Strona 1 z 3

Problem z zapalaniem na zimnym silniku Golf 4 Tdi ALH 90KM

: pn lip 12, 2010 13:52
autor: Maciej26
Witam. Mam problem z moim niedawno kupionym Golfem 4 . Problem zaczyna się gdy temperatura spada poniżej 20 stopni. Żeby go odpalić już od poniżej 20 stopni muszę grzać świece a zapala po 3-5 sekundach chociaż czasem zgaśnie lub jeżeli jeszcze raz zakręcę to wtedy pali na dotyk . Silnik na biegu jałowym czasami nierówno pracuje , czasem zdarza się przy odpalaniu jakby odpalił na 1 lub 2 cylindry wtedy strasznie go telepie (mam wrażenie jakby silnik odpalił do tyłu ?) Jeżeli chodzi o świece żarowe to zapalają się zawsze i grzeją ok 20 sekund co nie powinno mieć miejsca. Czujnik od świec jest ok. ponieważ sprawdzałem go w innym aucie przekaźnik 109 też ok . Co może być z tym silnikiem i od czego zacząć przebieg 220000 dodam że wcześniej miałem golfa 3 z silnikiem 1,9TDI przy przebiegu 260000 silnik nadal pracował jak zegarek.

: pn lip 12, 2010 14:04
autor: Fahoo
do wyczyszczenia N109
do spr. kąt wtrysku-lubi sie przestawic na kółku-złe fabryczne śruby ,które trzeba kuopic nowe w aso lub złozyc na farbe
no i jak z filtrem paliwa kiedy zmieniany?

: pn lip 12, 2010 14:15
autor: Maciej26
Filtra paliwa jeszcze nie zmieniałem. Mam go od 3 miesięcy . Co to jest ten N109 ? Myślę że zacznę od rozrządu .

: pn lip 12, 2010 17:26
autor: szu
Maciej26 pisze:Co to jest ten N109 ? Myślę że zacznę od rozrządu .
Obrazek

: pn lip 12, 2010 19:37
autor: Longhorn
Jeżeli świece grzeją przy tej temp. przez 20 sek. to musi być walnięty czujnik G62, który podaje błędną temp. i dlatego świece żarowe ci grzeją. Podłącz komputer i napewno będą jakieś błędy.

: pt lip 23, 2010 10:35
autor: Maciej26
Wczoraj nabyłem sobie VAG-COM i okazało się że jest błąd czujnika G62 Przerwa w obwodzie lub zwarcie do plusa czy ktoś wie jak to można naprawić albo gdzie szukać przyczyny ? Po za tym chciałbym zanim zabiorę się za rozrząd sprawdzić kąt wtrysku ale w tym VAGU 4.9 PL nie wiem gdzie to znaleźć proszę o radę .

: pt lip 23, 2010 10:51
autor: Fahoo
Maciej26, a po co ci sprawdzac kąt wtrysku jak bedziesz zmieniał rozrząd???
kat wtrysku to jest operacja do wykonania po zmianie rozrządu

: pt lip 23, 2010 11:04
autor: erikt65
Wymień czujnik G62 na nowy. Polecam vaga 311.2 A kąt sprawdza się
VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2

: pn lip 26, 2010 15:20
autor: Maciej26
Dzisiaj znalazłem przyczynę długiego czasu grzania świec co się okazało ktoś wstawił na przewodzie który jest podłączony do czujnika G62 przekaźnik który był gdzieś włączany i wyłączany jakimś wyłącznikiem . Po wywaleniu tego przekaźnika świece zaczęły działać prawidłowo tylko że teraz auto trochę gorzej zapala i trzeba pokręcić dwa obroty więcej. Jeżeli chodzi o VAG to chciałbym umieć sprawdzić kąt wtrysku zanim się za to zabiorę za rozrząd. Nie mam dostępu do BASIC SETTINGS ponieważ chyba nie mam pełnej wersji tego programu.

[ Dodano: 26 Lip 2010 15:23 ]
Dodam że przekaźnik był dobrze schowany znajdował się w korycie kablowym które jest pod filtrem powietrza.

: pn lip 26, 2010 15:28
autor: leon79
Przekażnik był po to zeby wymusic lepsze odpalanie -tansze rozwiazanie. Teraz pewnie beda mapy startowe do poprawy. Ktos chciał zaoszczedzic pare zł.

: wt lip 27, 2010 07:00
autor: Neoarti
na początek spróbuj podnieść dawkę startową powinno pomóc w jakim stanie masz rozrusznik? bo ważne aby w tdi rozrusznik miał dobrego kopa inaczej są problemy z odpalaniem

: wt lip 27, 2010 10:27
autor: Maciej26
Rozrusznik jest ok robiłem zaraz jak go kupiłem. To moje początki z VAG więc na razie jestem w tym zielony , jak można to proszę o radę jak zwiększyć dawkę startową

: wt lip 27, 2010 16:16
autor: erikt65
Wchodzisz w select/engine/login/12233/adaptacja/kanał 05 i tam zwiększasz wartość. Max to 33268.

: wt lip 27, 2010 17:18
autor: Neoarti
tylko jak strasznie ciężko pali to zwiększenie dawki pomoże tylko nieznacznie :(