Strona 1 z 1

Wariujący napinacz, koło pasowe pompy i jeszcze kilka pytań.

: czw lip 15, 2010 23:29
autor: 15Olo
Witam wszystkich forumowiczów! Problem dotyczy Golfika GT 96' silnik AHU, przebieg prawie 290k km. Kolega zakupił owy pojazd, przy oględzinach stwierdziłem pasek akcesoriów do wymiany, co okazało się trafną diagnozą, gdyż auto ledwo dojechało do miasta i pasek strzelił :panna: W związku z czym mam kilka pytań do znawców tematu (ogólnie całość nie jest mi obca, u mnie siedzi AFN):

1. Na kole pasowym pompy wody są już widoczne wyżłobienia od klinów - czy kwalifikuje to koło do wymiany?

2. Podczas pracy silnika zauważyłem, że cały pasek akcesoriów wariuje, podobnie jak i napinacz cały czas pracował góra-dół. Zakładam, że nie jest to normalne dla tego silnika, więc jaki mógł być powód? Rolka odwracająca ma ledwo wyczuwalne luzy, więc pewnie jest do wymiany, lecz reszta kół siedzi sztywno i bez luzów.

3. Czy mógłby ktoś przedstawić zdjęcie poprawnie założonego paska akcesoriów dla silnika bez klimy? Nie miałem okazji się temu przyjrzeć, a teraz paska nie ma w ogóle...

4. Czy do wymiany wszystkich 3 pasków konieczne jest demontowanie nadkola, czy da rady to przeprowadzić z komory silnika?

5. Do jakiego kąta wtrysku dążyć przy ustawianiu pompy w tym silniku? VAGa posiadam, orientuje się co i jak, ale dla pewności wolę spytać, czy kąt wtrysku jest to druga pozycja w grupie 000?

Za odpowiedzi będę bardzo wdzięczny :) Pozdrawiam!

: pt lip 16, 2010 10:39
autor: Maślak
kolego załóż nowy pasek, stary skakał bo penie był rozciągnięty i sie wydłóżył i wtedy sprawdz. jezeli napinacz dalej bedzie skakał to trzeba go wymienic innej rady na to nie ma. chyba że któreś koło ma bicie ale to dopiero sprawdzisz zakładając pasek.

: pt lip 16, 2010 16:22
autor: rzufu
Sprawdz kolo pasowe alternatora. Ta rolka ma wbudowane sprzeglo kierunkowe, tzw wolnobieg. Jesli jest zatarte to tlumaczy szarpanie napinaczem. Wez jakiegos cienkiego preta i sprubuj ruszyc lopatkami wirnika alternatora. W jednym kierunku powinien sie obracac z wyczuwalnym oporem, a wdrugim nie ma prawa drgnac. Jesli bedziesz mial sciagniety pasek to mozesz poprostu ruszyc gwaltownie rolka. W jednym kierunku wirnik powinien ruszyc z opoznieniem.

: sob lip 17, 2010 03:18
autor: 15Olo
belcho99 pisze:Odganięcie czy dane auto ma altka ze sprzęglem czy bez nie mając samochodu przed nosem jest tak prawdopodobne jak trafienie 6 w lotka
Dokładnie, kolega ma rację :) Alternator 120A, bez sprzęgła, kręci się leciutko w obie strony. Po wymianie napinacza, paska i rolki, napinacz dalej pracuje góra-dół, lecz nic nie piszczy i silnik jest stabilniejszy :) Jedynie koło pasowe pompy wody ma leciutki luz przy mocnym szarpaniu, zapewne czeka ją wymiana :)

: sob lip 17, 2010 08:17
autor: roman58
Tylko wymiana koła na jedno kierunkowe rozwiąże twój problem tylko musisz dobrać odpowiednie koło ze względu na przestawienie koła,żeby ci koło na alternatorze pasowało względem pompy i koła na wale.A są różne te koła,zmieniam to i silnik bardzo bardzo cicho pracuje bo nie słychać tego rumotu na wolnych obrotach.A tak to szkoda zakładać nowych pasków napinaczy bo nic nie pomoże.

