Strona 1 z 1

problem z turbo k14

: śr lip 14, 2010 18:02
autor: jarekkoval
Witam mam problem z moim turbo.
Nie moge wyregulowac cisnienia, aby pompowalo wiecej niz seria. Zawor chodzi bo sprawdzalem dzis kompresorem. Zauwazylem ze nie mam w gruszce tej srubki z nakretka kontra. Jak tam "pomacam" to czuje jakby cos blokowalo(nie moge wlozyc innej srubki tam ;/). Ponadto wystepuje dziwny objaw. Zaraz po odpaleniu i zaczeciu jazdy, tylko za pierwszym razem moge dojsc do 1,3bara potem zawor upuszcza i mam ciagle do 0,8. Zgasze silnik i znowu tylko za 1 razem dojde do wiekszego cisnienia i juz koniec pozniej upuszcza.
Chcialbym zwiekszyc cisnienie ale juz nie mam pomyslu jak to zrobic.
A i kolektor mam bez zaworu.

: śr lip 14, 2010 19:24
autor: t0mal
Ktoś przed tobą wkręcił regulację, aż wpadła do środka, cholera wie co zrobić.

: śr lip 14, 2010 21:53
autor: Michał_1977
t0mal pisze:wpadła do środka
Ona nie ma prawa wpaść do środka,bo jej długość na to nie pozwoli.
Wydaje mi się,że ktoś za mocno ją zakontrował i pękła lub była zardzewiała i przy próbie odkręcenia urwała się.
jarekkoval pisze:Chcialbym zwiekszyc cisnienie ale juz nie mam pomyslu jak to zrobic.
Ale ja mam :bigok:
Rozetnij tą rurkę idącą od WG do muszli,załóż na oba końce wężyki i wstaw MBC.Będzie działało :food:

: czw lip 15, 2010 09:37
autor: jarekkoval
t0mal, a moglo byc tak ze ktos wykrecal i wyleciala ta srubka ? ew. moglo byc tak ze sie urwala gdzies tak jak Michaś_1977 mowi
Ale ja mam :bigok:
Rozetnij tą rurkę idącą od WG do muszli,załóż na oba końce wężyki i wstaw MBC.Będzie działało :food:
Hmm a jesli nie bedzie polaczenia z muszli do WG to znaczy ze bedzie pompowalo max ?

: czw lip 15, 2010 10:28
autor: BENITO
jarekkoval, W zależności od zastosowanego MBC:

-bleed: będzie pompowało tylko takie ciśnienie jakie nastawisz, ale wolniej narasta ciśneinie w kolektorze
-pressure: po przekroczeniu ustalonego ciśnienia cała para pójdzie w gwizdek


A więc reasumując: w przypadku odłączenia gruszki bleed generuje większe straty ciśnienia przy niskim doładowaniu a pressure przy wysokim

Lepiej więc zastosować MBC typu pressure wraz z podłączeniem do gruchy skoro puszcza ci ciśnienie przy 0,8 bara, takie podłączenie zmniejsza ci prawdopodobieństwo wcześniejszego zużycia się turbiny spowodowanego utrzymywaniem wirnika ciągle na wysokich obrotach.

: czw lip 15, 2010 12:48
autor: t0mal
jarekkoval pisze:Hmm a jesli nie bedzie polaczenia z muszli do WG to znaczy ze bedzie pompowalo max
Prawie max, bo będzie dziura do atmosfery, ale nie rób tak, bo to grozi widowiskową awarią turbosprężarki.
Turbo będzie kręciło się jak wściekłe bo ciśnienie będzie uciekać.

: czw lip 15, 2010 13:53
autor: jarekkoval
t0mal, wlasnie tez tak mysle no nic mysle ze najrozsadniej bedzie wyjac turbo i je przejrzec ale jak juz wyjme to aplikuje garretta t3 bo po co drugi raz ta sama robote robic :)
Michaś_1977 pisze:Rozetnij tą rurkę idącą od WG do muszli,załóż na oba końce wężyki i wstaw MBC.Będzie działało :food:
jak sobie pomyslalem to na moje oko nie bedzie to dzialalo, gdyz tak czy siak WG bedzie mi upuszczal. Potrzebna jest regulacja wlasnie przez ta srube.
Dzisiaj tam zajrzalem i okazalo sie ze sruba jest ulamana i zostal kawalek w gruszce, takze trzeba bedzie to zrobic