Strona 1 z 1

Turbo-cieknie na odpływie oleju

: pn lip 19, 2010 22:56
autor: flashhh
Witam, mam do Was wielka prośbę o poradę bo ja z tym wyciekiem walczę juz 2 miesiace, mam cały cas mały wyciek z odpływu oleju z turbo.Nie jest to napewno rurka czy uszczelka bo sa nowe. Czy jest mozliwe że olej puszcza oring na stronę kolektora wydechowego i znów na dole wycieka z korpusu na zewnątrz, bo tylko taka pozostaje mozliwość. Ponieważ tylko puchnie na tej ściance od wydechu.mechanik 2 razy ją wyjmował i nie znalazł nic .Czy tylko wymiana turbo mnie czeka czy coś można z tym zrobić ?
pozdr
dodam tylko że turbo chodzi idealnie

: wt lip 20, 2010 06:46
autor: Michał_1977
flashhh, mógłbyś dać jakieś zdjęcie,bo różne są turbiny i różne odpływy-przykręcane na stożku,na uszczelce,na oringu,na oringu i uszczelce itd.
Nikt tu nie jest wróżką...nawet modelu silnika nie podałeś :bajer:

: wt lip 20, 2010 10:42
autor: flashhh
masz rację , z fotką to jest problem bo jestem na urlopie teraz .Silnik to AJM 115KM , na pompowstryskach a turbina z kolektorem wydechowym. Jedyne co mogę napisać że cieknie po ścianie korpusu części gorącej wydechowej.
Ja chetnie zapłacę jak mi ktoś zrobi na G.Śląsku bo tak mnie wkurza.
pozdr

: wt lip 20, 2010 11:56
autor: Michał_1977
flashhh pisze:cieknie po ścianie korpusu części gorącej wydechowej.
W takim razie,to może być wyciek z rurki zasilającej,bo tam jest olej pod ciśnieniem.Możliwe,że ktoś wcześniej dokręcił za mocno i stożek nie wytrzymał lub rurka zasilająca jest trochę ugięta i jej stożek nie wchodzi równo w gniazdo.
Odkręć rurkę zasilającą i przyglądnij się,czy stożek równo wchodzi do gniazda.Jak będzie skoszony w stosunku do gniazda,to podprostuj i wtedy dokręć.
Po rozkręceniu przyglądnij się,czy coś nie jest uszkodzone.
Sam króciec wystający z turbiny jest na podkładce chyba miedzianej.Tam też może puszczać.

: wt lip 20, 2010 12:35
autor: pioter117
Witam.
Sprawdź odmę czy jest drożna jest to najczęstsza przyczyna wycieku oleju z turbiny.
Pozdrawiam

: wt lip 20, 2010 12:47
autor: flashhh
Wykluczam połączenia dopływ oraz odpływ oleju bo rura odpływowa wraz z uszczelką (aluminium oblany gumą -tak wygląda orginalna uszczelka) jest nowa. U góry na dopływie jest sucho specjalnie umułem wszystko benzyną żeby widzieć . A rurę odpływową owinąłem kaowolem ( taki materiał żaroodporny ) aby widzieć czy niej nie cieknie , teraz dopiero widać jakby olej sączył się z połaczenia części gorącej a tam chyba nie ma uszczelki (ale tego nie wiem czy jest ).Mogę się mylić ale mi to wygląda jakby olej dostawał się do wydechu( a tutaj jest chyba jakiś oring tak doczytałem ) i po sciance wewnątrz części wydechowej ściekał na dół i znów wypływał na zewnątrz obudowy. Na początku w to sam nie mogłem uwierzyć bo przecież tam jest tak gorąco że chyba by go spaliło lub wyrzuciło przez wydech ale mechanik u którego byłem 2 razy z tym tak powiedział . Trochę mnie dziwi bo wyciągnął turbinę na zewnątrz i nic nie znalazł ( oj chyba muszę zmienić mechanika a wywawał się taki dobry )
Jak myslisz gdyby olej dostał się do części goracej to by go spaliło czy nie ?
pozdr

: wt lip 20, 2010 16:25
autor: Michał_1977
flashhh pisze:Jak myslisz gdyby olej dostał się do części goracej to by go spaliło czy nie ?
Kopciłby jak stary Ikarus... :grin:

: pt lip 23, 2010 10:24
autor: flashhh
Posłuchałem Waszym porad i rzeczywicie odma potrafi wiele wycieków powodować , już zamówiłem CATCH TANK . Ale mam pytanko czy da się wyczyścić odme bo z tego co doczytałem to w silniku AJM jest z deklem zaworów , czy da się ją wyczyscić czy trzeba dekiel kupić ?
pozdr