Strona 1 z 1

[Audi B4 1.9 TDI 1Z 95r Pierburg] Ciężko zapala na zimnym

: ndz lip 25, 2010 08:30
autor: krzysiek_b
Witam,

Opisując wszystko od poczatku:
Auto zakupiłem 3 m-ce temu- palił od strzała.
Kąt wtrysku był ustawiony na wartośc 190 (powinno ok 50)- źle rozrząd był złożony. Dodatkowo był także uwalony czujnik temp paliwa (pokazywał ok 5 stopni w te upalne dni)

Jakiś tydzień temu auto nagle straciło moc, zaczęło kopcic i bardzo metalicznie stukac.
Po długich poszukiwaniach doszedłem do tego, że jedna ze śrub trzymających pompe (jednej z tych co się popuszcza do ustawiania kąta wtrysku) się odkręciła, spadła i zwierała do czujnika N108; odpowiedzialnego za ustawianie kąta wtrysku.

Po naprawieniu szkody i założeniu nowego rozrządu (sam zakładałem cały nowy komplet i na pewno jest dobrze- wszystko się na znakach zgadza) nie chciał zapalić.

Odpaliłem więc na plaka i zaskoczył od razu. Ustawiłem więc kąt na 50 (patrząc na grupe 000 w BS na Vagu). Czujnik temp paliwa wymieniłem na nowy z ASO i teraz wskazuje dobrze.

Palił na ciepło dobrze.



Następnego ranka nie odpalił wcale- znów musiałem go zapalić na plaka.
Szukałem więc wartości jak najbardziej optymalnych.

Obecnie ustawiłem kąt na 190 (tak jak było wcześniej). Fakt, że chodzi twardo ale moc jest, dymienia nie ma i w ciągu dnia pali od strzała.

Rano niestety muszę go pokręcić z 5-7 sekund by zapalił.
Jak już zapali to wszystko jest jak nalezy.


Czemu na ustawieniach zapłonu jak fabryka każe nie pali a na wartości 190 tak?
Czemu przed wymianą rozrządu przy wartośc 190 palił od strzała a teraz nie chce?


filtr paliwa założony nowy
świece (choć jest ciepło) zmienione na nowe bo 2 były spalone
filtr powietrza nowy
olej Valvoline MaxLife Diesel 10W40 zmieniony 2 tys km temu

: ndz lip 25, 2010 10:02
autor: Fahoo
rozrząd ustawiałes na znaki fabryczne czy na flamaster?
zbijałes koło wałka rozrządu i blokowałes płaskownikiem wałek przy zdjętej pokrywie?

tu po tym co piszesz masz przestawiony pasek o 1 ząbek na pompie

: ndz lip 25, 2010 10:08
autor: krzysiek_b
wiem, że wszystko wskazuje na przestawiony rozrząd ale ustawiałem na znaki fabryczne.
Zero na kole
pokrywa zdjęta i płaskownik na ciasno ale bez zbijania koła
w koło pompy blokada na ciasno

oczywiscie robiłem również swoje znaki ale to tylko dla potwierdzenia

: ndz lip 25, 2010 10:39
autor: Fahoo
no to wyglada jak by ktos zbił koło na pompie i zle załozył

: ndz lip 25, 2010 11:21
autor: krzysiek_b
ale przecież na pompie jest klin i nie da się inaczej założyć

: ndz lip 25, 2010 13:18
autor: Fahoo
krzysiek_b, sory ja teraz przerabiam temat zmiany pompy wtryskowej z tej z nastawnikiem z wtyczką 8 pin na 10pin i w domu mam nowszą pompe bez klina i tak chlapnąłem gafe :crazy:

tak czy inaczej jak naciagasz pasek? bo tu ewidentnie ucieka ci zabek
juz na forum jeden pacjent miał to samo

: ndz lip 25, 2010 13:21
autor: krzysiek_b
no napinam "garażowymi" sposobami ale jest dość mocno naciągnięty i wszystko wygląda ok.

Już nie raz zmieniałem rozrząd i nie miałem problemów