Strona 1 z 2

Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

: czw lip 29, 2010 20:16
autor: Mydełko
Witam wszystkich ! Robię remont swojego golfika 1.9 TDI KM 90 między innymi dałem TURBO do sprawdzenia i jest ok. Końcówki wtrysków do wymiany . Znikał mi olej z silnika więc pewnie uszczelniacze zaworów do wymiany albo pierścienie hmmm co najczęściej siada uszczelniacze czy pierścienie???A więc dzisiaj ściągnąłem głowice i przed ściągnięciem musiałem zbić koło zębate wałka rozrządu i przed zbiciem myślałem że ono jest na klinie i zbijając je okręcałem i co się okazało że gdy spadło to nie było żadnego klina tylko stożek i TERAZ NIE WIEM JAK MA BYĆ ONO USTAWIONE TAK ŻEBY BYŁO DOBRZE??????????? bo przed ściągnięciem paska wszystko było poznaczone . Wałka rozrządu jeszcze nie wymontowałem z głowicy jak wyciągnąłem głowice to tak stoi . Dzięki za odpowiedzi.

Re: Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

: czw lip 29, 2010 20:28
autor: Witek.J
Zdejmujesz pokrywę zaworów i na drugim końcu wałka rozrządu jest miejsce do instalacji blokady, żadnych markerów czy pisaków. Blokada pompy, blokada wałka i znak na kole zamachowym. Obrazek

Re: Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

: czw lip 29, 2010 23:52
autor: bartek330
Tylko nie skręcaj kółka z wałka z założoną blokadą bo wałek rozwalisz.

Re: Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

: pt lip 30, 2010 20:26
autor: Mydełko
No tylko że ja już zbiłem koło wałka rozrządu i mam głowice na stole . Tylko cały problem tkwi w tym jak ustawić cały wałek od nowa bo przy zbijaniu kołem rozrządu okręcałem aż koło spadło i to na dodatek jest ono na stożku i teraz jak ustawić cały wałek z zaworami żeby normalnie działało? BO WAŁ JEST ZAZNACZONY I POMPA WTRYSKOWA TEŻ OK.

Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

: pt lip 30, 2010 20:45
autor: Adamm
Mydełko, kolo walka nie ma klina!! siedzi tylko na stozku, je zakladasz juz na aucie przy spinaniu rozrzadu


a jesli chcesz miec walek w miare ustawiony to pierwsza krzywka bodajrze w gore i wprzod, tak zeby CI weszla blokada z tylu walka i to wsio

Re: Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

: pt lip 30, 2010 21:02
autor: karol8114
Bez paniki, to normalne że nie ma klina, po założeniu głowicy przed założeniem paska, wał korbowy na znak O (znajduje się pod korkiem między skrzynią biegów a silnikiem), następnie ustawiasz wałek rozrządu jak koledzy wyżej opisali, czyli blokujesz blachą 4 mm i będzie git, NIE skręcaj kółka na założonej blokadzie bo będzie po wałku !

Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

: pt lip 30, 2010 21:06
autor: karol8114
Koło pasowe wałka dokręcasz momentem 45 Nm, napinacz również , łożyska wałka rozrządu 20 Nm , osobiście u siebie dokręciłem 28 Nm, bo od tylu zaczyna się u mnie klucz.

Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

: sob lip 31, 2010 21:14
autor: Mydełko
Pomogliście mi Koledzy bo myślałem że ciężko będzie z tym wałkiem i kołem by ustawić na zicher . Głowice już rozebrałem i w poniedziałek wymieniam uszczelniacze . Ale mam jeszcze takie małe pytanie Demontując zawory zobaczyłem że na trzonku zaworu w 2,4,6,8 i za grzybkiem w komorze jest nagar grubości zapałki ale w pozostałych jest czysto i jedno mnie zastanawia czy to wina pierścieni czy uszczelniaczy. I dodam że gdy golfika kupiłem to spuściłem z półtora litra oleju za dużo bo gość tak nalał ale gdy wymieniałem olej to cały czas go ubywało. Aha i jak skręcić te koło rozrządu żeby było dobrze ???????

Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

: sob lip 31, 2010 21:41
autor: Maślak
trzeba by sprawdzić przylgnie zaworowe moze tamtedy komprecha ucieka i robi sie nagar.

Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

: ndz sie 01, 2010 01:58
autor: t0mal
Przy pomocy podciętego płaskownika 4mm i dwóch cienkich pasków blachy (ja używam wkładów nożyka do tapet) blokujesz wałek w odpowiedniej pozycji,(dorób blokadę do pompy, np z przedłużki do klucza nasadowego, trzeba ją przeciąć, delikatnie przeszlifować i wchodzi ciasno) zakładasz koło, lekko dokręcasz, zakładasz pasek, napinasz, sprawdzasz znaki. Jak się ustawienie rozjeżdża to znaczy że za mocno naciągasz pasek, ew napnij lekko i popraw naciąg po paru obrotach wałem.

Żeby dokręcić koło wałka zdejmij blokadę i złap dużym kluczem płaskim (chyba 30) za krzywkę wałka rozrządu, Jak będziesz pomagał sobie nacięciem z tyłu to ułamiesz wałek. Moment to bodajże 45Nm, jak mocno przesadzisz to koło pęknie, bo jest zrobione ze spiekanych proszków metalu.

Re: Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

: pn sie 02, 2010 20:32
autor: Mydełko
No panowie uszczelniacze zmienione wałek i resztę części głowicy też skręcone jutro tylko wałek dociągane kluczem dynamometrycznym i będę montował głowice wiem już jak ustawić wałek rozrządu ( kątownikiem zablokować z tyłu wałka wałek rozrządu ) wał ustawić na zero i gitara . Ale mam jeszcze jedno pytanie jak ustawić teraz pompę wtryskową żeby wszystko ze sobą grało ??????

Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

: pn sie 02, 2010 21:28
autor: Maślak
masz otwór na blokade. nie pamietam tylko jakiej średnicy. musisz cos dopasowac

Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

: pn sie 02, 2010 22:04
autor: t0mal
blokada w kolo pompy w starszych tdi to trzpien o srednicy 15.5mm

Re: Remoncik i Mały Problem z Kołem Wałka Rozrządu

: wt sie 03, 2010 11:18
autor: Mydełko
tylko że na tym kole pompy jest wiele otworów chyba cztery duże i dwa mniejsze jak się nie mylę . I jest jeszcze taki znak na tym kole z czym on powinien się zgrywać ??? Koledzy Dziękuje Wam Wszystkim że macie czas odpisywać na moje tematy !!!