Strona 1 z 1
Cykakanie przy filtrze paliwa
: czw lip 08, 2010 16:14
autor: xxxGlaDxxx
Witam, niedawno kupiłem mk3 z 1Z-etem, co prawda nic sie z nim nie dzieje, przyspiesza jak trzeba, odpala na dotyk, ale denerwuje mnie jedna sprawa
Mianowicie jak sie rozgrzeje to słychać cykanie z zaworka przy filtrze paliwa (widać na zdjęciu). Jak zapobiec temu cykaniu, czy może mieć to jakieś konsekwencje na przyszłość
nie znam sie na TDI więc pytam
: czw lip 08, 2010 16:20
autor: dawido23
Ten zaworek to N75, u jednych cyka u innych nie, u mnie tez cyka i nic sie niedzieje.
: czw lip 08, 2010 16:33
autor: xxxGlaDxxx
no właśnie u kolegi w ibizie z AGR-em jest dokładnie taki sam przy podszybiu i nie cyka więc myślałem że u mnie jest coś nie tak
: czw lip 08, 2010 16:48
autor: dawido23
Ten zaworek mozna przeczyści, tu lektura do przeczytania
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0 ale na cykanie nie wiem czy pomoze, ale jesli autko nie łapie "notlaofu"-czyli nie wpada w tryb awaryjny oznacza to ze jest sprawny, to ten zabieg raczej nie potrzebny.
: czw lip 08, 2010 17:08
autor: xxxGlaDxxx
notlauf to raczej nie w 1Z
: czw lip 08, 2010 17:09
autor: Marcin TDI
u mnie cyka na zimnym silniku zaś na ciepłym już mniej. a jak cyka to znaczy że działa
: czw lip 08, 2010 17:18
autor: dawido23
xxxGlaDxxx pisze:notlauf to raczej nie w 1Z
A to niby dlaczego?
: czw lip 08, 2010 17:20
autor: xxxGlaDxxx
w 1Z nie ma zmiennej geometrii turbiny (VNT), dopiero w AFN-ach była
mniejsza o to, uspokoiłem się i już wiem, że moge to olać
: czw lip 08, 2010 17:42
autor: macv6
u mnie w AGR też cyka, głównie na ciepłym
: czw lip 08, 2010 19:39
autor: Velthar
xxxGlaDxxx pisze:w 1Z nie ma zmiennej geometrii turbiny (VNT), dopiero w AFN-ach była
mniejsza o to, uspokoiłem się i już wiem, że moge to olać
W 1z też jest notlauf:) wiem bo miałem 1Z. A kierownice w turbinie VNT to jedna z przyczyn jego występowania.
W przypadku mojego 1Z 120km/h i więcej nie jechał. Okazało się, że wężyki od N75 i od ECU trzeba było wymienić i było ok.
A zaworek cykał nawet na zimnym.
Pozdro
: czw lip 08, 2010 20:04
autor: munior
xxxGlaDxxx pisze:w 1Z nie ma zmiennej geometrii turbiny
To według kolegi tryb awaryjny czyli notlauf występuje tylko w silnikach ze zmienną geometrią turbosprężarki ? Występuje i w 1z i w każdym aucie w którym jest turbospręzarka i komp sterujący pracą silnika.Co do zaworka N75 to tak jak koledzy piszą u jednych cyka u innych nie ,w obu przypadkach działa prawidłowo i nie ma co sie martwić na zapas
: czw lip 08, 2010 23:07
autor: Fahoo
xxxGlaDxxx,
notlauf to raczej nie w 1Z
i tu sie mylisz...czy uwazasz ze turbo na wg nie moze przeładowywać?
: czw lip 08, 2010 23:14
autor: xxxGlaDxxx
dobrze dobrze, myliłem się, starczy że jedna osoba mi wytłumaczyła, nie musicie dalej drążyć tematu