Strona 1 z 1

Arl czy 130??czy to jest to samo?

: śr lip 07, 2010 22:50
autor: Czarny87
Witam mam pytanie jak bym kiedyś kupował i chciał z chipować to:


zamiast trudno dostępnego arl kupić golfa 130 koni i z chipować do około 190ps, gdyż to samo co arl i tak za mocno nie dostanie odczucia??

czy kupić lepiej arl fabryczne 150ps+chip to około 200ps wyjdzie gdyż 130 dostała by większe zużycie, bo to nie to samo co arl bo ma inny wlot do turbiny i inne chłodzenie??



Ratunku!!jedni mówią że arl jest solidniejszy a inni że 130ps i 150ps to to samo tylko inna mapa wtrysku?

a co z tym wlotem do turbiny i chłodzeniem? jakie jeszcze różnice?

: śr lip 07, 2010 22:59
autor: caro86wlkp
arl + soft = 190
asz + turbo od arl + soft = 190
asz i arl są identyczne, różnią sie turbiną co za tym idzie softem, chyba IC. reszta jest ta sama; blok, sprzęgło, głowica, pompki
w passatach 130 masz czasami inne pompki o mniejszej wydajności niż te z asz/arl

: śr lip 07, 2010 23:02
autor: Czarny87
aha jakie są koszty turba z arl? jak bym dawał do 130 jednak?

: śr lip 07, 2010 23:23
autor: leon79
W arl masz fmic, co jest tez istotną róznicą.

: czw lip 08, 2010 00:09
autor: neox
Rożnice:
ARL ma duży intercooler inny dolot, ASZ malutki intercooler
ARL większe turbo 1,5 BAR, ASZ 1,35 BAR
ARL inny soft , rzecz oczywista :) różnica w dawkach paliwa niewielka

A teraz najlepsze :hmm:
ARL trzy czerwone TDI, ASZ dwie czerwone DI

: czw lip 08, 2010 07:08
autor: Shmatan
Ale warto wspomnieć że ic od ARL nie jest jakiś taki super wydajny, i znacznie lepej sprawdza się custom z jakiegoś inveco...

tak więc pod względem modzenia asz spokojnie dogania arl'a

: czw lip 08, 2010 16:04
autor: Czarny87
dziękuje bardzo za odpowiedzi!!!!!! a teraz o kosztach :D


za arl by z chipować do około 200koni ( ile by kosztowało )
za asz by z chipować/ewentualnie wymienić turbinę??( by było koło 200 koni?


bo nie wiem czy lepiej szukać arl czy poszukać jakieś zdrowej świeższej 130 i tyle:)