Strona 1 z 2
Jakie IC do 1.6TD+
: pt lip 09, 2010 13:07
autor: koVWal
Witam tak jak w temacie interesuje mnie jakie polecacie IC do silnika 1.6 TD 1V z pompą od SB'ka. Pompa podkręcona dosyć dosyć tak samo turbo podkręcone. Pytanie teraz jakie założyć IC które podniesie trochę mocy ;] Pozdro
P.S
Tematu nie znalazłem z odpowiedzią na moje pytanie więc założyłem nowy.
: pt lip 09, 2010 13:10
autor: Fahoo
wkłądaj od sharana dobrze pod wąski zderzak pasuje
albo od renaulta scenica
: pt lip 09, 2010 13:12
autor: koVWal
Zwiększą się osiągi? Wydajny jest ten IC?
: pt lip 09, 2010 13:15
autor: Fahoo
nie, nie zwiększą,cooler nie zwiększa osiągów a pozwala na utrzymanie stałej niskiej temp w dolocie co przekłada sie na osiagi-nie bedą ci spadac w ciepły dzień przy upalaniu auta
: pt lip 09, 2010 13:17
autor: koVWal
A jak będzie ze spalaniem jak założę?
: pt lip 09, 2010 15:05
autor: Michał_1977
koVWal Mk2 pisze:A jak będzie ze spalaniem jak założę?
Na pewno nie wzrośnie,a na znaczny spadek też bym nie liczył.Może minimalnie,gdyż chłodne powietrze jest bardziej zagęszczone i nie będzie go brakowało do całkowitego spalenia ON,a co za tym idzie-nie trzeba będzie bardziej dusić pedału gazu.
Fahoo pisze:nie, nie zwiększą,cooler nie zwiększa osiągów
Fahoo, uwierz mi,że zwiększy
Nie od parady na hamowni jest przystawiany nadmuch na IC.
Po co? Po to,żeby wykres był lepszy
: pt lip 09, 2010 15:52
autor: koVWal
Michaś_1977, a Ty do mnie jakie IC byś polecał?
: pt lip 09, 2010 17:31
autor: patryk18
ale z tego co wiem to ic troche zwiększa laga a i lepiej zakładaj FMIC
: pt lip 09, 2010 17:40
autor: Michał_1977
koVWal Mk2 pisze:Michaś_1977, a Ty do mnie jakie IC byś polecał?
patryk18 pisze:ic troche zwiększa laga
Ja założyłem od Renault Master i laga jako takiego nie zauważyłem.
patryk18 pisze:lepiej zakładaj FMIC
Właśnie Masterowski ładnie obejmuje chłodnicę i spisuje się na 5,ale z tego co wiem,występuje w kilku długościach,więc przed kupnem trzeba się upewnić
: pt lip 09, 2010 22:23
autor: lukiluk
Ja właśnie w sobotę założyłem IC od mastera (oczywiście upewnij się że obejmie chłodnicę bo są większe i mniejsze) i moje odczucia są takie:
-lepiej się zbiera od dołu
-nie ma spadku mocy po dłuższej jeździe
-lag jest ale niewiele większy niż był (turbina k24) zaczyna ładować od mniej więcej 2k obr/min
-spada temperatura silnika (ujawnił mi się zepsuty termostat). U mnie temperatura spadła o jedną kreskę (oczywiście po wymianie termostatu wszystko wraca do normy)
-spadek dymienia, można podlać paliwkiem
Co do montażu to jest bardzo prosty, trzeba tylko przestawić mocowanie chłodnicy od strony pasażera i upchnąć IC przed chłodnicą (w atrapie mam halogeny i wszystko ładnie pasuje). Trzeba także obrócić kolanko na dolocie ale to jest rzecz oczywista.
Do orurowania użyłem węży, które dostałem od kolesia, który sprzedawał mi IC (oczywiście za darmo) i rur 50 mm chromowanych ze sklepu meblowego. Na każdej złączce rury gumowej i chromowanej dałem po dwie obejmy bo jak było po jednej to już w fazie testów rozerwało mi jedno połączenie. Teraz mam po dwie i jest super.
U mnie trzeba było także przestawić trochę mocowanie akumulatora bo się niestety nie mieścił.
Ogólnie powiem że roboty jest trochę ale moim zdaniem warto. Teraz wyprzedzanie na trasie to sama przyjemność. Autko nie wiadomo kiedy wchodzi na obroty, aż się boję robić govmoda.
: sob lip 10, 2010 10:51
autor: wili18
Ja zakupiłem intercooler o VW T5 bo bardzoładnie obejmuje najszerszą chłodnice w mk2. Montował go będe w przyszłym tygodniu ale po wstępnych przymierkach już widać że trzeba skorygować położenie akumulatora
: sob lip 10, 2010 17:32
autor: koVWal
Ile metrów rury bym potrzebował do IC od Mastera?
: sob lip 10, 2010 17:37
autor: Michał_1977
koVWal Mk2, wiecej niż 1,5m rury metalowej nie potrzreba.Kilka kolanek gumowych i po bólu.W moim temacie na pierwszej stronie masz fotki,a później w głębi tematu po przeróbkach
: sob lip 10, 2010 17:40
autor: koVWal
Muszę zaraz zobaczyć
a masz dokładnie odpisane co i jak robiłeś?