Strona 1 z 1

Obecne upały = spadek ciśnienia doładowania

: śr cze 30, 2010 21:05
autor: blachy
Witam,

Wraz z upałami pojawił się problem z mocą. Rano gdy na dworze nie jest jeszcze gorąco i gdy jadę do pracy auto przyspiesza normalnie, turbo ładuje około 1 bara (mam wskaźnik doładowania. samochód to AHU po chipie), dymienie przy bucie umiarkowane. Gdy zaś wracam z pracy około 16 i na dworze jest 30 stopni to przez chwilę po zagrzaniu silnika jest jeszcze ok, ale zaraz potem max ile ładuje turbo to 0.8 i spada nawet do 0.5 na wyższych biegach, za mną zaś widoczna czarna chmura. Co może być nie tak? Logi zrobię dopiero za jakiś czas gdyż obecnie mam laptopa z w7 64bit i pewien problem z vag'em. Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

Pozdrawiam

: śr cze 30, 2010 21:32
autor: seboljeiv
zimne powietrze, lepsze sprezenie powietrza-lepsze osiagi, cieple powietrze to powoduje i intercooler nie wytańcza przy tej temp. dlatego dymi jeszcze bardziej bo jeszcze wiecej paliwa jest nie spalane...

: śr cze 30, 2010 21:34
autor: blachy
No dobra, to rozumiem, ale dlaczego z prawie 1.1 doładowanie spada do nawet do 0.5?

: śr cze 30, 2010 21:41
autor: seboljeiv
raczej bez logow ktore najlepiej zebys zrobil w jakis chlodniejszy wieczor nikt Ci nie wywróży co jest przyczyną:)

to doladowanie w jakim zakresie obrotow jest mniejsze? w calym ? od dolu? czy spada i pozniej wzrasta?

: czw lip 01, 2010 08:13
autor: blachy
Udało się jakoś na tym W7 64bit odpalić vag'a. Mam następujący błąd którego nie da się skasować:

1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
37-10 - Faulty - Intermittent

Mam nadzieję że to któryś z wężyków idących do kompa rozszczelnia się przy wysokiej temperaturze a nie wadliwy sterownik :/

: czw lip 01, 2010 09:42
autor: munior
blachy pisze:1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
Jak ciągle powraca po skasowaniu to niedobrze #-o bład sterownika praktycznie zawsze pojawia się przy odłączeniu aku lub przy dużym spadku napiecia ale zawsze po tym daje się skasować i nie wraca

: czw lip 01, 2010 10:18
autor: MRCZ
Do sprawdzenia gumowe węże które idą od turbiny - intercooler - kolektor ssący. Pozgniataj, po naciskaj na nie w celu wyczucia pęknięcia.

: czw lip 01, 2010 18:47
autor: blachy
Wychodzi na to że winny był przewodzik wew. komputera doprowadzający powietrze do map sensora. Miał malutką dziurkę która przy doładowaniu ponad 1 bara gorącym powietrzem prawdopodobnie rozszczelniała się. Błąd po ponownym podłączniu vag'a udało się skasować a jazdy próbne nie wykazały ponownie problemu. Poniżej fotka z już wymienionym przewodem. Dzięki za pomoc chłopaki, szczególnie ceglarzowi :)

Obrazek