Strona 1 z 2

Nowa turbina! Czy powinna mieć luz? Turbina KKK do 2.5TDI R5

: pt lip 02, 2010 17:36
autor: chmurapawel
Witam! Przyszła mi właśnie turbina, i mechanik stwierdził że ma za duży luz, wie ktoś jaki luz mniej wiecej powinien być, dodam że turbina nie jest po regeneracji.

Re: Nowa turbina! Czy powinna mieć luz? Turbina KKK do 2.5TD

: pt lip 02, 2010 17:38
autor: marcinoGTI
chmurapawel pisze:Witam! Przyszła mi właśnie turbina, i mechanik stwierdził że ma za duży luz, wie ktoś jaki luz mniej wiecej powinien być, dodam że turbina nie jest po regeneracji.
turbo powinno miec luz poprzeczny do 0,55mm a osiowy max do 0,08mm

: pt lip 02, 2010 17:41
autor: chmurapawel
Tu wzdłóż nie ma, ale za to jak z jednej strony nagniote a z drugiej podniose to jest sporawy, myśle że bedzie tam z 1mm może lepiej

: pt lip 02, 2010 17:44
autor: marcinoGTI
chmurapawel pisze:Tu wzdłóż nie ma, ale za to jak z jednej strony nagniote a z drugiej podniose to jest sporawy, myśle że bedzie tam z 1mm może lepiej
w takim razie 1mm to za duzo

: pt lip 02, 2010 17:54
autor: chmurapawel
ale jak złapie z dwuch stron i ruszam razem cały wirnik to prawie nie ma. Nie wiem o co tu chodzi

: pt lip 02, 2010 18:34
autor: patryk18
u mnie w garrett T3 też taki był może mniej niż 1mn ale był osiowego nie było a turbinka chodzi normalnie z resztą stara turbina puszczała olej a niemiła luzu.

: pt lip 02, 2010 20:12
autor: chmurapawel
No niby, tak ma być, gadałem z gościem i oświecił mnie że różne turbiny różnie maja.
Podobno od Transportera T5 2.5TDI nowa ma taki luz że każdy mechanik który nie ma z tym doczynienia na co dzień stwierdzi że jest zepsuta

Turbina jest NOWA i oryginalna z parafką VW AUDI firmy KKK która fabrycznie jest montowana w tym samochodzie.

Założe zobacze, i dam znać,

Dzieki wszystkim

: pt lip 02, 2010 21:05
autor: munior
marcinoGTI pisze:w takim razie 1mm to za duzo
Mam na swojej też coś 1mm na "zimno"i smiga bez problemów ,oleju nie puszcza ,także kolego chmurapawel, nie stresuj się bo luz do ok.1mm to nic nie normalnego.Zdziwił byś się jaki jest luz na gorącym silniku :chytry: Miałem okazje sprawdzać ,przeżyłem lekki szok bo był zaj....sty ,a turbawka zdrowa czyściutka i nie puszcza oleju ,na budziku 280 tys .Przebieg i turbina raczej na 99,9%ori.W obu przypadkach mowa o turbinie T 15

: pt lip 02, 2010 21:55
autor: chmurapawel
Nie stresował bym sie, tylko mechanik mnie stresuje, bo oglądał same po regeneracji i twierdził że takiego luzu nie miały

: pt lip 02, 2010 23:25
autor: Fahoo
no to mało widział :grin: luzik musi byc to nie kondon na fajce ze luzu nie moze byc :grin:

: sob lip 03, 2010 11:12
autor: munior
Fahoo pisze:no to mało widział :grin: luzik musi byc to nie kondon na fajce ze luzu nie moze byc :grin:
Dobre :rotfl: Wracając do tego luzu to przy wysoko obrotowych urządzeniach ,nie mówię tu konkretnie o turbinach ,ale chodzi o zasadę ,stosuje się np.specjalne łozyska o symbolu C3 ,które mają wyczuwalny luz już jako nówki.Ktoś kto nie ma o tym pojęcia powiedziałby :łóżysko gów....ne bo nowe a ma luz .A tak ma własnie być

: sob lip 03, 2010 12:52
autor: chmurapawel
Fahoo pisze:no to mało widział :grin: luzik musi byc to nie kondon na fajce ze luzu nie moze byc :grin:
Chodzi mi o to że mechanik powiedział że luz ma być, tylko dziwi go że aż taki jest, oglądał po regeneracji i tam prawie wcale luzu nie było.

Nie wiem założe to napisze czy ok

: sob lip 03, 2010 14:06
autor: Fahoo
kozak71 wział turbo po regeneracji i luzik był minimalny,pojeździł i ma ok 1mm ...jeździ z tymjuz jakiś czas i nie lajtowo,
- o obudowe nie trze
nie rzyga olejem a gniecie ją o ile pamiętam na 1,7bara

: pn lip 05, 2010 08:54
autor: arwam
patryk18, nie porównuj starej turbiny na wałku grubym nie mal jak palej do najwej turbiny w której wałek jest cieńszy niż ołówek.
chmurapawel, spróbuj jeśli turbo jest jeszcze nie założone poprosić o inny egzemplarz.
a dwa że jeśli olejem napełnisz łożyska to wtedy luz będzie znacznie mniejszy.