Problem z turbiną
: ndz lip 04, 2010 17:25
Witam wszystkich forumowiczów. Jestem posiadaczem golfa mk4 110km "stary motor" październik 2001, który kupiłem około 7 msc temu. Po kupnie było wymienione wszystko co trzeba było zrobić. Auto nigdy do tej pory nie sprawiało problemu i teoretycznie dalej tak jest.
Większość mojej jazdy odbywa się w mieście ale średnio raz w miesiącu robię 1200 km w trasie. Jeżdżę dynamicznie ale dbam o turbinę bo nie jest to mój pierwszy TDI i wiem jak trzeba się z tym cackiem obchodzić. Ostatnio jednak przejechałem się innym wehikułem i przy ponownej jeździe swoim samochodem zauważyłem coś dziwnego...
Widziałem już podobne posty na forum ale nie w tym dokładnie tkwi mój problem. dletego uruchomiłem właśnie ten.
Przy ruszaniu np ze świateł, daje się zauważyć, że turbina pracuje w całym zakresie ale NIE jest to jakby "skuteczna" praca, przy następnych światłach ruszam ponownie i działa jak poprzednio ale w okolicy 1900 obr/min jest ułamek sekundy przytkania i nagle wyrywa na każdym biegu nie ważne już jakie są obroty. Zauważyłem też, że w momencie "odetkania" za samochodem pojawia się kłębek dymu, których na co dzień mój samochód nie wydaje nawet przy wyższych obrotach. Inna sprawa, że teraz kiedy silnik ma 90 st C to często się zamula, a jak temperatura jest powyżej 80 st ale jeszcze nie osiągnęła 90 to działa żwawiej. Dziś po wyjechaniu z krzyżówki wrzuciłem 3 przy małej prędkości i ciągnąłem go dość wysoko i dopiero w okolicach 3600 dało się wyczuć przyrost mocy a wcześniej było to jednostajne przyspieszanie.
W przyszłym tygodniu mam zamiar sobie kupić osprzęt do odczytywania vag na własny użytek i wtedy będę mógł zamieścić jakieś konkretne dane ale puki co zdaję się na Waszą pomoc. Jestem wdzięczny za każdą opinię.
Większość mojej jazdy odbywa się w mieście ale średnio raz w miesiącu robię 1200 km w trasie. Jeżdżę dynamicznie ale dbam o turbinę bo nie jest to mój pierwszy TDI i wiem jak trzeba się z tym cackiem obchodzić. Ostatnio jednak przejechałem się innym wehikułem i przy ponownej jeździe swoim samochodem zauważyłem coś dziwnego...
Widziałem już podobne posty na forum ale nie w tym dokładnie tkwi mój problem. dletego uruchomiłem właśnie ten.
Przy ruszaniu np ze świateł, daje się zauważyć, że turbina pracuje w całym zakresie ale NIE jest to jakby "skuteczna" praca, przy następnych światłach ruszam ponownie i działa jak poprzednio ale w okolicy 1900 obr/min jest ułamek sekundy przytkania i nagle wyrywa na każdym biegu nie ważne już jakie są obroty. Zauważyłem też, że w momencie "odetkania" za samochodem pojawia się kłębek dymu, których na co dzień mój samochód nie wydaje nawet przy wyższych obrotach. Inna sprawa, że teraz kiedy silnik ma 90 st C to często się zamula, a jak temperatura jest powyżej 80 st ale jeszcze nie osiągnęła 90 to działa żwawiej. Dziś po wyjechaniu z krzyżówki wrzuciłem 3 przy małej prędkości i ciągnąłem go dość wysoko i dopiero w okolicach 3600 dało się wyczuć przyrost mocy a wcześniej było to jednostajne przyspieszanie.
W przyszłym tygodniu mam zamiar sobie kupić osprzęt do odczytywania vag na własny użytek i wtedy będę mógł zamieścić jakieś konkretne dane ale puki co zdaję się na Waszą pomoc. Jestem wdzięczny za każdą opinię.