Strona 1 z 1

Co to takiego ?

: pt lip 23, 2010 18:25
autor: novyja
Witam,
jestem nowym użytkownikiem forum więc prosze o wyrozumiałość :)
Może mi ktoś napisać co to takiego i jakie spełnia zadania ? Sam wiem tyle, że jeżeli mam to podłączone auto szarpie najczęściej przy spuszczaniu nogi z gazu :goof: a jak odłącze to urządzenie to problem znika... ;lecz nadal męczy mnie pytanie co to takiego ? Dodam, że to autko to GOLF 3 1.9 SDI Na dole zamieszczam zdjęcia "tego czegoś":

Obrazek Obrazek Obrazek

Dodam, że na zdjęciu jest to odłączone. Prosze o pomoc i pozdrawiam posiadaczy VW Golf :okej:

: pt lip 23, 2010 19:19
autor: golfer_1984
wtyczka od przepływomierza - wyglada na to że przepływka siada

: pt lip 23, 2010 20:31
autor: novyja
Jedna wtyczka jest podłączona do przepływomierza... Kable od wtyczki która jest odłaczona na zdjęciach wychodzą z dołu silnika :goof: Miejsce do podłaczenia tej końcówki jest przy tym stalowym czymś z plastikowym czarnym (pokrętłem?) wystającym pionowo do góry.

: pt lip 23, 2010 21:01
autor: mobi65
novyja pisze:Jedna wtyczka jest podłączona do przepływomierza... Kable od wtyczki która jest odłaczona na zdjęciach wychodzą z dołu silnika :goof: Miejsce do podłaczenia tej końcówki jest przy tym stalowym czymś z plastikowym czarnym (pokrętłem?) wystającym pionowo do góry.
a czy czasem nie jest to zaworek N75

: pt lip 23, 2010 21:33
autor: coval
Witam.
Na zdjęciu jest elektrozawór sterujący przepustnicą w dolocie powietrza. Dzięki odpowiedniemu sygnałowi z ECU łagodniej gasi silnik oraz współpracuje z zaworem EGR. Gdy przepustnica przymyka się przy określonych stanach powoduje wytworzenie podciśnienia w kolektorze ssącym i EGR, które zasysa spaliny do recyrkulacji.
TU kilka informacji w jęz. niemieckim.
Pozdrawiam

: pt lip 23, 2010 21:37
autor: golfer_1984
elektrozawór N75

: pt lip 23, 2010 22:23
autor: abrams
a czy SDI posiada N75 ?

: pt lip 23, 2010 22:28
autor: golfer_1984
abrams pisze:a czy SDI posiada N75 ?
taki sam jak na tej aukcji http://allegro.pl/item1156227823_zawor_ ... ibiza.html

: pt lip 23, 2010 22:32
autor: barbiq
novyja pisze:GOLF 3 1.9 SDI
SDI??
A jest taki?? no ale to szczegół...
coval pisze:Dzięki odpowiedniemu sygnałowi z ECU łagodniej gasi silnik oraz współpracuje z zaworem EGR. Gdy przepustnica przymyka się przy określonych stanach powoduje wytworzenie podciśnienia w kolektorze ssącym i EGR, które zasysa spaliny do recyrkulacji.
Ale w tym silniku nie ma klapy gaszącej! Poza tym nie zasysa spalin tylko odcina dopływ powietrza so pozwala na łagodne zatrzymanie motoru:)

: pt lip 23, 2010 22:46
autor: doggie
golfer_1984 pisze:elektrozawór N75
jak może posiadać typowy dla TDI zawrór N-75 skoro nie potrzebuje regulacji ciśnienia doładowania z uwagi na brak turbiny? :bajer:

[ Dodano: Pią 23 Lip, 2010 ]
barbiq pisze:SDI??
A jest taki?? no ale to szczegół...
a kolego silnik o kodzie AEY to niby co - na CNG? :hmm:

: pt lip 23, 2010 22:47
autor: golfer_1984
na zdjęciu jest N75 , chyba że to inny silnik :grin:

: pt lip 23, 2010 23:05
autor: coval
Bo ten elektrozawór jest identyczny jak N75, nawet ma ten sam nr, tylko w silniku AEY pełni inną rolę.

: pt lip 23, 2010 23:08
autor: doggie
coval pisze: tylko w silniku AEY pełni inną rolę.
zapewne inną :wink:

: sob lip 24, 2010 00:08
autor: Adamm
wydaje mi sie ze Wy wszyscy myslicie ze jak w 1Z taki zawor steruje sprezarka to nie moze pelnic innej funkcji,

popatrzcie na inne auta sa zawory tego samego typu jak nie takie same i nie sluza tylko do sterowania spezarka,