał taką przypadłość w 2.5 TDi, posła śruba od korby i zrobiło dziurę w bloku.

a to brzmi jak wyrok :crazy: powiem szczerze ze raczej bym taka akcje jednak wykluczyl, zlozylem ten motor od pierwszej sruby, inna sprawa ze to by chyba walilo caly czas obojetnie czy dodaje gazu czy nie :chytry: wyskoczyla mi kiedys korba w golfie i wiem jak to wali :)


tylko Panowie dziwna sprawa bo dzis odpalilem auto po 1 dniu stania i spoko :otepienie:

2,5 ACV klepie jak 30 letni transit

: ndz sie 08, 2010 09:49
autor: t0mal
Jeśli trzymasz wciśnięty do oporu hamulec zmienia się natężenie tego stukania?
Kolejna sprawa to wtryski, ale wtedy sinikiem by telepało, często też jest różnica np po przegazowaniu. Może też klepać na zimnym, a na ciepłym już nie, albo na odwrót.

Re: 2,5 ACV klepie jak 30 letni transit

: ndz sie 08, 2010 11:03
autor: gOOzOl
t0mal pisze:Jeśli trzymasz wciśnięty do oporu hamulec zmienia się natężenie tego stukania?
niestety nie zauwazylem zwiazku z hamulcem, ale tez nie testowalem tego pod katem wciskania do oporu. dzis podjade i zobacze

t0mal pisze: Kolejna sprawa to wtryski, ale wtedy sinikiem by telepało, często też jest różnica np po przegazowaniu. Może też klepać na zimnym, a na ciepłym już nie, albo na odwrót.
silnikiem telepie, ale nie ma hardcoru, tak jakby przerywal na jednym wtryskiwaczu. i tak bylo od poczatku. w skrocie powiem ze dostalem ten silnik w spadku razem z buda, z tym ze lezal na pace :) zlozylem go na na nowym wszystkim, zaczynajac od srub, panewek, konczac na glowicy i turbinie. na razie ma przejechane 1500tys. nie zajmowalem sie tylko pompa i wtryskami bo podobno byl ten zestaw u pompiarza, ale teraz zaluje ze sam tego nie sprawdzilem.

od poczatku bylo tak ze silnik potrafil chodzic caly dzien jak marzenie, i nagle zaczal "skakac", korekcje na wtryskach wywalalo w kosmos, kat wtrysku zaczal skakac, niekiedy uspokajal sie po minucie, niekiedy wcale, ale efekt ten TYLKO na jalowym, na gazie zawsze rowno. nie bylo zwiazku czy zimny czy cieply, auto jezdzilo bo musialo, nawal pracy i bez niego bym nie dal rady po prostu. co dziwne przedwczoraj jak zaczal wlasnie tak znikad klepac chodzil rowniej, ale tez potrafil dostac drgawek. odstawilem go zaraz, odpalilem wczoraj i jak zegarek, drgawki po 5 mintach, ale klekot normalny. kumpel mechanior po mojej opowiesci stwierdzil ze wyjalby wtryski, obiecal ze mi to ogarnie, wezmie pompe i wtryski do pompiarza i bedzie wiadomo, dobry trop?

2,5 ACV klepie jak 30 letni transit

: ndz sie 08, 2010 11:51
autor: t0mal
Jak najbardziej dobry.

2,5 ACV klepie jak 30 letni transit

: pn sie 09, 2010 08:24
autor: Piasek
Panie kolego, te silniki cierpią jeszcze na jedną przypadłość w rodzaju wady konstrukcyjnej.... Nie jestem pewny tylko czy dotyczy ona również silnika ACV ale wielu z grupy 2,5TDI R5. Ta przypadłość to ścinający się klin na wałku rozrządu mocujący koło zębate rozrządu. Objawy słuchowe tego zjawiska są bardzo zbliżone do rechoczącej pompy vacum i mogą być często mylnie interpretowane. O skutkach przestawienia się koła rozrządu względem wałka pisać Ci chyba nie muszę...
Zatem najpierw skontroluj dobrze rozrząd w tym silniku (mocowanie kół oraz stan klinów na wałku rozrządu oraz na wale) a dopiero później zabierz się za pompę vacum...
Jest to zmora Volvo 850-tek i V70-tek z tymi silnikami... Jak już jest "motorschaden" to na bank była kolizja tłoków z zaworami...

2,5 ACV klepie jak 30 letni transit

: wt sie 17, 2010 16:21
autor: gOOzOl
powiem tak, rozrzad 100% ok. kat wtrysku caly czas taki jak ustawilem za pierwszym razem. nie bylo mnie chwile stad opoznienie z odp, auto juz ani razu nie zlapalo tego klekotu od otwarcia tematu. jest na sprawdzeniu u dr diesla p. Mazanka ;) kolejki tam potworne wiec na razie czekam. jak bedzie wszystko wiadomo napisze. pozdr

2,5 ACV klepie jak 30 letni transit

: wt sie 17, 2010 20:25
autor: t0mal
możesz jeszcze sprawdzic korekcje w gr. 13 i 14

2,5 ACV klepie jak 30 letni transit

: wt sie 24, 2010 11:07
autor: gOOzOl
problem rozwiazany. wtryski do regulacji, dr diesel ocenil je na jeszcze jakies 100 tys przelotu, klepanie bylo wynikiem smierci zaworu regulacji kata, wymienione, chodzi PIEKNIE :bigok: pozdr