Strona 1 z 1

Problem z kontrolką grzania świec

: śr lip 14, 2010 22:52
autor: Piotrass76
Witam mam mały problem z kontrolką grzania świec. Raz pali się po włączeniu zapłonu a czasem trzeba kilkakrotnie przekręcić zapłon aby się zaświeciła. Co to może być czy to jakiś styk do przeczyszczenia i gdzie go szukać .??? Pozdrawiam.

: czw lip 15, 2010 09:13
autor: brateq
Hmm przy takich temperaturach dziwne że się wogóle zapala ;P

w 1.9TDI AFN kontrolka zapala się dłużej dopiero poniżej 10 stopni celsjusza więc jeśli nie masz problemów z odpalaniem to raczej bym się nie przejmował, a przyjrzał się jak będzie chłodniej. Może któraś ze świec już kuleje...

Pozdrawiam

: czw lip 15, 2010 13:21
autor: Piotrass76
brateq pisze:Hmm przy takich temperaturach dziwne że się wogóle zapala ;P

w 1.9TDI AFN kontrolka zapala się dłużej dopiero poniżej 10 stopni celsjusza więc jeśli nie masz problemów z odpalaniem to raczej bym się nie przejmował, a przyjrzał się jak będzie chłodniej. Może któraś ze świec już kuleje...

Pozdrawiam

Jak rano go odpalam to kontrolka chwilę jest gaśnie i odpalam bez problemu, ale jeśli gaszę rozgrzanego to już się nie zapala i chwilę muszę pokręcić żeby go znów odpalić. Czy świece mają wpływ na taki stan ?? Pozdrawiam

: pn lip 19, 2010 03:09
autor: shark:)
golfy mają taką funkcję ze po otwarciu drzwi grzeje automatycznie swiece jeszcze przed wlozeniem kluczyja w stacyjke, dlatego po przekreceniu kluczyka się nie grzeją swiece

: pn lip 19, 2010 09:46
autor: arwam
brateq,

Ty lepiej zerknij w profil Autora tematu.
nie ma TDI tylko TD a to dwa różne świety.
kontrolka nie powinna się zaświecić jeśli temp płynu przekracza 60stopni Celcjusza.
a poniżej tej temp ma się zaświecić

shark:), kolega piszeże po włączeniu zapłonu na ciepłym kontrolka się nie świeci i wtedy musi pokręcić chwilę.
najpierw spróbuj polać żeliwną część pompy na gorącym silniku zimną wodą i wtedy od razu do kabyny odpalać.
jak pomoże to masz pompę do wymiany a to dlatego że masz już padającą głowiczkę w pompie wtryskowej.

jeśli nie to następnie podjedź do pompiarza na sprawdzenie kąta wtrysku.
jeśli będzie prawidłowy to wtedy już do sprawdzenie kompresja w silniku.
sprawdź też jeszcze i może najpierw to bo jest najłatwiejsze do sprawdzenia. zdejmij wtyczkę od czujnika temp na króćcu wychodzącym z głowicy do chłodnicy i wtedy kontrolka świec powinna się palić dość długo po włączeniu zapłonu ale nie ma co wtedy na gorący czekać bo łatwo świece spalić.
proponuję wtedy po jakichś 3-4s spróbować odpalić.
jak odpali na dotyk to podjechać na sprawdzenie kąta wtrysku.
jak nie pomoże to wtedy sprawdzić ciśnienie sprężania.


i sprawdź jeszcze czy na gorącym lepiej odpala jak wyciągniesz dźwignię przyspieszacza ( zimnego rozruchu).
jak pomoże to na 90% będzie kąt wtrysku do poprawki.

: pn lip 19, 2010 12:19
autor: brateq
arwam

Nie ma to jak kto się zna :bigok:
Człowiek cały czas się uczy