Wariujący napinacz, koło pasowe pompy i jeszcze kilka pytań.
: czw lip 15, 2010 23:29
Witam wszystkich forumowiczów! Problem dotyczy Golfika GT 96' silnik AHU, przebieg prawie 290k km. Kolega zakupił owy pojazd, przy oględzinach stwierdziłem pasek akcesoriów do wymiany, co okazało się trafną diagnozą, gdyż auto ledwo dojechało do miasta i pasek strzelił W związku z czym mam kilka pytań do znawców tematu (ogólnie całość nie jest mi obca, u mnie siedzi AFN):
1. Na kole pasowym pompy wody są już widoczne wyżłobienia od klinów - czy kwalifikuje to koło do wymiany?
2. Podczas pracy silnika zauważyłem, że cały pasek akcesoriów wariuje, podobnie jak i napinacz cały czas pracował góra-dół. Zakładam, że nie jest to normalne dla tego silnika, więc jaki mógł być powód? Rolka odwracająca ma ledwo wyczuwalne luzy, więc pewnie jest do wymiany, lecz reszta kół siedzi sztywno i bez luzów.
3. Czy mógłby ktoś przedstawić zdjęcie poprawnie założonego paska akcesoriów dla silnika bez klimy? Nie miałem okazji się temu przyjrzeć, a teraz paska nie ma w ogóle...
4. Czy do wymiany wszystkich 3 pasków konieczne jest demontowanie nadkola, czy da rady to przeprowadzić z komory silnika?
5. Do jakiego kąta wtrysku dążyć przy ustawianiu pompy w tym silniku? VAGa posiadam, orientuje się co i jak, ale dla pewności wolę spytać, czy kąt wtrysku jest to druga pozycja w grupie 000?
Za odpowiedzi będę bardzo wdzięczny Pozdrawiam!
1. Na kole pasowym pompy wody są już widoczne wyżłobienia od klinów - czy kwalifikuje to koło do wymiany?
2. Podczas pracy silnika zauważyłem, że cały pasek akcesoriów wariuje, podobnie jak i napinacz cały czas pracował góra-dół. Zakładam, że nie jest to normalne dla tego silnika, więc jaki mógł być powód? Rolka odwracająca ma ledwo wyczuwalne luzy, więc pewnie jest do wymiany, lecz reszta kół siedzi sztywno i bez luzów.
3. Czy mógłby ktoś przedstawić zdjęcie poprawnie założonego paska akcesoriów dla silnika bez klimy? Nie miałem okazji się temu przyjrzeć, a teraz paska nie ma w ogóle...
4. Czy do wymiany wszystkich 3 pasków konieczne jest demontowanie nadkola, czy da rady to przeprowadzić z komory silnika?
5. Do jakiego kąta wtrysku dążyć przy ustawianiu pompy w tym silniku? VAGa posiadam, orientuje się co i jak, ale dla pewności wolę spytać, czy kąt wtrysku jest to druga pozycja w grupie 000?
Za odpowiedzi będę bardzo wdzięczny Pozdrawiam!