Strona 1 z 2

Jakie wtryski w Golf4 ASZ 130KM?

: sob lip 24, 2010 13:55
autor: krzysiekp
Witam,

Czy da jakoś stwierdzić jakie konkretnie sa pompowtryskiwacze w golfie4 ASZ styczeń 2002r.? Chodzi o jakim numerze.
Chciałbym się za takimi rozglądać, z nie chcę rozbierać auta żeby sprawdzic konkretnie jakie są.
Z tego co słyszałem to były pakowane Bosha i Siemens-a chyba.
Może po numerze vin?

No i przy okazji czy dużo jest zabawy z wyciągnięciem wtrysków z tego silnika? Co i jak przy wyciaganiu trzeba odkręcić itd.?

z góry dzięki za pomoc

pozdr

: sob lip 24, 2010 20:41
autor: Mario83
Wg etki mi wychodzi że do asz i arl były dwa rodzaje pompek montowane.
038 130 037 AL lub 038 130 079 BX . Z teg oco mi świta bardziej chwalą te AL :bajer:
Sprawdził bym po nr vin ale serwer ma smierc kliniczna i trzeba czekac jak ożyje. Co do wymiany t ojest wiecej roboty niż zwykłe wtryskiwacze, bo pompowtryski rzeba idelnie ustawić :bigok:

: sob lip 24, 2010 22:17
autor: krzysiekp
dzięki
a trzeba takie same wkładac jak były czy przy wymianie kompletu to bez różnicy??
a co do wymiany, że ustawic je trza to wiem
chodzi mi czy wyciągnięcie ich to duzo zabawy tzn. co trzeba odkręcić po kolei żeby je wyciągnąć, czy trza jakies specjalne klucze itd.?

pozdr

: sob lip 24, 2010 22:29
autor: PELE
krzysiekp,
Mario83 pisze:038 130 037 AL lub 038 130 079 BX
dokładnie z naciskiem na AL bo są najmocniejsze, najlepiej wstawić dokładnie te same co były wcześniej, jakie były?

jak zamontujesz inne to mogą być kłopoty i będzie trzeba na nowo ustawiać BIP'y czyli ingerencja elektroniczna u kogoś kto się zna bo auto może przestać jechać :kac:


na pewno potrzebny będzie komplet oringów do kompletu pompek wraz z miedzianymi uszczelkami, bez tego ani rusz oraz nowe śruby do pompek, pompki należy ustawiać i dokręcać specjalną procedurą którą przedstawiam poniżej w linku :D
google nie gryzie :chytry:

http://www.auto-conrad.pl/Forum/phpBB-3 ... f=9&t=2084

[ Dodano: 24 Lip 2010 22:51 ]
krzysiekp pisze:Chciałbym się za takimi rozglądać, z nie chcę rozbierać auta żeby sprawdzic konkretnie jakie są
wystarczy ściągnąć tylko dekiel pod plastikiem aby przeczytać jakie pompki siedzą w środku, łatwo sczytać nr z bocznego oznaczenia pompki

[ Dodano: 24 Lip 2010 22:52 ]
krzysiekp, coś się dzieje z ASZ'tem, że chcesz się za nimi rozglądać?

: sob lip 24, 2010 23:34
autor: krzysiekp
pelton pisze: krzysiekp, coś się dzieje z ASZ'tem, że chcesz się za nimi rozglądać?
troche dużo mi pali i niektórzy twierdzą, że to wina pompek
dawki pompek trochę duże
bipy mieszczę się w zakresie -30 do +30

log na zimnym i tu sa ok
http://vaglog.rtnet.pl/krisfour_17686.html

log na ciepłym i tu znacznie wzrosły
http://vaglog.rtnet.pl/krisfour_17689.html

log podczas jazdy
http://vaglog.rtnet.pl/krisfour_17688.html

pozdr

: sob lip 24, 2010 23:37
autor: PELE
krzysiekp, a ile Ci pali we Wrocławiu, jesteśmy z tego samego miasta :)
logi wrzuć do działu diagnostyka, chłopaki szybko Ci odpowiedzą co i jak

[ Dodano: 24 Lip 2010 23:44 ]
poczytaj trochę
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=224

korekcje są ok 013
Bip'y na jałowym i rozgrzanym min -5 max 17
więc jest ok

jak Ci coś nie bangla skontaktuj się z www.evolutionmotorsport.pl na diagnostykę

: ndz lip 25, 2010 10:42
autor: krzysiekp
pelton pisze:krzysiekp, a ile Ci pali we Wrocławiu, jesteśmy z tego samego miasta :)

jak Ci coś nie bangla skontaktuj się z www.evolutionmotorsport.pl na diagnostykę
557km przejechane
w tym trasa jakieś ok. 100km
klima 50/50
spalanie 8.7
jazda normalna bez szaleństw, a nawet powiedziałbym, że przy tym silniku emerycka
korki raczej małe

z Jackiem rozmawiałem i mam do niego podjechać, ale czasu nie było w zeszłym tygodniu
wcześniej z nim nie rozmawiałem bo myślałem, że on nie specjalizuje się głównie w benzynie, a nie w dieselach, ale teraz po twoim aucie widzę, że wszedł juz dobrze w ten temat

pozdr

: ndz lip 25, 2010 10:59
autor: PELE
jak na silnik PD w mieście Wrocław uznam to jako normalny wynik, upał, klima, jakiś korek, staraj się nim jechać od 2 tyś obrotów w górę a nie emeryckie PSJ :D
Jacek-kumaty chłopak

: ndz lip 25, 2010 12:57
autor: krzysiekp
pelton pisze:jak na silnik PD w mieście Wrocław uznam to jako normalny wynik, upał, klima, jakiś korek, staraj się nim jechać od 2 tyś obrotów w górę a nie emeryckie PSJ :D
Jacek-kumaty chłopak
to ok. 8.7 to takie minimum bo korków na korki to raczej nie trafiałem (jeżdżę do robotu na 9 a wracam po 17 i korków nie ma; na swiatłach tylko zatrzymania i postój jeden cykl) potrafi więcej wciągnąć
niektórym PD 115 palą pomiędzy 7-8 w mieście, więc chyba coś u mnie jest nie tak albo to ja nie umiem jeździć ;)

pozdr

: ndz lip 25, 2010 13:17
autor: PELE
mi na obecnym setupie w mieście pali max 8-9 l :D
powiedz jeszcze jedno, spalanie zczytujesz z kompa czy robisz litrażówkę?
staraj się go kręcić na trochę większe obroty, no i mam jeszcze jedno pytanie, jakie odcinki pokonujesz z punktu A do B po mieście ?

: ndz lip 25, 2010 14:57
autor: krzysiekp
pelton pisze:mi na obecnym setupie w mieście pali max 8-9 l :D
powiedz jeszcze jedno, spalanie zczytujesz z kompa czy robisz litrażówkę?
staraj się go kręcić na trochę większe obroty, no i mam jeszcze jedno pytanie, jakie odcinki pokonujesz z punktu A do B po mieście ?
ale Ty masz ponad 170 kucy ;)
wyliczam z litrażówki
odcinki to max 10-15km zazwyczaj

pozdr

: ndz lip 25, 2010 16:16
autor: PELE
to przy takich odcinkach ja bym sie nie przejmował takim spalaniem, jak na Wrocław wg. mnie jest w normie. motul ma w ofercie taki środek - Diesel Sytem Clen przeznaczony do aut z pompowtryskami do czyszczenia układu paliwowego. kupisz np. w G4 Garage na Tarnogajskiej, przed jakąś większą trasą zalej butelkę na cały bak i przeczyść pompki, na pewno poskutkuje :)

sugeruję to zrobić i kręcić silnik trochę wyżej :D zobacz wtedy jak będzie się zachowywało

: ndz lip 25, 2010 17:39
autor: Ceglarz
jak to jest z tymi pompkami? Gdzieś czytałem, że BX to to samo co AL tyle, że dostępna w serwisie gdy oddaje się stare w rozliczeniu.

: ndz lip 25, 2010 18:09
autor: PELE
też czytałem, o czymś podobnym, po naprawie pompek w serwisie wskakuje oznaczenie BX, mimo to nie mam pewności czy nic nie zadzieje sie z BIP'ami, najlepiej wsadzać te co były wcześniej jeśli nie chce ktoś dłubać w sofcie