Strona 1 z 2

Problem z 1,6 TD (mulenie)

: sob lip 10, 2010 18:46
autor: masrepus
Witam. Od czsu do czasu przeglądam forum to forum. Jest bardzo pomocne i pisze na nim wielu użytkowników mających wiedzę praktyczną w naprawach silnika diesla. Mam problem ze swoim 1.6 TD. Mianowicie przyspiesza ochoczo ale tylko do ok. 3000obr a później się muli. Na jedynce mulenie zaczyna przy 4000obr, na dwójce przy ok. 3400, na trójce przy ponad 3000 obr. na czwórce ok. 3000, a na piątce przy 2800obr. Na każdym biegu przy ponad 2000obr czyć jak zaczyna działać turbo i ochoczo przyspiesza do 3000obr, a póżniej muli na przemian z powerem, powiedzmy 2 sekundy mulenia, sekunda wciskania w fotel. Filtr powietrza nowy, filtr paliwa nowy, lda działa. Gdzie szukać? Pomocy?

: sob lip 10, 2010 19:32
autor: t0mal
jakie turbo?

: sob lip 10, 2010 19:36
autor: masrepus
nie wiem. A jak sprawdzić?

: sob lip 10, 2010 20:32
autor: Michał_1977
masrepus, sprawdź czy przy kolektorze ssącym od strony filtra paliwa masz taką czarną puszkę-zawór upustowy,bo być może on nawalił i upuszcza ciśnienie ni z tego,ni z owego.
Można też podejrzewać wężyk między LDA a kolankiem nad kolektorem,bo jak luźny lub popękany,to membrana w pompie będzie się unosić z braku ciśnienia.Sama membrana też do sprawdzenia :bajer:

: sob lip 10, 2010 22:47
autor: masrepus
Wężyk jest ok, membrana też. Ja już nie wiem co to może być....

: sob lip 10, 2010 22:59
autor: Michał_1977
masrepus pisze:Ja już nie wiem co to może być....
Więc sprawdź ten zawór... :bajer:

: ndz lip 11, 2010 08:21
autor: t0mal
Kopci czy nie?

: ndz lip 11, 2010 08:34
autor: masrepus
Normalnie to nie kopci ale w obrotach w których go muli (powyżej 3000 obr.) jak dodam dużo gazu to kopci dość mocno a efektu nie ma. Jak ujmę gazu prawie całkowicie to wolno przyspiesza. Jak dodaję ponowne więcej gazu to jest taki strzał mocy który trwa sekundę i znowu mulenie.

: ndz lip 11, 2010 08:38
autor: t0mal
Michaś_1977, dobrze Ci radził, sprawdź zawór na kolektorze. Następna w kolejności jest turbosprężarka - zacina się zawór WG

: ndz lip 11, 2010 10:45
autor: Michał_1977
t0mal, mi to wygląda tak-WG jest zapieczone i turbawka przeładowuje,a to że przeładowuje,powoduje częste otwieranie/zamykanie się zaworu upustowego w kolektorze.Dlatego raz moc jest,a za chwilę jej nie ma :bajer:

: ndz lip 11, 2010 11:32
autor: masrepus
to jak sie dobrać do tego wg? Trzeba zdejmować turbo? Jak to się czyści? Jak macie link do tematu o tym to wklejcie mi tutaj bo chcę o tym poczytać a nic konkretnego nie widzę.

: ndz lip 11, 2010 11:35
autor: koVWal
A masz katalizator to przytyka? Ja miałem podobny problem z tym, że do 130 się bujałem później zatkało samochód chwilę poszarpał tak jak by zaczynał ciągnąć i przestawał aż w końcu puścił i kulał się ładnie. Po wycięciu kata wszystko OK

: ndz lip 11, 2010 11:46
autor: Michał_1977
koVWal Mk2, jeżeli kolega ma ori pompę z LDA to nie ma kata,bo to jest silnik JR lub SB :wink:

: ndz lip 11, 2010 11:47
autor: koVWal
Michaś_1977 pisze:jeżeli kolega ma ori pompę z LDA to nie ma kata,bo to jest silnik JR lub SB :wink:
Właśnie nie wiem jaki ma dokładnie silnik więc napisałem... No ale cóż mogłem się mylić hehe :grin: