problem z turbo k14
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- jarekkoval
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
- Lokalizacja: Żarnów (EOP)
- Kontakt:
problem z turbo k14
Witam mam problem z moim turbo.
Nie moge wyregulowac cisnienia, aby pompowalo wiecej niz seria. Zawor chodzi bo sprawdzalem dzis kompresorem. Zauwazylem ze nie mam w gruszce tej srubki z nakretka kontra. Jak tam "pomacam" to czuje jakby cos blokowalo(nie moge wlozyc innej srubki tam ;/). Ponadto wystepuje dziwny objaw. Zaraz po odpaleniu i zaczeciu jazdy, tylko za pierwszym razem moge dojsc do 1,3bara potem zawor upuszcza i mam ciagle do 0,8. Zgasze silnik i znowu tylko za 1 razem dojde do wiekszego cisnienia i juz koniec pozniej upuszcza.
Chcialbym zwiekszyc cisnienie ale juz nie mam pomyslu jak to zrobic.
A i kolektor mam bez zaworu.
Nie moge wyregulowac cisnienia, aby pompowalo wiecej niz seria. Zawor chodzi bo sprawdzalem dzis kompresorem. Zauwazylem ze nie mam w gruszce tej srubki z nakretka kontra. Jak tam "pomacam" to czuje jakby cos blokowalo(nie moge wlozyc innej srubki tam ;/). Ponadto wystepuje dziwny objaw. Zaraz po odpaleniu i zaczeciu jazdy, tylko za pierwszym razem moge dojsc do 1,3bara potem zawor upuszcza i mam ciagle do 0,8. Zgasze silnik i znowu tylko za 1 razem dojde do wiekszego cisnienia i juz koniec pozniej upuszcza.
Chcialbym zwiekszyc cisnienie ale juz nie mam pomyslu jak to zrobic.
A i kolektor mam bez zaworu.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14299
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Ona nie ma prawa wpaść do środka,bo jej długość na to nie pozwoli.t0mal pisze:wpadła do środka
Wydaje mi się,że ktoś za mocno ją zakontrował i pękła lub była zardzewiała i przy próbie odkręcenia urwała się.
Ale ja mamjarekkoval pisze:Chcialbym zwiekszyc cisnienie ale juz nie mam pomyslu jak to zrobic.

Rozetnij tą rurkę idącą od WG do muszli,załóż na oba końce wężyki i wstaw MBC.Będzie działało

- jarekkoval
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
- Lokalizacja: Żarnów (EOP)
- Kontakt:
t0mal, a moglo byc tak ze ktos wykrecal i wyleciala ta srubka ? ew. moglo byc tak ze sie urwala gdzies tak jak Michaś_1977 mowi
Hmm a jesli nie bedzie polaczenia z muszli do WG to znaczy ze bedzie pompowalo max ?Ale ja mam
Rozetnij tą rurkę idącą od WG do muszli,załóż na oba końce wężyki i wstaw MBC.Będzie działało
- BENITO
- Forum Master
- Posty: 1459
- Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
- Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
- Kontakt:
jarekkoval, W zależności od zastosowanego MBC:
-bleed: będzie pompowało tylko takie ciśnienie jakie nastawisz, ale wolniej narasta ciśneinie w kolektorze
-pressure: po przekroczeniu ustalonego ciśnienia cała para pójdzie w gwizdek
A więc reasumując: w przypadku odłączenia gruszki bleed generuje większe straty ciśnienia przy niskim doładowaniu a pressure przy wysokim
Lepiej więc zastosować MBC typu pressure wraz z podłączeniem do gruchy skoro puszcza ci ciśnienie przy 0,8 bara, takie podłączenie zmniejsza ci prawdopodobieństwo wcześniejszego zużycia się turbiny spowodowanego utrzymywaniem wirnika ciągle na wysokich obrotach.
-bleed: będzie pompowało tylko takie ciśnienie jakie nastawisz, ale wolniej narasta ciśneinie w kolektorze
-pressure: po przekroczeniu ustalonego ciśnienia cała para pójdzie w gwizdek
A więc reasumując: w przypadku odłączenia gruszki bleed generuje większe straty ciśnienia przy niskim doładowaniu a pressure przy wysokim
Lepiej więc zastosować MBC typu pressure wraz z podłączeniem do gruchy skoro puszcza ci ciśnienie przy 0,8 bara, takie podłączenie zmniejsza ci prawdopodobieństwo wcześniejszego zużycia się turbiny spowodowanego utrzymywaniem wirnika ciągle na wysokich obrotach.
Ostatnio zmieniony czw lip 15, 2010 12:23 przez BENITO, łącznie zmieniany 2 razy.
Prawie max, bo będzie dziura do atmosfery, ale nie rób tak, bo to grozi widowiskową awarią turbosprężarki.jarekkoval pisze:Hmm a jesli nie bedzie polaczenia z muszli do WG to znaczy ze bedzie pompowalo max
Turbo będzie kręciło się jak wściekłe bo ciśnienie będzie uciekać.
Ostatnio zmieniony czw lip 15, 2010 12:49 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.
- jarekkoval
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
- Lokalizacja: Żarnów (EOP)
- Kontakt:
t0mal, wlasnie tez tak mysle no nic mysle ze najrozsadniej bedzie wyjac turbo i je przejrzec ale jak juz wyjme to aplikuje garretta t3 bo po co drugi raz ta sama robote robic 
Dzisiaj tam zajrzalem i okazalo sie ze sruba jest ulamana i zostal kawalek w gruszce, takze trzeba bedzie to zrobic

jak sobie pomyslalem to na moje oko nie bedzie to dzialalo, gdyz tak czy siak WG bedzie mi upuszczal. Potrzebna jest regulacja wlasnie przez ta srube.Michaś_1977 pisze:Rozetnij tą rurkę idącą od WG do muszli,załóż na oba końce wężyki i wstaw MBC.Będzie działało
Dzisiaj tam zajrzalem i okazalo sie ze sruba jest ulamana i zostal kawalek w gruszce, takze trzeba bedzie to zrobic
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości