Plucie olejem z bagnetu i z korka wlewu
: wt lip 06, 2010 09:38
Witam wszystkich forumowiczów
Może szukam dziury w całym, ale mam mały problem z golfikiem 1,9 tdi axr. Nie mam zbyt dużego doświadczenia ale napisze o tym co zauważyłem. Na zimnym silniku po uruchomieniu pojawia się dymek po odkręceniu korka wlewu oleju, troche pluje smarowidłem, czuć chyba spalony olej. Po wyjęciu bagnetu czuć też lekkie rytmiczne podmuchiwania, ale nic nie kopci. Nie przejmowałbym się tym, ale na rozgrzanym silniku z wlewu plucie jest spore, a z bagnetu przez kilka sekund wylatuje troche oleju, by po chwili się uspokoić. Plyn chłodniczy czysty, lekkie pocenie się turbiny na wyjściu do intercoolera i zbieranie się oleju na dolnej ściance turbiny (na oko jakieś 2 - 3 większe krople). Autko kupione niedawno, narazie dużo nie jeżdżone, więc nie wiem czy pożera czy tylko smakuje olej
. Silnik ma przebieg ok 238k km, poprzedni właściciel lał go castrolem 5w30, wcześniej wg książki serwisowej zalewany aralem longlifem z przeglądami średnio co 30k km. Silnik pracuje równo, nie dławi się, łatwo wchodzi w obroty, bez utraty mocy, nie kopci z wydechu ani na czarno ani na niebiesko
. Mam powody by się martwić?
Może szukam dziury w całym, ale mam mały problem z golfikiem 1,9 tdi axr. Nie mam zbyt dużego doświadczenia ale napisze o tym co zauważyłem. Na zimnym silniku po uruchomieniu pojawia się dymek po odkręceniu korka wlewu oleju, troche pluje smarowidłem, czuć chyba spalony olej. Po wyjęciu bagnetu czuć też lekkie rytmiczne podmuchiwania, ale nic nie kopci. Nie przejmowałbym się tym, ale na rozgrzanym silniku z wlewu plucie jest spore, a z bagnetu przez kilka sekund wylatuje troche oleju, by po chwili się uspokoić. Plyn chłodniczy czysty, lekkie pocenie się turbiny na wyjściu do intercoolera i zbieranie się oleju na dolnej ściance turbiny (na oko jakieś 2 - 3 większe krople). Autko kupione niedawno, narazie dużo nie jeżdżone, więc nie wiem czy pożera czy tylko smakuje olej

