Strona 1 z 2
WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia
: sob sie 07, 2010 00:04
autor: doggdogmen
Problem polega na tym ze podczas jazdy autostrada maxymalna predkosc wynosi 140km/h a gdy auto pokonuje gorke slabnie do 100km/h. Gaz w podlodze obroty nieco ponad 30 tys. a alto od 3 biegu do 5 zbiera sie bardzo slabo. Co moze byc przyczyna???
WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia
: sob sie 07, 2010 00:22
autor: Łuki_79
Poczytaj o notlaufie,trybie awaryjnym.Na początek przedstaw nam kody błędów ze sterownika oraz logi dynamiczne grup 003,008,011
WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia
: sob sie 07, 2010 10:06
autor: EnJoy
Jak kolega wyżej pisze.. jeśli po zgaszeniu i zapaleniu ponownie silnika auto odzyskuje moc.. to przyczyny możesz szukać właśnie w przeładowaniu, sporo jest tematów o tym na forum
WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia
: sob sie 07, 2010 12:06
autor: koperson
Długo masz auto ?
czy niedawno kupiłes od jakiegos staruszka . Slyszlaem pare przypadkow ze jak biegi są rzadko używane to cos tam sie dzieje ze wlasnie wogole nie idzie (brak mocy) moj kolega ma Ford Escort - kupił to auto od jakiegos staruszka . Staruszek nie lubił predkosci i chyba nie wrzucał wogole 5 . ( wiec moze poprzedni wlasciciel jezdzil tylko na 1 i 2 , ale to sie mija z celem)
Kolega na 4 jezdzi normlanie a jak wrzuca 5 bieg to wogole nie idzie
nie ma mocy hehe
Ale nie wiem czy rzeczywiscie jest cos takiego ze jak nie uzywasz jakiegos biegu to traci moc .....
Moze ktos bardziej obeznany orjentuje sie czy takie cos rzeczywiscie moze miec miejsce ? Ze samochod moze nie miec mocy na jakims biegu bo był bardzo rzadko używany ?
WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia
: sob sie 07, 2010 12:24
autor: EnJoy
koperson pisze:Moze ktos bardziej obeznany orjentuje sie czy takie cos rzeczywiscie moze miec miejsce ? Ze samochod moze nie miec mocy na jakims biegu bo był bardzo rzadko używany ?
dla TDI ogólnie jest bardzo nie zdrowa rzadka jazda... tym bardziej emerycka... Te silniki potrzebują przedmuchania, głównie o sterowanie turbiny chodzi które lubi się zapiekać będąc praktycznie cały czas w jednym położeniu nie wychylając się za bardzo.
WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia
: sob sie 07, 2010 12:39
autor: koperson
No a ten Escort kolegi tez Dieasel'ek
więc moze cos w tym byc ?
Tzn. wiadome ze jazda emerycka , bez czasowego wrzucenia na obroty mija sie z celem , zamulamy silnik itp
Ale bardziej chodzi mi o to wykorzystanie biegu ... czy jest mozliwe ze ktos nie wrzuca jakiegos biegu i ze to też ma znaczenie ?
WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia
: sob sie 07, 2010 12:49
autor: EnJoy
nie ma
Re: WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia
: sob sie 07, 2010 19:27
autor: doggdogmen
zgaszenie i ponowne odpalenie nie daje zadnego rezultatu auto jest z 1999r a mam je od roku.
myslalem zeby przeczyscic turbine i niedlugo zbliza sie przeglad to mozna sprawdzic czy nie ma jakis bledow.
WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia
: sob sie 07, 2010 22:06
autor: dider9891
mam ten sam problem w moim 110ps wyciągniecie turbosprężarki i wyczyszczenie pomaga ale w problem wrócił po zgaszeniu silnika pracuje normalnie tylko ze przy 160km/h problem wraca i silnik spada do 3000 obrotów nie da rady więcej chyba ze zgaszę silnik i go odpale ponownie! czy to będzie turbo czy problem z elektryka? można włożyć większa turbinę? golf4 z 2000r TDI 110KM
WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia
: śr sie 11, 2010 15:23
autor: petrus2003
u mnie ten problem wyglądał następująco:
Golf IV rok 98r. 1.9TDI 90 kucyków przebieg ok 180 tys. km.
(sprowadzone z Niemiec jak miało 145 tys. przynajmniej w teorii)
maksymalna prędkość ok 130 km/h, około 3 tys obrotów mimo ze był jeszcze zapas
gazu pod pedałem to jak wcisnąłem do końca to nic nie dawało wskazówki ani drgnęły
do prędkości ok. 100km/h nie odczuwałem zadnych wiekszych zmian zeby był mułowaty
czy coś ale nie tez nie deptałem gazu na maxa przy każdym starcie
pomogło czyszczenie turbiny,
WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia
: śr sie 11, 2010 16:33
autor: marcinotdi
witam mam golfa IV tdi ahf 110km przerabiałem już notlauf parę razy! pierwszy przypadek to przepływka, zaczęło się od przycinania obrotów podczas przyspieszania i powyżej 100 km/h był strasznie mułowaty, dodam że turbo było słychać jak pracuje (gwizda)! pomogła oczywiście wymiana, bez podłanczania vaga!!
drugi przypadek, brak mocy po przeciągnięciu golfa ponad 3000 rpm włączenie i wyłączenie pomagało do momentu uzyskania wcześniej napisanej wartości obrotów, forum>notlauf>sprawdzenie wężyków podciśnienia>czyszczenie n75 pomogło ale tylko na tydzień, kolega podpiął vaga i wyskoczył błąd przeładowania, zamieniliśmy zaworek n75 na 100% sprawny, po 30 minutach jazdy znowu wystąpił notlauf, a więc zapadła decyzja o czyszczeniu turbiny.
odstawiłem golfa do mechanika, po 8h pracy i zapłaceniu 270zł (luty 2010) gofer znowu odżył i ma się dobrze do dzisiaj.
mam nadzieję że tek krótki opis komuś pomoże, serwisanci ze skody którzy pomagali mi w ustaleniu (oczywiście po godzinach
) przyczyn usterek prawie że po omacku wiedzieli co jest pięć, z tego co mówili przyczynami notlaufów głównie są: przepływka, niesprawny n75, nieszczelne podciśnienie, roz.....ana gruszka lub zapieczone turbo!
WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia
: czw sie 12, 2010 09:44
autor: Fahoo
marcinotdi, wstyd by bybł jak by tego nie wiedzieli
WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia
: czw sie 12, 2010 15:22
autor: marcinotdi
wstyd by był na pewno, ale przy diagnozie nie było robionych żadnych logów dynamicznych czy statycznych!!
WV GOLF 4 TDI problem z dodawaniem gazu
: śr sty 25, 2012 16:00
autor: KempysBB
witam mam golfa 1.9tdi i stało sie cos dziwnego podczas dodawania gazu nic sie nie dzieje a niekiedy zaskoczy na chwile i mruga kontrolka od grzenia swiec co to moze byc pomożecie?