: sob lip 17, 2010 15:53
autor: 15Olo
Pasek i tak był do wymiany, tak jak i napinacz, który nigdy nie był wymieniany :goof: Rolka także siedziała oryginalna. A czy praca napinacza jest spowodowana takim, a nie innym kołem pasowym alternatora to raczej wątpię, gdyż u mnie jest ten sam alternator z takim samym kołem pasowym i napinacz stoi w miejscu.

Pytanie z innej beczki: czy ktoś wie gdzie zastosowano wtyczkę identyczną jak ta od zaworu N75? Czy może tylko taka wtyczka pasuje i żadna inna? Poprzedni właściciel trochę spartolił sprawę i teraz trzeba znaleźć nową wtyczkę (niestety jest nierozbieralna, styki zalane plastikiem).

: sob lip 17, 2010 16:06
autor: wesol
15Olo pisze:Poprzedni właściciel trochę spartolił sprawę i teraz trzeba znaleźć nową wtyczkę (niestety jest nierozbieralna, styki zalane plastikiem).
Od biedy kup dwie wsowki te wezsze i zalutuj na odcieteych kabelkach od tej kostki. Tez bedzie spelniac swoje a zawsze bedziesz mógł odlaczyc jak zajdzie potrzeba.

: sob lip 17, 2010 22:37
autor: Fahoo
15Olo, potrzebujesz od str zaworu czy instalacji w aucie?

: sob lip 17, 2010 22:52
autor: 15Olo
Tzn mi chodzi o wtyczkę, nie o gniazdo w zaworze :)

: ndz lip 18, 2010 12:26
autor: Fahoo
15Olo, wtyczka pasuje z wiązki od kierunków pocznych z golfa po 96r

: śr lip 21, 2010 01:28
autor: 15Olo
No dobra panowie, doszły 2 nowe sprawy i przyczyna bicia napinacza:

Wyciek oleju spod misy, w okolicy łączenia ze skrzynią biegów. Niby cała uszczelka spocona, ale tam typowo ścieka i zostawia krople na ziemi. Pytanie czy to uszczelka misy, czy raczej grubsza sprawa (np. uszczelniacz wału)?

Poduszka skrzyni w sumie przestała istnieć. Silnik od strony pasków można typowo wcisnąć do ziemi i cała skrzynia się podnosi. Szczególnie widoczne przy cofaniu. Pytanko jak zmienić poduchę? Kanał jest, klucze też, szukajki użyłem ale temat albo nie opisuje jak, albo opisuje wymianę innej. (swoją drogą poduszki pod silnikiem też idą do wymiany, bo troszkę telepie przy gaszeniu, a mogły ucierpieć od uszkodzonej tej od skrzyni).

Co do napinacza i paska: objawy identyczne jak tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=74506 czyli koło pasowe na wale widocznie bije podczas pracy na wolnych obrotach, po dodaniu gazu "prostuje się". W innym temacie czytałem, że to przypadłość TD i wymiana na koło z TDI pomaga, tylko że tu już siedzi TDI, a problem ten sam. Pomysły?

: śr lip 21, 2010 12:53
autor: Maślak
nic nie jest wieczne..... moze ktos juz cos robił. póki nie ma bałaganu trzeba rozebrac wymienic koło, śrube, dokręcić jak należy.

Wariujący napinacz, koło pasowe pompy i jeszcze kilka pytań.

: pt lip 30, 2010 13:25
autor: pilot16v
podepnę się do tematu z napinaczem w moim AFN. u mnie jest taki problem ze wysuwa mi się tuleja na pręcie napinającym od strony rolki. wcześniej wymieniłem sama rolkę i właśnie tuleje bo wcześniejsza tez mi się wysunęła. po napięciu paska wciąż mi kółko drgało na pasku ale teraz widzę że jak mi się wysunęła z powrotem ta tulejka to kółko nie drży i niby jest w porządku ale jest praktycznie w połowie poza korpusem całej łapy. co może być przyczyną tego? na pręcie widać już zużycie i wyrobienie po wcześniejszej tulei w miejscu gdzie została wysunięta. pasek założyłem stary, będę go teraz wymieniał przy naprawie tulei.