jaka dawka paliwa w 1Z?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

radmen2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

jaka dawka paliwa w 1Z?

Post autor: radmen2 » pn lip 19, 2010 09:08

Witam.
Uszczelniałem ostatnio nastawnik pompy. Przed rozebraniem zczytałem dane z VAGa. Dawka wahała się między 2,8 a 3,0 mg - napięcie na czujniku 1,42V. Po złożeniu ustawiłem dawkę na 3,2-3,6 mg. Nie jestem do końca pewien ale czuję, że stracił na mocy. Mam ustawić poprzednią dawkę czy zostać przy tej obecnej?
Pozdrawiam.


Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pn lip 19, 2010 09:14

seryjnie jest cos koło 4,6mg./r
ja mam 2,2mg/r bo lubie power :hmm:


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

radmen2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Post autor: radmen2 » pn lip 19, 2010 12:00

A jak ze spalaniem? Nie chcę przedobrzyć w drugą stronę.


Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był

GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » pn lip 19, 2010 20:02

Ja w swoim 1Zecie zaraz po sprowadzeniu samochodu i przebiegu 140 tys km, jeszcze przed zabawą w podmianę wtrysków, sprawdzałem dawkę i na vagu pokazywana była wartość 3,2mg(przy temp płynu 90 stopni). Przy dawce 4,6mg, 1Z prawdopodobnie nie będzie wiele szybszy od małego fiata. :chytry: Już przestawienie na 4.0 miało bardzo duży wpływ na dynamikę.

Co do spalania, będziesz więcej dusił pedał przyspieszenia, będzie więcej palił - normalne. Przy takiej zmianie większy wpływ na spalanie ma technika jazdy niż ustawienie dawki w granicy normy.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

radmen2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Post autor: radmen2 » pn lip 19, 2010 23:07

Tak myślałem. Ustawię tak jak było :grin: Dynamika powinna chociaż trochę się poprawić. Swoją drogą myślałem ze dawka 3,4 jest większa niż 2,8 a to tymczasem jest odwrotnie :crazy:


Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » pn lip 19, 2010 23:11

nie bądz słabiak daj 2,2 :hmm: przynajmniej na chwile i pojeździj troche


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
Azz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: pn sie 11, 2008 19:50
Lokalizacja: Lubliniec

Post autor: Azz » pn lip 19, 2010 23:46

Miałem w swoim 1Z 2.2-2.4 polecam :)


MK3 Variant GT - 1.9 TDI 1Z + Chip
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=237308

radmen2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr sty 20, 2010 17:00
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Post autor: radmen2 » wt lip 20, 2010 09:34

:-k Ustawię jednak na 2,8-3,0 :grin: przynajmniej na razie :grin:


Ford Escort 1.4 1990 - był
Audi 100 Avant 2.6 1994 - było
VW Golf 1.8 1993 - był
VW Golf Variant 1.9 TDI 1Z 1995 - był

RadekA
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr sie 20, 2008 11:11
Lokalizacja: Toruń

Post autor: RadekA » wt lip 20, 2010 13:41

Witam.
Czy niewłaściwe ustawienie tej dawki może mieć wpływ na przenoszenie przy wolnych obrotach sporych drgań na kierownicę i ogólnie budę? Mam aktualnie dawkę ustawioną na 3,4 - 3,6 (sprawdzane przy temp. ok. 88 stopni) i na zimnym silniku właśnie tak trzęsie.


Pozdrawiam,
Radek

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » wt lip 20, 2010 14:41

RadekA, tak ale drgania i rzucanie silnikiem sa przy dawce 2,0mg/r

to o czym piszesz to bedzie nastawnik pompy do naprawy

masz poszarpywanie w czasie jazdy?
faluje lekko na jałowych?


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

gburwygibus
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: pt wrz 25, 2009 21:50
Lokalizacja: Poland

Post autor: gburwygibus » wt lip 20, 2010 22:02

Kompem dałem rade ustawić dawkę na 3,4 - 3,2, , dalej już tylko nastawnikiem. Teraz pytanie, czy sam sobie jako laik poradzę z ustawieniem, czy też trzeba jechać do pompiarza? Wcześniej, przed awarią miałem 2,2 - 2,4 i zbierał się ekstra, a teraz to jakby bez turbiny był :crazy:


[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
[url=http://www.przystawach.pl]Agroturystyka Wolimierz[/url]

Awatar użytkownika
Fahoo
TDI Power
TDI Power
Posty: 4038
Rejestracja: wt lut 06, 2007 11:57
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Fahoo » wt lip 20, 2010 23:37

Obrazek

klucze do dawki na pw


https://www.facebook.com/fahoo.jedker
Kupię klape tył Golf IV/Bora Variant PW

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr lip 21, 2010 20:51

radmen2 pisze:Uszczelniałem ostatnio nastawnik pompy. Przed rozebraniem zczytałem dane z VAGa. Dawka wahała się między 2,8 a 3,0 mg - napięcie na czujniku 1,42V. Po złożeniu ustawiłem dawkę na 3,2-3,6 mg. Nie jestem do końca pewien ale czuję, że stracił na mocy
No raczej logiczne że jak miałeś 2,8 mg i jak teraz ustawiłeś 3,6 mg to będziesz czuł róznicę :grin: A tak na marginesie to ja w kilku autach (w tym moim )z 1z na pokładzie fabryczną dawkę widziałem na poziomie 4,4 mg .I mówiąc szczerze to się kolegom nie dziwię że jeżdżąc na dawkach rzędu 2-3mg postrzeganie czy auto ''idzie''czy nie mamy dość mocno wypaczone :chytry: sam też lubię przyciśnąć bo i mapki zmienione w sterowniku i R w pogotowiu :grin: Wsiadając do fabrycznej 90 konnej bryki też miałbym wrażenie że ''nie jedzie '' :grin:


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

RadekA
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr sie 20, 2008 11:11
Lokalizacja: Toruń

Post autor: RadekA » pt lip 23, 2010 08:55

Fahoo pisze:RadekA, tak ale drgania i rzucanie silnikiem sa przy dawce 2,0mg/r

to o czym piszesz to bedzie nastawnik pompy do naprawy

masz poszarpywanie w czasie jazdy?
faluje lekko na jałowych?
W trakcie jazdy szarpania nie zaobserwowałem. W kwestii falowania, to na wolnych obrotach wskazania w VAG'u zawierają się między 882 a 908, bujania wskazówki obrotomierza nie dostrzegłem.
gburwygibus pisze:Kompem dałem rade ustawić dawkę na 3,4 - 3,2, , dalej już tylko nastawnikiem.
To w końcu da się komputerem ustawiać tę wartość ,czy nie?


Pozdrawiam,
Radek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 131 gości