Strona 1 z 2

WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia

: sob sie 07, 2010 00:04
autor: doggdogmen
Problem polega na tym ze podczas jazdy autostrada maxymalna predkosc wynosi 140km/h a gdy auto pokonuje gorke slabnie do 100km/h. Gaz w podlodze obroty nieco ponad 30 tys. a alto od 3 biegu do 5 zbiera sie bardzo slabo. Co moze byc przyczyna???

WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia

: sob sie 07, 2010 00:22
autor: Łuki_79
Poczytaj o notlaufie,trybie awaryjnym.Na początek przedstaw nam kody błędów ze sterownika oraz logi dynamiczne grup 003,008,011

WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia

: sob sie 07, 2010 10:06
autor: EnJoy
Jak kolega wyżej pisze.. jeśli po zgaszeniu i zapaleniu ponownie silnika auto odzyskuje moc.. to przyczyny możesz szukać właśnie w przeładowaniu, sporo jest tematów o tym na forum ;)

WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia

: sob sie 07, 2010 12:06
autor: koperson
Długo masz auto ? :) czy niedawno kupiłes od jakiegos staruszka . Slyszlaem pare przypadkow ze jak biegi są rzadko używane to cos tam sie dzieje ze wlasnie wogole nie idzie (brak mocy) moj kolega ma Ford Escort - kupił to auto od jakiegos staruszka . Staruszek nie lubił predkosci i chyba nie wrzucał wogole 5 . ( wiec moze poprzedni wlasciciel jezdzil tylko na 1 i 2 , ale to sie mija z celem)

Kolega na 4 jezdzi normlanie a jak wrzuca 5 bieg to wogole nie idzie :) nie ma mocy hehe

Ale nie wiem czy rzeczywiscie jest cos takiego ze jak nie uzywasz jakiegos biegu to traci moc ..... :?

Moze ktos bardziej obeznany orjentuje sie czy takie cos rzeczywiscie moze miec miejsce ? Ze samochod moze nie miec mocy na jakims biegu bo był bardzo rzadko używany ?

WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia

: sob sie 07, 2010 12:24
autor: EnJoy
koperson pisze:Moze ktos bardziej obeznany orjentuje sie czy takie cos rzeczywiscie moze miec miejsce ? Ze samochod moze nie miec mocy na jakims biegu bo był bardzo rzadko używany ?
dla TDI ogólnie jest bardzo nie zdrowa rzadka jazda... tym bardziej emerycka... Te silniki potrzebują przedmuchania, głównie o sterowanie turbiny chodzi które lubi się zapiekać będąc praktycznie cały czas w jednym położeniu nie wychylając się za bardzo.

WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia

: sob sie 07, 2010 12:39
autor: koperson
No a ten Escort kolegi tez Dieasel'ek :) więc moze cos w tym byc ?

Tzn. wiadome ze jazda emerycka , bez czasowego wrzucenia na obroty mija sie z celem , zamulamy silnik itp

Ale bardziej chodzi mi o to wykorzystanie biegu ... czy jest mozliwe ze ktos nie wrzuca jakiegos biegu i ze to też ma znaczenie ?

WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia

: sob sie 07, 2010 12:49
autor: EnJoy
nie ma

Re: WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia

: sob sie 07, 2010 19:27
autor: doggdogmen
zgaszenie i ponowne odpalenie nie daje zadnego rezultatu auto jest z 1999r a mam je od roku.
myslalem zeby przeczyscic turbine i niedlugo zbliza sie przeglad to mozna sprawdzic czy nie ma jakis bledow.

WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia

: sob sie 07, 2010 22:06
autor: dider9891
mam ten sam problem w moim 110ps wyciągniecie turbosprężarki i wyczyszczenie pomaga ale w problem wrócił po zgaszeniu silnika pracuje normalnie tylko ze przy 160km/h problem wraca i silnik spada do 3000 obrotów nie da rady więcej chyba ze zgaszę silnik i go odpale ponownie! czy to będzie turbo czy problem z elektryka? można włożyć większa turbinę? golf4 z 2000r TDI 110KM

WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia

: śr sie 11, 2010 15:23
autor: petrus2003
u mnie ten problem wyglądał następująco:
Golf IV rok 98r. 1.9TDI 90 kucyków przebieg ok 180 tys. km.
(sprowadzone z Niemiec jak miało 145 tys. przynajmniej w teorii)

maksymalna prędkość ok 130 km/h, około 3 tys obrotów mimo ze był jeszcze zapas
gazu pod pedałem to jak wcisnąłem do końca to nic nie dawało wskazówki ani drgnęły
do prędkości ok. 100km/h nie odczuwałem zadnych wiekszych zmian zeby był mułowaty
czy coś ale nie tez nie deptałem gazu na maxa przy każdym starcie

pomogło czyszczenie turbiny,

WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia

: śr sie 11, 2010 16:33
autor: marcinotdi
witam mam golfa IV tdi ahf 110km przerabiałem już notlauf parę razy! pierwszy przypadek to przepływka, zaczęło się od przycinania obrotów podczas przyspieszania i powyżej 100 km/h był strasznie mułowaty, dodam że turbo było słychać jak pracuje (gwizda)! pomogła oczywiście wymiana, bez podłanczania vaga!!
drugi przypadek, brak mocy po przeciągnięciu golfa ponad 3000 rpm włączenie i wyłączenie pomagało do momentu uzyskania wcześniej napisanej wartości obrotów, forum>notlauf>sprawdzenie wężyków podciśnienia>czyszczenie n75 pomogło ale tylko na tydzień, kolega podpiął vaga i wyskoczył błąd przeładowania, zamieniliśmy zaworek n75 na 100% sprawny, po 30 minutach jazdy znowu wystąpił notlauf, a więc zapadła decyzja o czyszczeniu turbiny.
odstawiłem golfa do mechanika, po 8h pracy i zapłaceniu 270zł (luty 2010) gofer znowu odżył i ma się dobrze do dzisiaj.

mam nadzieję że tek krótki opis komuś pomoże, serwisanci ze skody którzy pomagali mi w ustaleniu (oczywiście po godzinach :helm: ) przyczyn usterek prawie że po omacku wiedzieli co jest pięć, z tego co mówili przyczynami notlaufów głównie są: przepływka, niesprawny n75, nieszczelne podciśnienie, roz.....ana gruszka lub zapieczone turbo!

WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia

: czw sie 12, 2010 09:44
autor: Fahoo
marcinotdi, wstyd by bybł jak by tego nie wiedzieli :rotfl:

WV GOLF 4 TDI 110KM Problem z predkoscia

: czw sie 12, 2010 15:22
autor: marcinotdi
wstyd by był na pewno, ale przy diagnozie nie było robionych żadnych logów dynamicznych czy statycznych!!

WV GOLF 4 TDI problem z dodawaniem gazu

: śr sty 25, 2012 16:00
autor: KempysBB
witam mam golfa 1.9tdi i stało sie cos dziwnego podczas dodawania gazu nic sie nie dzieje a niekiedy zaskoczy na chwile i mruga kontrolka od grzenia swiec co to moze byc pomożecie?