Strona 1 z 1

Golf MK4 1.9 TDI 90KM:słaby dół, i nie równe przyspieszanie.

: pn lip 05, 2010 15:40
autor: karwiec
Mam problem z moim golfem, a mianowicie przy wyprzedzaniu nie jest tak jak by powinno, czyli płynie. Zrobiłem testy 003 i 011 na vagu i wygląda jak by się zacinała turbina. Ale jak zrobię test 011 to wygląda że ta dźwignia od turbo chodzi w obie strony tak samo, i nie zacina się. A na testach wygląda że turbo przeładowuje.

Drugi problem to to że nie jest żwawy od początku, bo jeździłem już kilkoma TDI 90KM i jest spora różnica.

Ma ktoś pomysł co to może być? Obrazek

: pn lip 05, 2010 17:28
autor: leon79
Daj jeszcze 008 dynamicznie. Kiery sie przycinają lub zapieczenie sztangi w gruszce. Trzeba spróbować rozruszac jesli to pierwsze i pojezdzic dyn. Pozniej logi ponownie. Jesli zero poprawy, to turbo na stół.

: pt lip 09, 2010 18:53
autor: Coldfire28
"Nie jest żwawy od początku". Spróbuj wywalić katalizator. Bedzie bardziej ciągnął od dołu.

: pt lip 09, 2010 21:16
autor: Sztomel
po pierwsze to nie wiemy jaki silnik i jaka turbina więc nie wspominajmy o zmiennej geometrii jeśli nie wiadomo czy to jest silnik ALH, z logów widać drobne kłopoty z osiągnięciem i utrzymaniem właściwego ciśnienia a przy tym wskazania MAF actual są nawet niskie wtedy jak turbo pompuje ciśnienie zadane lub ciut wyższe więc do sprawdzenia przepływka w grupie 008 i wężyki podciśnienia/ciśnienia na szczelność - podejrzane od razu wymienić.

: sob lip 24, 2010 11:18
autor: karwiec
Silnik mam ALH.

Wymieniłem przepływkę bo się okazało że jest dziabnięta, i teraz jest znaczna poprawa. Ale odczuwam szczególnie jak jadę na klimie że od 1800 do 2500 obrotów jest zdecydowanie słabszy a powyżej zaczyna dopiero iść. Po wymianie przepływki idzie od dołu zdecydowanie lepiej. Zdjąłem dźwignię z turbin od tej gruchy i sprawdziłem że dźwignia chodzi leciutko i nie ma żadnych zacięć. Zrobiłem znów pomiar vagiem i załączam logi.

Wydaje mi się że to może być coś z podciśnieniem, tak jak napisał kolega SZTOMEL, sprawdziłem mniej więcej przewody i nic nie widać żeby były w kiepskiej jakości, ale mam je zamiar wymienić. Nie wiem czy może to ten sterownik podciśnienia turbiny, ale go też wyjmowałem i czyściłem WD40 i nic nie pomogło. Może to być winna tej gruchy pod turbo że ona się zacina?

[ Dodano: 24 Lip 2010 11:20 ]
załączam logi po wymianie przepływki Obrazek

: sob lip 24, 2010 19:10
autor: leon79
Widać,ze są problemy z ciśnieniem. Daj grupy pojedyńczo : 011 , 003 i póżniej 008 razem z 011.

: pn lip 26, 2010 08:59
autor: karwiec
Teraz idę na urlop, ale jak ty tylko wrócę to zrobię.

Re: Golf MK4 1.9 TDI 90KM:słaby dół, i nie równe przyspiesza

: sob sie 07, 2010 14:21
autor: karwiec
Zamieszczam kolejne logi grup 003, 011 oraz 008 z 011

Golf MK4 1.9 TDI 90KM:słaby dół, i nie równe przyspieszanie.

: pn sie 23, 2010 23:08
autor: leon79
Nadal jest przeładowanie. Sprawdzałes gruszkę, czy sztanga w niej sie nie przycina? Poza tym nie dałeś 008.

Golf MK4 1.9 TDI 90KM:słaby dół, i nie równe przyspieszanie.

: wt sie 24, 2010 10:22
autor: karwiec
008 jest w załączniku jako pierwsza pozycja, jak najedziesz 008 i 011.jpg to ci się wyświetli. Samej gruszki nie sprawdzałem, bo w sumie ciężko jest ją sprawdzić ręcznie, jak jest zamontowana. Spróbuje ją wyjąć i zobaczyć na stole.

Golf MK4 1.9 TDI 90KM:słaby dół, i nie równe przyspieszanie.

: wt sie 24, 2010 15:31
autor: leon79
Teraz juz widziałem. Przepływka ok. Sprobuj wcisnąć sztange w gruszkę -powinna iśc z oporem z powodu sprężyny wewnątrz ale odbijać juz powinna sama bez problemu.

Golf MK4 1.9 TDI 90KM:słaby dół, i nie równe przyspieszanie.

: wt sie 24, 2010 17:01
autor: karwiec
OK sprawdzę