Strona 1 z 1

Sharan 1.9 TDI AFN problem z pompa

: wt lip 06, 2010 20:05
autor: krzycho1702
Witam!!
Nie dawno kupilem sharana 1.9 TDI AFN
Swiecila od mometu kupna kontrolka swiec zarowych
Po podpiecu u elektronika samochodu do komputera wykazalo ze jest cos nie tak z dawka paliwa na wolnych obrotach
Elektryk powiedzial ze uszkodzona jest elektronika pompy i ze nadaje sie cala do wymiany
Podobno da sie to naprawic bez problemu
Samochod chodzi normalnie czasem delikatnie szarpnie silnikiem na wolnych obrotach
i przy ostrym przyspieszaniu czasem samochod rozpedza sie do 120 i koniec
Nie pojedzie wiecej mimo ze pedal jest w podlodze
Sytuacja znika kiedy zgasze i odpale silnik Wowczas chodzi normalnie az do czasu gdy znow sie to powtorzy
Samochod lekko przydymi jak jest zimny Zawsze dobrze odpala ale bylo kilka sytuacji jak by sie zapowietrzyl Ale po dluzszym kreceniu odpalil

Co moze byc nie tak??
Faktycznie trzeba wymienic pompe na nowa??
Da sie to naprawic??
Jezeli tak to gdzie w malopolsce ktos zrobi mi to za rozsadne pieniadze??

Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam

: śr lip 07, 2010 08:50
autor: roman58
Trzeba wyczyścić nastawnik pompy,dużo o tym na forum
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=341174

: śr lip 07, 2010 10:58
autor: rax9
Witam
Cała pompa do wymiany to raczej nie, trzeba by spróbować:
1. wyczyścić nastawnik,
2. ustawić dawke paliwa.

Co do predkości to moze zapieczone kierownice w turbinie i przeładowuje? Bardzo popularne w AFN-ach ( i wszystkich z VNT), szukaj "notlauf" i czyszczenie turbiny:
link
link
link
Trzeba by zVAGowac dynamicznie (podczas jazdy) kanały 003, 008 i 011.

Być może zawór N109 w pompie wtryskowej: (osobiscie tego jeszcze nie przerabiałem)
link

: śr lip 07, 2010 15:51
autor: krzycho1702
Koledzy widze ze do tych czynnosci potrzeba VAGa
Niestety ja nim nie dysponuje czyli bede musial udac sie do specjalisty w tym temacie

Gdzie ewentualnie mozna kupic taki trojkatny kluczyk by odkrecic nastawnik??

: śr lip 07, 2010 16:15
autor: rax9
Ja troszke podpiłowałem 7 nasadowa i jakoś poszło :)

Tak, moim zdaniem VAG niezbedny (napiecie RSW trzeba dokładnie ustawić - kanał 001, wartosc 3) suwmiarką trudno zmierzyc, a mam elektroniczną, dziwie się tym co robili znaki markerem/naciecia na pompie i przy nastawniku ze wszystko działało ;) a do ustawiania nastawnika względem obudowy pompy wtryskowej najlepiej czujnik zegarowy z dokł. +/-0.01mm.

Kabelki VAG nie sa drogie, teraz wydaje mi się ze w 100zł kupisz dobry, no ale jeszcze laptopa trzeba mieć.

: śr lip 07, 2010 16:20
autor: Fahoo
krzycho1702, ja mam takie kluczyki

: śr lip 07, 2010 16:53
autor: munior
krzycho1702 pisze:Elektryk powiedzial ze uszkodzona jest elektronika pompy
Widać że zna się chłop na pompach :panna: Jaka tam elektronika w nastawniku ?Bo ja żadnej nie widziałem :chytry: ,no może z wyjątkiem czujnika temperatury paliwa który od biedy można uznać za elektronikę :grin: Nastawnik indukcyjny działa jak sama nazwa mówi na podobnej zasadzie jak silnik indukcyjny .Jak koledzy piszą ,nastawnik do czyszczenia bo pewnie opiłków w środku trochę będzie .O ile rozebrać i wyczyscić się bez vaga da to już ustawić niestety nie :(

: ndz lip 18, 2010 12:03
autor: krzycho1702
Znalazlem dobrego pompiarza ktory wyczyscil nastawnik i zlozyl wszystko do kupy za 80zl :D
Dawke wyregulowal na sluch i samochod jest nie do poznania
Slicznie pali chodzi cicho i rowniutko
Poki co auto pojechalo na test do niemiec :P jak wroci to zakupie kabel i sam wyreguluje juz dawke
Dziekuje wszystkim za pomoc i dobre sugestie
Punkciki polecialy :D
Pozdro