Strona 1 z 2

Momenty dokręcania śrub głowicy.

: sob lip 24, 2010 22:33
autor: stemp78
Witam

Może ktoś podać momenty dokręcania śrub głowicy w silniku AFN.

Z moich poszukiwań wyszło że:
I etap 40 N/m
II etap 60 N/m
III etap 90 stopni

Chciałbym się dowiedzieć teraz czy jest też IV etap kolejne 90 stopni przy tym motorze?


wszelkie info mile widziane.

Pozdrawiam

: sob lip 24, 2010 23:08
autor: jaszczur
proszę bardzo :bajer:

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

: sob lip 24, 2010 23:13
autor: stemp78
Jaszczur jesteś pewien że w AFN jest czwarty etap?
Nie ukrywam że jest to dla mnie bardzo ważne i nie chciałbym popełnić błędu.

: sob lip 24, 2010 23:14
autor: jaszczur
stemp78, tak jest

: sob lip 24, 2010 23:18
autor: Bruno77
ja teraz robiłem głowicę i jest 40,60 i 2x90 więc wszystko jak wyżej

: sob lip 24, 2010 23:32
autor: stemp78
A jakie śruby do głowicy polecacie?

: sob lip 24, 2010 23:37
autor: Bruno77
ja stare dałem predzej gwint w bloku zerwiesz jak śrubę

: sob lip 24, 2010 23:43
autor: stemp78
Bruno77 widzę że masz wozidło bardzo podobne do mojego całkiem fajna furka .Ja robiłem motor w zeszłym roku z kapitalką głowicy włącznie bo mi ciśnienie biło w układ chłodzenia po remoncie było całkiem si niestety tylko przez jakieś 15 tysięcy bo pewnego pięknego wieczoru puk i znów to samo na szczęście głowica jest na gwarancji wiec czas znów ja ściągnąć i oddać do pana naprawiacza na kontrole szczelności po ściągnięciu się zobaczy co poszło może tylko uszczelka (co nie zmienia faktu że łeb trza splanować) mam jeszcze podejrzenie że poszła któraś ze szpilek bo mój genialny mechanior stwierdził że są jeszcze dobre i założył stare hehe.
Dzięki panowie za pomoc i pozdrawiam

: sob lip 24, 2010 23:49
autor: Bruno77
stemp78, jak by pękła sruba to już chyba maksymalnie skrajny przypadek
może przegrzałeś motor i uszczelka poszła bo głowice raczej nie pękały w tych motorach

: ndz lip 25, 2010 00:01
autor: stemp78
Jest jeszcze jedna możliwość : pęknięty blok ale to raczej mało prawdopodobne z tego co czytałem na różnych forach.

: ndz lip 25, 2010 00:03
autor: Bruno77
stemp78, stawiam na uszczelkę i GETZa sobie kup uszczelkę

: ndz lip 25, 2010 00:07
autor: twromek
Bruno77 pisze:ja stare dałem predzej gwint w bloku zerwiesz jak śrubę
Śruby się wymienia razem z uszczelką. Polecam Elring.

: ndz lip 25, 2010 00:14
autor: Bruno77
twromek pisze:Polecam Elring.
jakościowo porównywalnie to samo co GOETZ

Re: Momenty dokręcania śrub głowicy.

: śr gru 28, 2011 00:05
autor: car.partes
Witam,
czy jest ktoś w stanie podesłać rozpiskę dokręcania głowicy w silniku 2.0 TDI CAG, potrzebuję również do niego uszczelkę pod głowicę oraz komplet śrub.

Pozdrawiam